Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

o trouwens hier in de buurt hadden ze wel een paar tegels weggehaald   kzag alleen modder  kdacht dat het groen zou worden.. nou het is ook wel groen geworden, van de bossen onkruid ja🙃

Ik erger me een ongeluk aan Amazon. Bij Amazon US wat leuks gezien, maar geen credit card om mee te betalen. Geen probleem, dacht ik, je kan ook gift cards kopen en dan als een "wallet", portemonnee gebruiken. Dan zie je een vinkje voor "use your gift card balance". Maar de "continue"-button doet het mooi niet. Chat hulp gevraagd, de eerste zegt: "nee, dan moet je toch een credit card toevoegen". Nou, maar waarom staat dat vinkje daar en ik heb geen credit card. Antwoord "oh, dan haal ik er even iemand anders bij". Die iemand anders heeft nu weer iemand anders erbij gehaald nadat ik het voor een tweede keer heb uitgelegd. En die moet weer de gegevens hebben, zucht.

Wilgenkatje- schreef op 13-08-2021 om 14:32:

In de gemeentelijke ruimte rond onze straat is de afgelopen jaren veel groen verdwenen, verscheidene mooie bomen moesten het veld ruimen wegens rioleringswerkzaamheden en de aanleg van een fietspad. Op een leeg hoekje - de grond is nog steeds niet beplant of ingezaaid, en het enige boompje dat terug werd geplaatst na verwijdering van drie grote bomen is doodgegaan - had ik naast een paal bij een 'autoverdrijfhekje' aan het begin van het fietspad een zonnebloempit gezaaid. Hij begon dankzij de zon eindelijk aardig aan het opkomen.
Terug van de winkel zag ik twee groenbeheerders bezig met opnieuw een laag grond, geen idee waarom nou weer, er zijn al verscheidene lagen aangebracht - en 'mijn' zonnebloem lag om. 'Oh, is dat een bloem? Staat wel op gemeentegrond hoor.'
Snif.

Oh, ik heb ook "ruzie" met mijn gemeente. Ik onderhoud al meer dan 20 jaar mijn voortuin, die gemeentegrond is. De mensen die voor mij hier woonden, deden dat ook, dus al ruim 40 jaar wordt de voortuin door de bewoners onderhouden. Nu moeten we opeens huur gaan betalen, of de voortuin aan de gemeente teruggeven, d.w.z. leeghalen en dan gaat de gemeente de tuin onderhouden. Behalve dat het nogal geld kost om de tuin leeg te halen, moet de gemeente bezuiningen en bezuinigt op groenonderhoud. Gemeentelijk groen is een zooitje hier.

Kiezen we voor huur, moeten we opeens ook bomen en grote struiken gaan weghalen, anders krijgen we een grote boete.

Auwereel schreef op 13-08-2021 om 15:32:

Ik erger me een ongeluk aan Amazon. Bij Amazon US wat leuks gezien, maar geen credit card om mee te betalen. Geen probleem, dacht ik, je kan ook gift cards kopen en dan als een "wallet", portemonnee gebruiken. Dan zie je een vinkje voor "use your gift card balance". Maar de "continue"-button doet het mooi niet. Chat hulp gevraagd, de eerste zegt: "nee, dan moet je toch een credit card toevoegen". Nou, maar waarom staat dat vinkje daar en ik heb geen credit card. Antwoord "oh, dan haal ik er even iemand anders bij". Die iemand anders heeft nu weer iemand anders erbij gehaald nadat ik het voor een tweede keer heb uitgelegd. En die moet weer de gegevens hebben, zucht.

Inmiddels is de 4e persoon bij Amazon aan het lezen wat het probleem is. Tip: gebruik geen gift card van Amazon als je de credit-card problemen wilt vermijden.

jeejtje het zit je niet mee!

vrijdag de 13e hè. Nou, ook nummer 4 zegt dat ik ècht een banknummer moet invullen.

Auwereel schreef op 13-08-2021 om 16:11:

vrijdag de 13e hè. Nou, ook nummer 4 zegt dat ik ècht een banknummer moet invullen.

Als dat het is, heb je morgen vast succes!

Mijn dochter had nog een idee, een prepaid creditcard kopen, dan kunnen onverlaten niet je bankrekening plunderen. Ik ga wel eerst informeren bij Amazon of dat mag.... Maar, ik hou jullie op de hoogte of het zaterdag de 14e wel lukt mijn aankoop te doen!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

13-08-2021 om 17:04

NinjeTurtle schreef op 13-08-2021 om 04:24:

[..]

Van plezier, das anders

Haha, zo had ik het nog niet eens bekeken.

Auwereel schreef op 13-08-2021 om 15:38:

[..]

