Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SilverQuelea47
07-09-2021 om 13:08
"Ik heb een nestje kittens en het is zo schattig!"
Ja, dat weet ik. Maar na maanden aan doodzieke kittens te hebben zien voorbij komen en de corona katten die terugkeren waardoor de asielen en opvangen weer bomvol zitten, zie ik het schattige even niet meer in.
Regendrup.
07-09-2021 om 13:11
Marquise schreef op 07-09-2021 om 13:08:
Ja, dat weet ik. Maar na maanden aan doodzieke kittens te hebben zien voorbij komen en de corona katten die terugkeren waardoor de asielen en opvangen weer bomvol zitten, zie ik het schattige even niet meer in.
DownrightChinchilla41
07-09-2021 om 13:12
Marquise schreef op 07-09-2021 om 13:08:
Lijkt mijn buurvrouw wel, meerdere nesten per jaar. Maar wel vegetariër zijn,🤔 hoe dan. Voor de katten is het ook zielig er zijn er al teveel. Ik vind het belachelijk dat iedereen zomaar dieren mag en kan fokken.
WarpedTrout14
07-09-2021 om 14:55
aan wachten. Grrrr. Ikk wacht al 2,5 uur op een belangrijk telefoontje. Ik hou niet van wachten!
PinkFlower
07-09-2021 om 15:34
redbulletje schreef op 07-09-2021 om 12:20:
[..]
Je kunt ze ook gratis krijgen via de dokter. Zelf gebruik ik desolaratadine, die heeft geen bijwerkingen.
Wel met eigen risico. Ik had ooit ook via de huisarts tabletten. Dat eigen risico was zo hoog dat ik maar zelf andere ben gaan kopen bij de drogist die ook werken.
Maar als je eigen risico al op is of toch op gaat kan je het idd ook via de huisarts doen.
redbulletje
07-09-2021 om 15:36
Mijj eigen risico is in de eerste maand van 't jaar wel op dus daar kijk ik niet naar.
AcceptableReindeer64
07-09-2021 om 15:58
Yolo schreef op 07-09-2021 om 13:12:
[..]
Lijkt mijn buurvrouw wel, meerdere nesten per jaar. Maar wel vegetariër zijn,🤔 hoe dan. Voor de katten is het ook zielig er zijn er al teveel. Ik vind het belachelijk dat iedereen zomaar dieren mag en kan fokken.
Oef... en als ze op mijn oude vriendin lijkt dan zal ze reageren met: "Maar ik eet ze toch niet op." Zo reageerde die vriendin altijd als ik haar aansprak op haar leren riem en leren schoenen.
Ik volg een kittenopvang en die lopen nu al 3 maanden te leuren met 3 kittens... Of de belangstellenden zijn niet goed genoeg of ze raken die beestjes gewoon echt niet kwijt.
SilverQuelea47
07-09-2021 om 16:16
Sorry, maar jullie zijn me ook even kwijt wat vegetariër zijn te maken heeft met het hebben van katten of leer dragen.
redbulletje
07-09-2021 om 16:18
Marquise schreef op 07-09-2021 om 16:16:
Sorry, maar jullie zijn me ook even kwijt wat vegetariër zijn te maken heeft met het hebben van katten of leer dragen.
Omdat katten vlees eten neem ik aan.
SilverQuelea47
07-09-2021 om 16:20
Dat heeft op zich zelf weinig te maken met zelf vegetariër zijn. Mijn exen aten ook vaak vlees.
Je bent wel raar bezig als je een kat vegetarisch of veganistisch laat eten. Het is een carnivoor, gezond is het niet voor het beest.
Dolfje
07-09-2021 om 16:22
Ik denk eerder omdat vegetariërs begaan zijn met het lot van dieren maar dan wel zorgen voor meer dieren waar geen huis voor is. Denk dat er dat bedoeld werd.
Heidi-Forumbeheer
07-09-2021 om 16:22
Tamsyn schreef op 07-09-2021 om 15:58:Ik volg een kittenopvang en die lopen nu al 3 maanden te leuren met 3 kittens... Of de belangstellenden zijn niet goed genoeg of ze raken die beestjes gewoon echt niet kwijt.![]()
Meen je niet? Mijn zoon&vriendin hebben 4 opvangkittens. Ze hadden zelf al twee katten dus het is er een beetje druk. Dat maakt niet uit want het is maar tijdelijk maar dan moet dat ook echt tijdelijk zijn.
Aan de andere kant, dan kan ik nog wat langer kitten knuffelen. Ze zijn zo schattig. En deze moeten geknuffeld worden want zwervers. Verplicht knuffelen met kittens, er zijn ergere dingen denkbaar.
SilverQuelea47
07-09-2021 om 16:27
Dolfje schreef op 07-09-2021 om 16:22:
Ik denk eerder omdat vegetariërs begaan zijn met het lot van dieren maar dan wel zorgen voor meer dieren waar geen huis voor is. Denk dat er dat bedoeld werd.
Nu goed, ik ben ook 13 jaar een slechte vegetariër geweest en uiteindelijk weer vlees gaan eten omdat ik begon om te vallen.
Enfin, van mijn eigen opvang en vele anderen is het dramatisch dit jaar. En dan eerlijk gezegd het gezanik af en toe. Ik gun die beestjes het allerbeste maar de sociale mediakant is buitengewoon ergerlijk.
SuzyQFive
07-09-2021 om 21:36
Herfstappeltaart schreef op 07-09-2021 om 08:30:
Aan mijn hoofd. Ik sta bijna elke dag op met hoofdpijn en een verstopte neus. (Nee geen corona ben al meerder malen getest).
Het is een soort chronische verkoudheid, heel vervelend.
Hooikoorts? Dan heb ik dat ook. (Nou ja, ben chronisch hoofdpijnpatient maar de hooikoorts had ik eerder.
SuzyQFive
07-09-2021 om 21:41
redbulletje schreef op 07-09-2021 om 12:20:
[..]
Je kunt ze ook gratis krijgen via de dokter. Zelf gebruik ik desolaratadine, die heeft geen bijwerkingen.
Nou, van desloratadine krijg ik meer hoofdpijn en moemoemoe