Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan de mensen die enorm mee staan schreeuwen (aanmoedigen…) bij een zwemwedstrijd. Ze. Horen. Je. Niet!!!

Zoveelste telefoontje deze week  , man heeft oproepdienst , en alle storingen komen door fouten en nalatigheid van collega's. Nog 1,5 jaar en dan hoeft hij het vanwege leeftijd niet meer. Ik hang de vlag uit dan. Hij moet een week 24/7 beschikbaar zijn, nou voor dat beetje extra loon is het mij niet waard. 

Oh en toevallig dat we nu nog net wakker zijn, hadden ook al in bed kunnen liggen.

Aan dat ik al om 6 uur wakker werd. Ik wou uitslapen!

Dolfje schreef op 03-12-2022 om 23:55:

Zoveelste telefoontje deze week , man heeft oproepdienst , en alle storingen komen door fouten en nalatigheid van collega's. Nog 1,5 jaar en dan hoeft hij het vanwege leeftijd niet meer. Ik hang de vlag uit dan. Hij moet een week 24/7 beschikbaar zijn, nou voor dat beetje extra loon is het mij niet waard.

Toch fijn dat je man zoveel mensen deze week kon helpen. 

JtM

JtM

04-12-2022 om 10:31 Topicstarter

Ik hoest mn longen uit m'n lijf  vanochtend leek het iets beter te gaan maar die hoop was weer snel verdwenen.

Treurniet schreef op 04-12-2022 om 09:40:

[..]

Toch fijn dat je man zoveel mensen deze week kon helpen.

Nou helpen, overbruggen. En die mensen hadden ook gewoon doordeweeks overdag kunnen bellen want bij de meeste zeiden ze " ja het was woensdag ook al zo " bijvoorbeeld. Waarom dan op zaterdag bellen om 23:30 uur? Als hij dan de voorrijkosten noemt zeggen ze allemaal dat ze maandag terugbellen.  Het blijft gewoon irritant die storingsdienst. Ze moeten dat op de meldkamer ook beter filteren en pas naar hem gaan bellen als het echt niet kan wachten.

JtM schreef op 04-12-2022 om 10:31:

Ik hoest mn longen uit m'n lijf vanochtend leek het iets beter te gaan maar die hoop was weer snel verdwenen.

Beterschap!

Ik ergerde me vandaag  aan mezelf. Ik weet dat ik alles goed doe, alles op de juiste wijze aanpak en me rot ren om het allemaal  zo perfect mogelijk  te regelen/ verzorgen/ achter te laten voor collega's. En toch blijf ik onzeker, twijfel ik aan mezelf, ben ik wel goed genoeg, doe ik het wel goed genoeg. Heb in februari  mijn diploma gehaald ( zorg), krijg van bezoekers/ bewoners/ nieuwe  collega's  als feedback: ik dacht, jij doet dit werk al tientallen  jaren..
En toch die onzekerheid,  waarom?

lientje69 schreef op 04-12-2022 om 17:56:

Ik ergerde me vandaag aan mezelf. Ik weet dat ik alles goed doe, alles op de juiste wijze aanpak en me rot ren om het allemaal zo perfect mogelijk te regelen/ verzorgen/ achter te laten voor collega's. En toch blijf ik onzeker, twijfel ik aan mezelf, ben ik wel goed genoeg, doe ik het wel goed genoeg. Heb in februari mijn diploma gehaald ( zorg), krijg van bezoekers/ bewoners/ nieuwe collega's als feedback: ik dacht, jij doet dit werk al tientallen jaren..
En toch die onzekerheid, waarom?

Tja gezien je geboortejaar denk ik dankzij de overgang..

Treurniet schreef op 04-12-2022 om 17:57:

[..]

Tja gezien je geboortejaar denk ik dankzij de overgang..

Was het maar zo, dan gaat het ooit nog over. Ben al mijn hele leven onzeker. En nu ik de verantwoordelijkheid voor 9 bewoners  heb, is dat nog wat erger geworden. Want nu gaat het om echte levende mensen. Tot nu was in mijn vorige  banen een fout niet gelijk een groot probleem  ( al kon mijn vorige baas al woest worden als ik de groente in een verkeerd zakje deed)

Hier kunnen fouten grote gevolgen  hebben. Daardoor ben ik nog perfectionistischer  ( is dit een woord?, nee zeker?) dan dat ik anders al was.

Ik probeer een afspraak met de fysio te maken. Sinds 8 uur,krijg ik de voicemail. Heb ook maar een online verzoek tot afspraak ingevuld. Zal je zien dat ze terugbellen als ik aan het werk ben en dus niet mijn telefoon constant bij me heb.

Wat zit er in de lucht op deze Sinterklaasdag?

Beneden draait bij ons een prototype van een verlichtingssysteem dat man aan het ontwerpen is voor op het werk. Een computertje dat binnen een tijdsraam de lampen aan laat gaan als het volgens de sensor buiten nodig is om binnen licht aan te doen. Normaal kan ik dat vrij makkelijk overrulen door het licht uit te doen als ik het licht genoeg vind of aan te doen als ik daar behoefte aan heb. Door een storing blijft het licht nu aan en krijg ik het niet meer uit.
Boven staat de wasmachine te centrifugeren, de teller blijft op 2 minuten resterende programmatijd staan maar dat is inmiddels al 20 minuten het geval. Ik heb nu in het boekje iets gevonden om de boel vlot te trekken maar dat lukt ook nog niet.

Ik heb hier geen zin in, erger me rot en blijf zoeken naar een oplossing.

Bij ons gaat alles stuk. Telefoon van dochter gevallen, scherm stuk. Sinterklaascadeautje gevallen, stuk. Vanmorgen ging er een bord stuk. Tis nu wel klaar!

Weer zo'n mannetje die mijn huis wil bekijken voor isolatie.
Mooi dat ik in de winter geen ramen eruit wil hebben. Kijken best, maar verbouwen pas als de buitentemperatuur boven de 10 graden is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.