Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Poezel_en_Wip
31-08-2021 om 21:04
Even off-topic, maar wil heel graag iets kwijt.
@Rachel: Vind het zo leuk om jou te lezen altijd! Je komt over als een super lief en gezellig mens en volgens mij ben je hier op het forum hartstikke jezelf. Dat leest heel prettig.
Nou, dat was het. Sorry voor het inbreken. 
QuarrelsomeSnail25
31-08-2021 om 21:05
Poezel_en_Wip schreef op 31-08-2021 om 21:04:
@Rachel: Vind het zo leuk om jou te lezen altijd! Je komt over als een super lief en gezellig mens en volgens mij ben je hier op het forum hartstikke jezelf. Dat leest heel prettig.
Hear hear!
DownrightChinchilla41
31-08-2021 om 21:05
Helemaal mee eens!
Regendrup.
31-08-2021 om 21:21
Volledig mee eens. Ik wil wel een Rachel in real life om me heen. Everyone needs a Rachel.
Ik had trouwens tot voor kort een hekel aan de naam Rachel want teveel negatieve associaties. Die zijn aardig weggezakt!
lientje69
31-08-2021 om 22:17
Regendrup. schreef op 31-08-2021 om 21:21:
[..]
Volledig mee eens. Ik wil wel een Rachel in real life om me heen. Everyone needs a Rachel.
![]()
Ik had trouwens tot voor kort een hekel aan de naam Rachel want teveel negatieve associaties. Die zijn aardig weggezakt!
Mee eens. Dank je voor de lieve woorden Rachel!
Deurklinkhanger
31-08-2021 om 22:24
lientje69 schreef op 31-08-2021 om 18:20:
[..]
Een stevig gesprek idd. Het is een wat apart verhaal. Ik zeg pleegkind omdat we ons over hem ontfermd hebben. Het is geen officieel pleegkind, meestal zeg ik eigenlijk zorgkind omdat we voor hem zorgen. Kind is op straat gegooid door moeder omdat die bij haar nieuwe vriend in trok. Kind , inmiddels jongvolwassene , is autistisch en wat lager begaafd. Wij konden het huis van de buren erbij kopen en daar woont hij nu. Wij begeleiden, stimuleren, helpen bij problemen en hij eet hier dagelijks. Nog slecht in zelfzorg. En vele andere dingen.
Puntje is dat dochter verkering met hem heeft gehad ( terwijl hij hier woonde) Zo kent hij haar pincode. Verkering is uit en dat vindt pleegkind toch wel jammer. Hij zoekt dus dingen in haar telefoon waarvan wij zeggen : nou dochter, waarom doe je dat nu zomaar met vreemde knullen ( die ze dus niet irl kent ) afspreken?( want dat doet ze dus nu en daar zijn wij niet blij mee weet hij ook)Beetje stoken en sarren dus. En door autisme slecht kunnen begrijpen wat wél en niet wenselijk is.
Deze nu jong volwassene is erg beschadigd door zijn jeugd. Wij helpen hem op de rails. Had 0 diploma's en nu inmiddels al meerdere. Met steun en hulp van ons. Die stuur je niet zomaar " weg " hij kan nergens heen. Dan eindigt hij op straat in de criminaliteit
Diepe buiging voor jullie!
Regendrup.
31-08-2021 om 23:15
lientje69 schreef op 31-08-2021 om 22:17:
[..]
Mee eens. Dank je voor de lieve woorden Rachel!
En diep respect voor wat jullie hebben gedaan/doen voor die jongen. Goud waard!
lientje69
01-09-2021 om 06:56
Regendrup. schreef op 31-08-2021 om 23:15:
[..]
En diep respect voor wat jullie hebben gedaan/doen voor die jongen. Goud waard!
