Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Yumi schreef op 07-05-2026 om 12:48:

Föhnborstel zat vast in mijn haar
Lang staan te prutsen om het los te krijgen, ik heb lang haar en heb plukje voor plukje los moeten trekken.... haar is ook weer uitgedund, scheelt vast bij het knippen, krijg denk ik korting maandag bij de kapper.

Ohh bah, dat is schrikken! Lukt het wel om rustig te blijven?

Ik zou echt uit paniek nog veel vaster komen te zitten met die borstel denk ik 😅

HAHA!wait..what schreef op 07-05-2026 om 12:54:

[..]

Ohh bah, dat is schrikken! Lukt het wel om rustig te blijven?

Ik zou echt uit paniek nog veel vaster komen te zitten met die borstel denk ik 😅

Ik werd rustiger toen ik de föhn eindelijk los van de borstel kreeg. Daarna kon ik plukjes ertussen uit trekken, ook dat ging niet lekker maar ik had al snel door dat grof geweld geen optie was 

Geërgerd  nee. Maar wel dat ik behoorlijk baal. Wou vandaag zo graag  weer een kwartiertje zwemmen vandaag. Maar zowel lijf als hoofd laten het weer afweten. Gelukkig voel ik het inmiddels en luister ik er ook naar. Paar maanden terug zou ik nog willens en wetens doorgedouwd hebben en zijn gegaan.  Met nóg meer slechte dagen als gevolg. Dus lig ik maar weer ( of liever gezegd  alweer) op de bank. Zucht....

Jaarlijkse check huisarts, alles goed behalve glucose die was te laag. I(k heb geen suikerziekte) Praktijkbegeleider kan een momentopname zijn, volgens haar had ik te lang niet gegeten. Vraag of het opnieuw geprikt moet worden, ze dacht niet dat het nodig was. Na aandringen opnieuw 2 keer vingerprik bij ha assistent. 
In de ochtend nuchter was helemaal goed, in de middag na een maaltijd te hoog. HUH? Ik begreep er helemaal niks van en vroeg wat de vervolgstappen waren, wist ze niet, ze zou het door geven.
Thuis zie ik op website van diabetesfonds en ziekenhuis wat de normale waardes zijn, en die heb ik  Bel ha assistent, die zegt ach ben ik in de war even kijken hoor, zie het al ik heb de waardes van zwangere op u toegepast, de waarde is prima.
Ik denk dat mijn bloeddruk nu wel te hoog zal zijn  Ik vind hier wat van....

Yumi schreef op 07-05-2026 om 18:13:

Jaarlijkse check huisarts, alles goed behalve glucose die was te laag. I(k heb geen suikerziekte) Praktijkbegeleider kan een momentopname zijn, volgens haar had ik te lang niet gegeten. Vraag of het opnieuw geprikt moet worden, ze dacht niet dat het nodig was. Na aandringen opnieuw 2 keer vingerprik bij ha assistent.
In de ochtend nuchter was helemaal goed, in de middag na een maaltijd te hoog. HUH? Ik begreep er helemaal niks van en vroeg wat de vervolgstappen waren, wist ze niet, ze zou het door geven.
Thuis zie ik op website van diabetesfonds en ziekenhuis wat de normale waardes zijn, en die heb ik Bel ha assistent, die zegt ach ben ik in de war even kijken hoor, zie het al ik heb de waardes van zwangere op u toegepast, de waarde is prima.
Ik denk dat mijn bloeddruk nu wel te hoog zal zijn Ik vind hier wat van....

Nou ja.  Je bloeddruk zou nog hoger zijn als je echt zwanger zou zijn 

lientje69 schreef op 07-05-2026 om 18:17:

[..]

Nou ja. Je bloeddruk zou nog hoger zijn als je echt zwanger zou zijn

Haha ik zei, een ding weet ik zeker, ik ben niet zwanger en dat gaat ook niet meer  gebeuren...  Blij dat ik het gecontroleerd heb, want het heeft me weer een slapeloze nacht bezorgd. Opgelucht!

