Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lientje69 schreef op 31-08-2021 om 05:40:

Ja ze heeft een pincode
Maar die wist pleegkind. Ik heb nu gezegd dat ze de code moet veranderen

Overstappen naar gezichtsherkenning/vingerafdruk. De meeste mensen hebben geen pincode, maar dat verbinden van die puntjes. Die heb je zo achterhaald. Een fatsoenlijke 5 cijferige pincode is al lastiger.

redbulletje schreef op 31-08-2021 om 09:27:

[..]

Je moet toch niks als het niet je eigen kind betreft? Als pleegzorg mislukt kun je er toch vanaf? Zeker als ze een eigen kind heeft wat er onder te lijden heeft.

Je kunt idd als pleegouders dit aangeven, net zoals het pleegkind kan aangeven dat het kind zich niet fijn voelt bij de pleegouders, zo kun je dat anders om ook doen, maar er gaat wel een traject aan vooraf voordat daaruit ook echt keuzes worden gemaakt. 

Dus gesprekken, de thuissituatie bekijken, van beide kanten kijken hoe ze de situatie zien ect...

lientje69 schreef op 30-08-2021 om 22:46:

Ik heb me geërgerd aan mijn pleegkind die weer eens in de telefoon van dochter liep te lezen en vertrouwelijke informatie rondstrooide. Kan daar zó pissig om worden. Blijf gewoon van elkaars telefoon af!

Zijn er ook consequenties als ze dit doet? Dus straf ofso? Hoe oud is je pleegkind eigenlijk als ik dat mag vragen?

Ergeren is een groot woord maar ik zei wel "auw" toen ik vanmorgen mijn elleboog keihard stootte aan een kapstokhaak die ik aan de binnenkant van een kledingkast had bevestigd en vervolgens nooit gebruikt. Ik heb dus nu een blauwe elleboog. Ik heb hem meteen eraf geschroefd.

Dat volgens de track&trace mijn pakket inmiddels bezorgd is, maar dat dat dus niet het geval is.

Ik hoop dat de bezorger uit luiegheid alles al een uur van te voren op bezorgd heeft gezet. Wat ook zwaar irritant is, maar minder vervelend als een verdwenen pakketje

redbulletje schreef op 31-08-2021 om 09:27:

[..]

Je moet toch niks als het niet je eigen kind betreft? Als pleegzorg mislukt kun je er toch vanaf? Zeker als ze een eigen kind heeft wat er onder te lijden heeft.

Dat was in mijn geval geen optie omdat het familie was maar sowieso niet. Omdat ik niet opgeef als ik ergens aan begin en omdat zo'n kind waarschijnlijk al genoeg meegemaakt heeft en niet nog een douw erbij kan gebruiken.

JO123 schreef op 31-08-2021 om 09:31:

Ik erger me nog steeds aan de garagehouder van afgelopen vrijdag. 

Wat een oelewapper. Die heeft 50 jaar geleden behoorlijk de boot gemist

Marquise schreef op 31-08-2021 om 09:23:

Waarom denkt iedereen ineens kootsj (coach) te moeten worden? Goddomme hun eigen leven nauwelijks op orde maar jou gaan ze wel even helpen hoor. Bah.

Op Twitter volg ik iemand die dit in haar bio heeft staan. Vind het zo grappig.

"Het ging heel slecht met me, maar ik ben geen coach geworden"

Lollypopje schreef op 31-08-2021 om 17:05:

Dat volgens de track&trace mijn pakket inmiddels bezorgd is, maar dat dat dus niet het geval is.

Ik hoop dat de bezorger uit luiegheid alles al een uur van te voren op bezorgd heeft gezet. Wat ook zwaar irritant is, maar minder vervelend als een verdwenen pakketje

Ik moet vaker klagen, meteen daarna werd er aangebeld 😂

SilverQuelea47

SilverQuelea47

31-08-2021 om 17:25

Heidi-Forumbeheer schreef op 31-08-2021 om 17:18:

[..]

Op Twitter volg ik iemand die dit in haar bio heeft staan. Vind het zo grappig.

"Het ging heel slecht met me, maar ik ben geen coach geworden"

Ik moest oprecht even hardop lachen. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

31-08-2021 om 17:30

Lollypopje schreef op 31-08-2021 om 17:20:

[..]

Ik moet vaker klagen, meteen daarna werd er aangebeld 😂

En toch moeten ze dat niet doen, van tevoren op bezorgd zetten. Voor hetzelfde geld ben je niet thuis en kunnen ze het ook niet bij buren kwijt. Weet eigenlijk niet of ze het dan nog kunnen veranderen.

Nera schreef op 31-08-2021 om 17:30:

[..]

En toch moeten ze dat niet doen, van tevoren op bezorgd zetten. Voor hetzelfde geld ben je niet thuis en kunnen ze het ook niet bij buren kwijt. Weet eigenlijk niet of ze het dan nog kunnen veranderen.

Ik vind het sowieso heel irritant, want ik dacht dat ik ze niet gehoord had ofzo.

Gelukkig doet de vaste bezorger dat niet

Rachel. schreef op 31-08-2021 om 12:07:

[..]

Zijn er ook consequenties als ze dit doet? Dus straf ofso? Hoe oud is je pleegkind eigenlijk als ik dat mag vragen?

