Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Lollypopje
17-09-2021 om 11:54
https://www.natuurmonumenten.nl/aanvragen/digitaal-actiepakket
Ik heb deze van het voorjaar aangevraagd. Uiteindelijk nog niet gepland, want vervolgens kreeg ik voordat die binnen is van iemand anders biologische zaadjes kado. Volgend jaar dus 
rionyriony
17-09-2021 om 13:50
Aan het feit dat ik vaak gewoon niet het geduld heb om lijm of verf te laten drogen. Heb ik een fitting op een stang gelijmd en dan moet het acht uur drogen en daarna zit het muurvast maar nee wat doe ik? Nauwelijks tien minuten zijn voorbij of ik probeer hem al in gebruik te nemen met het levensgrote risico dat hij in elkaar dondert.
Slaat nergens op want ik heb totaal geen haast. Het is nog licht genoeg.
_Anoniem_
17-09-2021 om 13:53
rionyriony schreef op 17-09-2021 om 13:50:
Aan het feit dat ik vaak gewoon niet het geduld heb om lijm of verf te laten drogen. Heb ik een fitting op een stang gelijmd en dan moet het acht uur drogen en daarna zit het muurvast maar nee wat doe ik? Nauwelijks tien minuten zijn voorbij of ik probeer hem al in gebruik te nemen met het levensgrote risico dat hij in elkaar dondert.
Slaat nergens op want ik heb totaal geen haast. Het is nog licht genoeg.
heel herkenbaar dit, ik lijm daardoor vaak dingen pas laat op de dag en leg het dan uit mijn zicht in de hoop dat ik het eventjes vergeet, want anders ga ik er veel te snel weer aan zitten prutsen
En dus laat op de dag, zodat er in ieder geval een nacht slaap overheen gaat (gaat lastig met iets verven ivm dat dat handiger is om in goed licht te doen, maar met lijmen doe ik dat echt)
rionyriony
17-09-2021 om 13:55
En nog een: ik had mijn pols bezeerd en dan moet en zal ik vandaag een stel muurvast zittende schroeven losdraaien.
Kan geen dag wachten.
En die pols is nu weer kokend heet. Terwijl het morgen ook best had gekund.
rionyriony
17-09-2021 om 13:56
_Anoniem_ schreef op 17-09-2021 om 13:53:
[..]
heel herkenbaar dit, ik lijm daardoor vaak dingen pas laat op de dag en leg het dan uit mijn zicht in de hoop dat ik het eventjes vergeet, want anders ga ik er veel te snel weer aan zitten prutsen
En dus laat op de dag, zodat er in ieder geval een nacht slaap overheen gaat (gaat lastig met iets verven ivm dat dat handiger is om in goed licht te doen, maar met lijmen doe ik dat echt)
Gelukkig niet de enige! 
_Anoniem_
17-09-2021 om 16:02
rionyriony schreef op 17-09-2021 om 13:55:
En nog een: ik had mijn pols bezeerd en dan moet en zal ik vandaag een stel muurvast zittende schroeven losdraaien.
Kan geen dag wachten.
En die pols is nu weer kokend heet. Terwijl het morgen ook best had gekund.
ja zou ik ook gedaan hebben, ongeduld !!!
SuzyQFive
17-09-2021 om 18:12
Knuddestudder schreef op 17-09-2021 om 11:48:
[..]
Bij biologische kwekers kopen, of biologisch zaad kopen, of planten stekken (of zaad verzamelen) waarvan je zeker weet dat het onbehandeld is. En zet bij voorkeur inheemse soorten in je tuin, daar hebben insecten en insecteneters het meeste aan.
Ik bestel elk jaar van de vlinderstichting en bijen- zaadjes. Die lijken me prima.
Fidodido
17-09-2021 om 20:17
Dat ik me de hele dag voorgenomen had buiten bezig te gaan en dat ik doordat ik de hele dag de kinderen om me heen had dat niet heb gedaan.
Ik erger me aan mezelf dat ik dat ik geen tijd claim bij vriend en aan mijn vriend die heel goed wist dat ik plannen had maar vertikt om de kinderen even een uurtje te entertainen
Lollypopje
18-09-2021 om 12:15
bezig met mediteren. De audio zegt dingen als "enjoy the stillness" en toen begonnen de buren te klussen 🤦♀️
PinkFlower
18-09-2021 om 21:14
Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 12:15:
bezig met mediteren. De audio zegt dingen als "enjoy the stillness" en toen begonnen de buren te klussen 🤦♀️
Mijn buren klussen nu 🤬. Zelfs hun kinderen van 3 en 5 zijn nog op. Gaan altijd laat slapen, soms pas om 22.00 uur. Cultuur verschil maar dan nog, die kinderen moeten wel mee in het Nederlandse schooltijden systeem. Zou je denken dat ze ook slaap nodig hebben.
Staat ze net nog te boren. De kinderen stampen en rennen keihard door de kamer, wordt niks van gezegd. Nu klinkt het alsof ze of meubels aan het verslepen zijn of een wedstrijd houden met een skateboard door de kamer. Komt boven de tv uit🤬
Zijn nieuwe buren en ja kinderen maken lawaai maar man man.... Jongste huilt ook veel.
Regendrup.
18-09-2021 om 21:16
PinkFlower schreef op 18-09-2021 om 21:14:
[..]
Mijn buren klussen nu 🤬. Zelfs hun kinderen van 3 en 5 zijn nog op. Gaan altijd laat slapen, soms pas om 22.00 uur. Cultuur verschil maar dan nog, die kinderen moeten wel mee in het Nederlandse schooltijden systeem. Zou je denken dat ze ook slaap nodig hebben.
Staat ze net nog te boren. De kinderen stampen en rennen keihard door de kamer, wordt niks van gezegd. Nu klinkt het alsof ze of meubels aan het verslepen zijn of een wedstrijd houden met een skateboard door de kamer. Komt boven de tv uit🤬
Zijn nieuwe buren en ja kinderen maken lawaai maar man man.... Jongste huilt ook veel.
Oh dit klinkt verschrikkelijk
hopelijk veranderd het als ze klaar zijn met klussen!
PinkFlower
18-09-2021 om 21:20
Regendrup. schreef op 18-09-2021 om 21:16:
[..]
Oh dit klinkt verschrikkelijk
hopelijk veranderd het als ze klaar zijn met klussen!
Ja ik hoop het ook. Zijn wel aardige mensen gelukkig. Maar ze maken wel een herrie.
noas_1993
18-09-2021 om 21:21
Geërgerd is misschien een groot woord, maar wat ik heel jammer vond en eigenlijk ook niet snap: dat ene leuke shirt wat het model in de Bonprixfolder aan had stond niet aangegeven in de folder.
Had de outfit dan gecombineerd met iets wat wél te koop is!