Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
noas_1993
24-08-2021 om 21:25
-Nienke- schreef op 24-08-2021 om 19:42:
Aan elektrische fietsers. Echt, ik was met man (in normaal tempo, op een vrijwel vlak stuk weg) een tochtje van 8 kilometer naar de stad aan het maken en ik heb daarvan nog geen kilometer naast hem kunnen fietsen. Constant werd er gebeld omdat er zonodig weer een elektrische fiets langs moest. Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen zoveel haast hebben dat 20 kilometer per uur niet hard genoeg is.
Daar heb ik dus een hekel aan, mensen die naast elkaar fietsen..
DownrightChinchilla41
24-08-2021 om 21:27
noas_1993 schreef op 24-08-2021 om 21:25:
[..]
Ik ook, ze nemen vaak het hele fietspad in gebruik en als je er aan komt en belt dan gaan ze nog amper aan de kant. Net wielrenners die denken ook dat het hele fietspad/weg van hun is.
ProfitableMantis53
24-08-2021 om 21:28
[..]
Nou zeg, mag je niet gezellig naast elkaar fietsen als je een tochtje maakt? Dan kun je net zo goed alleen gaan.
redbulletje
24-08-2021 om 21:45
[..]
Inderdaad! Sowieso raar dat naast elkaar fietsen überhaupt is toegestaan op de weg.
-Nienke-
24-08-2021 om 22:03
Nera schreef op 24-08-2021 om 21:28:
[..]
Nou zeg, mag je niet gezellig naast elkaar fietsen als je een tochtje maakt? Dan kun je net zo goed alleen gaan.
Nou, dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar is dat niet de bedoeling
Wilgenkatje-
24-08-2021 om 22:10
tjongejonge het individualisme als hoogste goed. Ik herinner me dat wij ooit verliefd hand in hand fietsten 😍🥰
QuarrelsomeSnail25
24-08-2021 om 22:10
Vandaag, en al vaker de afgelopen tijd, heb ik me geërgerd aan forummers die ik eerder (bijna) nergens iets zag schrijven, maar die wel plots een topic binnendenderen waarin ze opeens iemand apart gaan bekritiseren.
SuzyQFive
24-08-2021 om 22:21
Officieel mag je alleen naast elkaar fietsen als je daarmee geen ander verkeer hindert.
De politie hier raadt jongeren aan om op buitenwegen juist wel naast elkaar te fietsen. Automobilisten móeten dan namelijk wel langzamer gaan rijden en inhalen en je voorkomt daarmee juist ongelukken.
Ze komen daarvoor zelfs jaarlijks op school (VO scholen, veilig verkeer projecten).
-Nienke-
24-08-2021 om 22:31
SuzyQFive schreef op 24-08-2021 om 22:21:
Officieel mag je alleen naast elkaar fietsen als je daarmee geen ander verkeer hindert.
De politie hier raadt jongeren aan om op buitenwegen juist wel naast elkaar te fietsen. Automobilisten móeten dan namelijk wel langzamer gaan rijden en inhalen en je voorkomt daarmee juist ongelukken.
Ze komen daarvoor zelfs jaarlijks op school (VO scholen, veilig verkeer projecten).
Nou, dan erger ik me dus aan het feit dat ik sinds de extreme opkomst van de elektrische fiets, ineens anderen hinder als ik naast man fiets. Daarvoor hoefde ik hooguit aan de kant voor een incidentele wielrenner. Een toertocht maken en dan de hele tijd achter elkaar fietsen (zelfs op de prachtige brede fietspaden hier in de omgeving) vind ik niks aan.
redbulletje
24-08-2021 om 22:31
Bizar! Ze belemmeren daarmee het doorgaand verkeer.
Auwereel
24-08-2021 om 22:57
ja want doorgaand verkeer is natuurlijk veel belangrijker dan het voorkomen van ongelukken. Voor wie is de stad en zijn wegen, voor auto's of voor mensen?
Rachel.
25-08-2021 om 14:16
[..]
Niet alleen dat, dan gaan ze nog zo fietsen dat ze voor je auto uit schieten en alle kanten op gaan...
Dan denk ik leuk om samen langs elkaar te fietsen maar blijf op het fietspad, en als dat niet past wil niet zeggen dat je de straat op kunt schieten tenzij je dood wilt.. niet alleen irritant maar super gevaarlijk.
Zo wil je soms ook een beetje uitwijken om langs ze heen te rijden en dan schiet er een ineens uit omdat ze anders tegen der vriendin aankomt met de fiets.. ja en omdat je dan uitschiet lig je bijna onder de auto.
Potverdorie plus je houdt me op met de fiets voor de auto zo.
Zo dat is er even uit😁
Rachel.
25-08-2021 om 14:17
Wat n onzin dat ze dat zo doen.
Brienne
25-08-2021 om 15:18
Aan een nichten en neven groepsapp.
Gefeliciteerd met je verjaardag Truus!
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd
Etc
Etc
Hoogst irritant dat ik er niet uit durf te stappen en groepsdruk ervaar om ook Gefeliciteerd te schrijven.