Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
QuarrelsomeSnail25
12-08-2021 om 23:16
NinjeTurtle schreef op 12-08-2021 om 20:16:
[..]
Hennen kraaien niet
![]()
Moet jij 's opletten!
NinjeTurtle
13-08-2021 om 04:24
Hen74 schreef op 12-08-2021 om 23:16:
[..]
Moet jij 's opletten!
![]()
![]()
Van plezier, das anders
rionyriony
13-08-2021 om 11:08
BlueHeart schreef op 12-08-2021 om 08:07:
Dat er weer een naaktslakkenfeest in mijn keuken aan de gang was.
Bah bah bah! Al die vrije sex wordt me teveel.
Ik dacht dat het zelfs hermafrodieten zijn die slakken.
Lollypopje
13-08-2021 om 11:09
vanochtend geen haan, maar klussende buren 
Maar inmiddels is die ook weer lekker bezig
rionyriony
13-08-2021 om 11:15
Lollypopje schreef op 12-08-2021 om 16:28:
Als dat rotbeest nog één keer kraait, dan eet ik haan vanavond 🤬
Zijn taai hoor, als ze geen kuiken meer zijn.
rionyriony
13-08-2021 om 11:20
Ik ergerde me vannacht aan een gaspit die nog brandde. Aan de positie van de gaspit (rechtsboven) kon ik opmaken dat het om een gebakken ei moet zijn gegaan en dat de pit ruim twee uur gebrand moet hebben. En het was al zo warm in huis.
Hemke
13-08-2021 om 12:30
Auwereel schreef op 12-08-2021 om 20:04:
Die deelscooters op de stoep, zodat je als voetganger de stoep af moet, daar erger ik me aan. Het is toch mogelijk parkeerhavens aan te wijzen waar je die dingen moet parkeren, anders loopt de meter door. En als die deelscooter het opeens niet meer doet, de deelscooterverhuur inlichten, en als ze de deelscooter niet onmiddellijk ophalen, beboeten. Er moet dan wel het één en ander georganiseerd worden door de gemeente, maar goede infrastructuur komt met een prijs. En hier wordt die prijs door de voetgangers betaald (of fietsers, ik kom ze ook wel eens op het fietspad tegen).
Ze staan hier in de wijk overal, voetpad, fietspad, speeltuin, inrit, die scooters worden neer gezet en blijven soms dagen staan.
Zusterclivia
13-08-2021 om 12:35
Marcador schreef op 12-08-2021 om 22:07:
Had mezelf buiten gesloten. Kon ik wachten tot vriend thuis kwam.
Laatst gehad en toen was het best een uitdaging om een sleutel te vinden. Buurvrouw was aan het werk en NIEMAND had verder een sleutel... De keer ervoor was mijn toenmalige partner op een borrel en had zijn telefoon niet mee. Ik moet hier nog eens iets voor bedenken.
Volgens mij kun je een melding doen voor die overlast bezorgende scooters...
Marcador
13-08-2021 om 12:37
Zusterclivia schreef op 13-08-2021 om 12:35:
[..]
Laatst gehad en toen was het best een uitdaging om een sleutel te vinden. Buurvrouw was aan het werk en NIEMAND had verder een sleutel... De keer ervoor was mijn toenmalige partner op een borrel en had zijn telefoon niet mee. Ik moet hier nog eens iets voor bedenken.
Volgens mij kun je een melding doen voor die overlast bezorgende scooters...
Gelukkig wist ik dat mijn vriend onderweg was (wel met behoorlijke reistijd, maar toch).
JO123
13-08-2021 om 12:39
Zusterclivia schreef op 13-08-2021 om 12:35:
[..]
Ik heb ooit een jampotje met een reserve sleutel in de tuin begraven. Voor het geval dat ik de sleutels vergeten had en mijn partner aan de andere kant van de wereld zat.
Zusterclivia
13-08-2021 om 14:10
JO123 schreef op 13-08-2021 om 12:39:
[..]
Ik heb ooit een jampotje met een reserve sleutel in de tuin begraven. Voor het geval dat ik de sleutels vergeten had en mijn partner aan de andere kant van de wereld zat.
Goede tip!
Wilgenkatje-
13-08-2021 om 14:32
In de gemeentelijke ruimte rond onze straat is de afgelopen jaren veel groen verdwenen, verscheidene mooie bomen moesten het veld ruimen wegens rioleringswerkzaamheden en de aanleg van een fietspad. Op een leeg hoekje - de grond is nog steeds niet beplant of ingezaaid, en het enige boompje dat terug werd geplaatst na verwijdering van drie grote bomen is doodgegaan - had ik naast een paal bij een 'autoverdrijfhekje' aan het begin van het fietspad een zonnebloempit gezaaid. Hij begon dankzij de zon eindelijk aardig aan het opkomen.
Terug van de winkel zag ik twee groenbeheerders bezig met opnieuw een laag grond, geen idee waarom nou weer, er zijn al verscheidene lagen aangebracht - en 'mijn' zonnebloem lag om. 'Oh, is dat een bloem? Staat wel op gemeentegrond hoor.'
Snif.
Brienne
13-08-2021 om 14:55
Wilgenkatje- schreef op 13-08-2021 om 14:32:
In de gemeentelijke ruimte rond onze straat is de afgelopen jaren veel groen verdwenen, verscheidene mooie bomen moesten het veld ruimen wegens rioleringswerkzaamheden en de aanleg van een fietspad. Op een leeg hoekje - de grond is nog steeds niet beplant of ingezaaid, en het enige boompje dat terug werd geplaatst na verwijdering van drie grote bomen is doodgegaan - had ik naast een paal bij een 'autoverdrijfhekje' aan het begin van het fietspad een zonnebloempit gezaaid. Hij begon dankzij de zon eindelijk aardig aan het opkomen.
Terug van de winkel zag ik twee groenbeheerders bezig met opnieuw een laag grond, geen idee waarom nou weer, er zijn al verscheidene lagen aangebracht - en 'mijn' zonnebloem lag om. 'Oh, is dat een bloem? Staat wel op gemeentegrond hoor.'
Snif.
Wat erg, terwijl gemeenten juist nu bezig moeten zijn met meer groen en bomen in de wijk.
Je ziet ook (gemeentelijke) initiatieven op tv voorbij komen: tegels eruit, groen erin om de extreme weersomstandigheden aan te kunnen.
Rachel.
13-08-2021 om 14:58
Brienne schreef op 13-08-2021 om 14:55:
[..]
Wat erg, terwijl gemeenten juist nu bezig moeten zijn met meer groen en bomen in de wijk.
Je ziet ook (gemeentelijke) initiatieven op tv voorbij komen: tegels eruit, groen erin om de extreme weersomstandigheden aan te kunnen.
Kzie alleen maar nieuwe bouw om me heen, ook op de groene plekken wordt weer nieuws gebouwd. Jammer.