Bedankt en ook deurklinkhanger bedankt. Ik hoop dat hij dat zelf ook nog in gaat zien. Eerlijk gezegd: een kind ( qua iq lager dan gemiddeld en ontbrekende opvoeding) in huis nemen van krap 17, het leek zo nobel en we hadden zó met deze huilende en in paniek geraakte puber te doen ( man kon hem via werk, hij werkte al jong want moest huur betalen en eten in het huurhuis van zijn moeder, die zat al bij vriend en zegde toen opeens het huurhuis op, vandaar dat hij op straat kwam te staan). Het was voor ons gevoel ook het juiste om te doen, maar het valt niet altijd mee. Alhoewel hij nu goed op weg is een verantwoordelijke jongvolwassene met goede toekomst te worden. Maar ik durf wel te zeggen , en man denkt er ook zo over, dat hij zonder ons in de goot was beland. Zat al in een kring " foute " vrienden, daar zijn we toen wel heel duidelijk geweest in. Je komt bij ons wonen maar dan hou je je aan onze regels. Dus die komen er niet in. Tot nu toe gaat dat goed gelukkig, hij is nu 3,5 jaar bij ons Maar het leverde ons ook de nodige problemen op, zoals de leerplichtambtenaar die zei: hee waarom zit hij niet op school? 16 en geen diploma, dat mag niet. Ga dan maar eens uitleggen hoe dat zit en waarom contact met de biologische ouder niet kan als niks wettelijk op papier hebt. Wat ik ben niet de wettelijke vertegenwoordiger
Rachel.
01-09-2021 om 07:07
Wat lief van jou! en wat begint mijn dag goed zo🤗🤗
ik ben idd helemaal mezelf hier, dus ik vind het super leuk en lief om dit van je te horen
🧡
Rachel.
01-09-2021 om 07:10
dankjulliewel voor jullie lieve berichtjes iedereen, had ik niet verwacht, vind het fijn dat jullie zo lief en positief over me denken🤗🤗🧡🌸dit is zeker de vibe die ik wil brengen🌞
Rachel.
01-09-2021 om 07:15
Regendrup. schreef op 31-08-2021 om 21:21:
[..]
![]()
Hahahaha, gelukkig is dat een beetje weggezakt jaa, dat heb je soms met bepaalde namen he, ik herken het wel hoor😂😂
Oke ik ga nu stil zijn kga teveel off topic, maar wou even op jullie zonnenstraaltjes reageren🌞
Mama-Inge
01-09-2021 om 08:52
Ik ergerde me vanmorgen aan een stel groep 8 kinderen.
De heren denken ons (mij en mijn kinderen) uit te moeten schelden en na te jouwen.
Het lijkt wel een stel kleuters.
Ben gestopt en heb gezegd dat als ze zo stoer moesten doen dan nu maar even bij me moesten komen om te praten, nou dat durfden de heren niet.
Heb ze wel even duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend ben.
Herfstappeltaart
01-09-2021 om 09:05
Helemaal mee eens (en dat heb ik haar ook al een keer gezegd). Fijn zulke mensen.
SuzyQFive
01-09-2021 om 09:12
Grote ergernis. Al jaren verdenken we mijn jongste dochter van Dyslexie. Alleen scoort ze steeds twee V’en (Romeinse 5) en dan weer een IV. En dan mag je dus niet vergoed getest worden… ‘groot’ was de ‘blijdschap’ toen ze eind vorig schooljaar eindelijk haar derde V achter elkaar scoorde: Yes! Ze mag getest worden. Nu kreeg school een mail van het testcentrum dat het niet kan omdat haar V omgerekend in de oude citonormen waar ze mee werken geen E maar een D score zou zijn 😩. Nu moet er weer minstens een half jaar overheen. Ik ben zelf docent en zie hoe haar lezen is, ze is echt niet dom. Haar broer, die daarnaast ook hoogbegaafd is, heeft ook dyslexie en dat kwam bij toeval bij andere onderzoeken naar boven. Dat is zijn mazzel geweest want hij heeft nooit lager gescoord op Cito’s dan een lage B… Denk niet dat zij HB is hoor maar ze doet niet veel onder voor ons (vijf kinderen waarvan 3 Hb en ikzelf ook, 1 heeft een gemiddeld IQ). Wij en leerkrachten door de jaren heen, merken dat het lezen haar in de weg zit. Ze zegt ook wel eens dat de letters soms ineens anders staan. Bril maakt ook geen verschil daarin. Ik doe dus vandaag een rondgang langs andere aanbieders want al lezend hanteren ze niet allemaal exact hetzelfde.
En het is niet dat ik wil dat ze het heeft, liever niet zelfs, maar dan wil ik dat wel uitgesloten hebben.