Een stevig gesprek idd. Het is een wat apart verhaal. Ik zeg pleegkind omdat we ons over hem ontfermd hebben. Het is geen officieel pleegkind, meestal zeg ik eigenlijk zorgkind omdat we voor hem zorgen. Kind is op straat gegooid door moeder omdat die bij haar nieuwe vriend in trok. Kind , inmiddels jongvolwassene , is autistisch en wat lager begaafd. Wij konden het huis van de buren erbij kopen en daar woont hij nu. Wij begeleiden, stimuleren, helpen bij problemen en hij eet hier dagelijks. Nog slecht in zelfzorg. En vele andere  dingen. 

Puntje is dat dochter verkering met hem heeft gehad ( terwijl hij hier woonde) Zo kent hij haar pincode. Verkering is uit en dat vindt pleegkind toch wel jammer. Hij zoekt dus dingen in haar telefoon waarvan wij zeggen : nou dochter, waarom doe je dat nu zomaar met vreemde knullen ( die ze dus niet irl kent ) afspreken?( want dat doet ze dus nu en daar zijn wij niet blij mee weet hij ook)Beetje stoken en sarren dus. En door autisme slecht kunnen begrijpen wat wél en niet wenselijk is.

Deze nu jong volwassene is erg beschadigd door zijn jeugd. Wij helpen hem op de rails. Had 0 diploma's en  nu inmiddels al meerdere. Met steun en hulp van ons. Die stuur je niet zomaar " weg " hij kan nergens heen. Dan eindigt hij op straat in de criminaliteit

lientje69 schreef op 31-08-2021 om 18:20:

[..]

Een stevig gesprek idd. Het is een wat apart verhaal. Ik zeg pleegkind omdat we ons over hem ontfermd hebben. Het is geen officieel pleegkind, meestal zeg ik eigenlijk zorgkind omdat we voor hem zorgen. Kind is op straat gegooid door moeder omdat die bij haar nieuwe vriend in trok. Kind , inmiddels jongvolwassene , is autistisch en wat lager begaafd. Wij konden het huis van de buren erbij kopen en daar woont hij nu. Wij begeleiden, stimuleren, helpen bij problemen en hij eet hier dagelijks. Nog slecht in zelfzorg. En vele andere dingen.

Puntje is dat dochter verkering met hem heeft gehad ( terwijl hij hier woonde) Zo kent hij haar pincode. Verkering is uit en dat vindt pleegkind toch wel jammer. Hij zoekt dus dingen in haar telefoon waarvan wij zeggen : nou dochter, waarom doe je dat nu zomaar met vreemde knullen ( die ze dus niet irl kent ) afspreken?( want dat doet ze dus nu en daar zijn wij niet blij mee weet hij ook)Beetje stoken en sarren dus. En door autisme slecht kunnen begrijpen wat wél en niet wenselijk is.

Deze nu jong volwassene is erg beschadigd door zijn jeugd. Wij helpen hem op de rails. Had 0 diploma's en nu inmiddels al meerdere. Met steun en hulp van ons. Die stuur je niet zomaar " weg " hij kan nergens heen. Dan eindigt hij op straat in de criminaliteit

Succes!

En uiteraard stuur je hem niet zomaar  weg.

lientje69 schreef op 31-08-2021 om 18:20:

[..]

Een stevig gesprek idd. Het is een wat apart verhaal. Ik zeg pleegkind omdat we ons over hem ontfermd hebben. Het is geen officieel pleegkind, meestal zeg ik eigenlijk zorgkind omdat we voor hem zorgen. Kind is op straat gegooid door moeder omdat die bij haar nieuwe vriend in trok. Kind , inmiddels jongvolwassene , is autistisch en wat lager begaafd. Wij konden het huis van de buren erbij kopen en daar woont hij nu. Wij begeleiden, stimuleren, helpen bij problemen en hij eet hier dagelijks. Nog slecht in zelfzorg. En vele andere dingen.

Puntje is dat dochter verkering met hem heeft gehad ( terwijl hij hier woonde) Zo kent hij haar pincode. Verkering is uit en dat vindt pleegkind toch wel jammer. Hij zoekt dus dingen in haar telefoon waarvan wij zeggen : nou dochter, waarom doe je dat nu zomaar met vreemde knullen ( die ze dus niet irl kent ) afspreken?( want dat doet ze dus nu en daar zijn wij niet blij mee weet hij ook)Beetje stoken en sarren dus. En door autisme slecht kunnen begrijpen wat wél en niet wenselijk is.

Deze nu jong volwassene is erg beschadigd door zijn jeugd. Wij helpen hem op de rails. Had 0 diploma's en nu inmiddels al meerdere. Met steun en hulp van ons. Die stuur je niet zomaar " weg " hij kan nergens heen. Dan eindigt hij op straat in de criminaliteit

Wat heb je een goed hart zeg, vind het mooi dat er mensen zoals jou zijn die zich zo ontfermen over een kind. Echt respect.

Jeejtje en tis idd ingewikkeld, ik snap wel dat het zwaar voor je voelt! Toch vind ik het heel sterk en lief dat je dit zo op je neemt, dus als je het de volgende keer weer even moeilijk hebt (wat ik me goed kan voorstellen) herinner jezelf dan eraan waarom je het doet.🌸

Ik kan helaas geen advies geven, dit is alles wat ik heb😩 ik denk ook dat aangezien zijn backpack (wat ik erg triest vind) dat jij heb het best begrijpt, of in ieder geval zo goed mogelijk probeerd te begrijpen. Al voelt het miss niet altijd zo maar ik zie het zo dat jij dat moederfiguur bent die hij nodig heeft.

Miss sterkt je dat een beetje aan wanneer je even met je handen in het haar staat🤗

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.