Oh, ik heb ook "ruzie" met mijn gemeente. Ik onderhoud al meer dan 20 jaar mijn voortuin, die gemeentegrond is. De mensen die voor mij hier woonden, deden dat ook, dus al ruim 40 jaar wordt de voortuin door de bewoners onderhouden. Nu moeten we opeens huur gaan betalen, of de voortuin aan de gemeente teruggeven, d.w.z. leeghalen en dan gaat de gemeente de tuin onderhouden. Behalve dat het nogal geld kost om de tuin leeg te halen, moet de gemeente bezuiningen en bezuinigt op groenonderhoud. Gemeentelijk groen is een zooitje hier.

Kiezen we voor huur, moeten we opeens ook bomen en grote struiken gaan weghalen, anders krijgen we een grote boete.

Ik ben er niet in thuis, maar eigendom van grond kan door verjaring bij een ander komen te liggen. Google maar eens op snippergroen of gemeentegrond, eigendom en verjaring. 
En zeker niet zomaar instemmen met het voorstel van de gemeente want dan ben je je aanspraak op verjaring kwijt. Succes!

Ik erger me aan mezelf omdat ik door even heel stom niet op te letten giga ten val ben gekomen vanaf een kleine verhoging achterover vol op mijn achterhoofd terecht ben gekomen. Wat niet handig is met NAH (ongeluk met zwaar hoofdletsel gehad). Ben er genadig van af gekomen met nek- en lichte hoofd(onder-de-schedel)pijn, blauwe plekken all over the place en uiteraard een partij spierpijn van jewelste. Verder doet alles het nog, ook niet misselijk of duizelig geweest. Gewoon stom van mezelf, ik weet dat ik op moet letten.

Waarom doe ik dit ding op het LAATSTE moment.
Waarom werk ik op mijn VRIJE DAG.
Waarom kan ik mijn data niet in een BESTAND zetten.
Waarom is mijn data TE GROOT om in een bestand te zetten.
Waarom CRASHT mijn speciaal gemaakte taak om mijn grote data in een bestand te zetten.
Waarom is mijn bestand TE GROOT.
Waarom installeer ik WINRAR terwijl ik WINZIP nodig heb.
Waarom kan ik Winzip niet INSTALLEREN om hem te zippen.
Waarom duurt zippen met 7zip zo LANG.
Waarom VERDWIJNT mijn gezipte bestand.
Waarom duurt zippen met 7zip zo LANG.
Waarom is mijn bureaublad zo'n pestzooi dat ik mijn bestand niet kan VINDEN.
Waarom duurt uploaden naar de share zo LANG.
Waarom krijg ik een ERROR tijdens het uploaden naar de share, uiteraard na HEEL LANG WACHTEN.
WAAROM BEN IK AL DE HELE DAG BEZIG OM EEN BESTAND OP EEN SHARE TE KRIJGEN.

Nog 1 weekje nog 1 weekje en dan is het vakantie... 😫

Rockstar schreef op 13-08-2021 om 17:16:

Nog 1 weekje nog 1 weekje en dan is het vakantie... 😫

er.is.maar.1.Pino schreef op 13-08-2021 om 17:14:

[..]

Ik ben er niet in thuis, maar eigendom van grond kan door verjaring bij een ander komen te liggen. Google maar eens op snippergroen of gemeentegrond, eigendom en verjaring.
En zeker niet zomaar instemmen met het voorstel van de gemeente want dan ben je je aanspraak op verjaring kwijt. Succes!

Uiteraard hebben we dat al aangevochten op grond van verjaring, maar we konden (volgens de gemeente) niet aantonen dat we de grond "duurzaam in bezit" hadden genomen. Er moest dan een hek omheen, waar je niet overheen kan stappen. Het zou nu niet als grond voor privé-gebruik herkenbaar zijn. Nou zou ik wel heel raar opkijken als iemand in mijn voortuin zou gaan zitten onder het mom van " t is gemeentegrond".

Binnenkort komt ee nog iemand van de gemeente om er met ons over te spreken. Dat kost een geld, alle buren afzonderlijk afgaan om mee te spreken....

Smyle60 schreef op 13-08-2021 om 17:15:

Ik erger me aan mezelf omdat ik door even heel stom niet op te letten giga ten val ben gekomen vanaf een kleine verhoging achterover vol op mijn achterhoofd terecht ben gekomen. Wat niet handig is met NAH (ongeluk met zwaar hoofdletsel gehad). Ben er genadig van af gekomen met nek- en lichte hoofd(onder-de-schedel)pijn, blauwe plekken all over the place en uiteraard een partij spierpijn van jewelste. Verder doet alles het nog, ook niet misselijk of duizelig geweest. Gewoon stom van mezelf, ik weet dat ik op moet letten.

O wat naar! Ik hoop dat je pijn weer snel weg zal trekken. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.