 

Yumi schreef op 07-05-2026 om 18:27:

[..]

Haha ik zei, een ding weet ik zeker, ik ben niet zwanger en dat gaat ook niet meer gebeuren... Blij dat ik het gecontroleerd heb, want het heeft me weer een slapeloze nacht bezorgd. Opgelucht!

Jeetje, ik snap goed dat je opgelucht bent! 

Yumi schreef op 07-05-2026 om 18:27:

[..]

Haha ik zei, een ding weet ik zeker, ik ben niet zwanger en dat gaat ook niet meer gebeuren... Blij dat ik het gecontroleerd heb, want het heeft me weer een slapeloze nacht bezorgd. Opgelucht!

Sowieso heb je geen diabetes als je bloedsuiker te laag is, dan zou het te hoog zijn.

Schemerlampje schreef op 07-05-2026 om 22:53:

[..]

Sowieso heb je geen diabetes als je bloedsuiker te laag is, dan zou het te hoog zijn.

Ik weet dat ik geen diabetes heb, maar hij was de derde keer hoog.  Althans dat beweerde de assistent, omdat die naar de verkeerde tabel had gekeken.

De 1ste waarde was te laag, de 2de normaal, en de derde te hoog. Bij de eerst keer zei ze, dat ik waarschijnlijk te lang niets had gegeten, de derde keer dat mijn lichaam de suikers blijkbaar niet kon verwerken. Dus ik begreep er niks meer van, maar heb er wel behoorlijk van in de stress gezeten. 

Veel last van reflux vannacht.
Die maagpil van gisteravond heeft ook weinig geholpen.

kerst schreef op 08-05-2026 om 06:32:

Veel last van reflux vannacht.
Die maagpil van gisteravond heeft ook weinig geholpen.

Bedoel je brandend maagzuur? Heb je dat vaker? 
het helpt een beetje wanneer je op je linker zij gaat liggen inplaats van op je rechter zij.

Euphoria schreef op 08-05-2026 om 06:37:

[..]

Bedoel je brandend maagzuur? Heb je dat vaker?
het helpt een beetje wanneer je op je linker zij gaat liggen inplaats van op je rechter zij.

Of zuivel drinken/eten. Al moet je daar dan wel van houden natuurlijk. 

Broodjebrie schreef op 08-05-2026 om 07:21:

[..]

Of zuivel drinken/eten. Al moet je daar dan wel van houden natuurlijk.

In mijn zwangerschap at ik dan vanillevla. Inmiddels pak ik maagtabletten. 

Broodjebrie schreef op 08-05-2026 om 07:21:

[..]

Of zuivel drinken/eten. Al moet je daar dan wel van houden natuurlijk.

Zuivel is niet goed voor mijn Ldl cholesterol, wat gestegen was bij de laatste meting.

Erger me ook aan mijn ijskoude voeten, waarschijnlijk door bloeddrukmedicatie.

Er hangt op de bank een kattenbrokken geur, en ik kan niet erachter komen waarvandaan ( sterke neus is niet altijd handig🙂)

Yumi schreef op 07-05-2026 om 23:08:

[..]

Ik weet dat ik geen diabetes heb, maar hij was de derde keer hoog. Althans dat beweerde de assistent, omdat die naar de verkeerde tabel had gekeken.

De 1ste waarde was te laag, de 2de normaal, en de derde te hoog. Bij de eerst keer zei ze, dat ik waarschijnlijk te lang niets had gegeten, de derde keer dat mijn lichaam de suikers blijkbaar niet kon verwerken. Dus ik begreep er niks meer van, maar heb er wel behoorlijk van in de stress gezeten.

Ik heb helemaal over het stukje van de 3 keer prikken heen gelezen, had alleen gezien dat je het over te laag had. Excuus!

Waarbij overigens wel waar blijft dat je met onbehandelde diabetes niet een te lage waarde kan hebben als je nuchter bent.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.