Huiskamer
BlairW
28-03-2026 om 15:41
Jujubee schreef op 28-03-2026 om 15:34:
[..]
Oh, dat snap ik echt wel hoor. Oppassen op kleintjes is gewoon loei en loeizwaar. Leuk ook, maar ik vind het echt enorm vermoeiend. Maar ja, ik ben niet zo'n kindermens en kan niet zoveel met dat kleine grut. En natuurlijk ben ik gek op neefje, maar ik ben blij dat hij nu bijna zes is en dat het nu al zoveel leuker en minder zwaar wordt. Maar dag en nacht oppassen doe ik ook pas sinds een jaar hoor. Een paar uurtjes vind ik meestal wel genoeg. Straks krijg ik weer een nieuw neefje of nichtje. Superleuk en ik kijk er erg naar uit, maar we beginnen weer van voor af aan. Al is zo'n baby die op je borst ligt in slaap zingen wel echt een mega geluksmomentje.
Maar ik ben meer een tante waar ze wat aan hebben als ze tieners zijn. Met tieners ben ik goed. Tachtig keer verstoppertje spelen met een peuter, tja dat boeit me niet. Ik doe het wel natuurlijk, maar leuk is anders.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ben zoveel beter met oudere kids 😁 die van mezelf is 14, heerlijk!! Ik vraag me nu ook af hoe ik die kindertijd met haar ben doorgekomen 🤣 iedereen weet ook dat ik sowieso niet oppas op kids onder de 1. Maar dat stel ik nu wel bij nog!
Jujubee
28-03-2026 om 15:45
BlairW schreef op 28-03-2026 om 15:41:
[..]
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ben zoveel beter met oudere kids 😁 die van mezelf is 14, heerlijk!! Ik vraag me nu ook af hoe ik die kindertijd met haar ben doorgekomen 🤣 iedereen weet ook dat ik sowieso niet oppas op kids onder de 1. Maar dat stel ik nu wel bij nog!
Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Mijn moeder vindt het ook loodzwaar en haar vriendinnen ook. En een kennis en een vriendin van mij vinden er ook niet veel aan: dat kleine grut. Dat betekent niet dat je niet van ze houdt, maar wel dat het pittig is. Ik ben ook blij dat ik ze zelf niet gekregen heb, want ik krijg het al benauwd van een hond of kat in huis hebben. Ik moet echt mijn vrijheid hebben.
Maar het is taboe om het te zeggen, dat wel. Vooral tegen vrouwen kan je dat beter niet doen. Mijn beste vriend snapt het dan weer prima, want die heeft ook niks met kinderen. Al heeft hij ze wel.
watertoren
28-03-2026 om 15:52
Mijn zoon van 33 wil absoluut geen kinderen. Ik krijg vaak de vraag of ik het niet erg vind dat ik nooit oma zal worden. Mijn antwoord is nee, ik vind het eerlijk gezegd wel fijn. Ik wil wel eens afspreken met mensen die al wel kleinkinderen hebben en dan kunnen ze niet omdat ze op de kleinkinderen moeten passen. Ze zijn weer gebonden.
watertoren
28-03-2026 om 15:55
Als aanvulling zeg ik er wel bij dat als ik wel oma zou zijn ik natuurlijk verschrikkelijk veel van het kind zou houden maar eerlijkheidshalve ben ik blij dat dit nooit gaat gebeuren en nee, mijn zoon zal nooit veranderen van mening. Daar ben ik van overtuigd!
Miepjecody
28-03-2026 om 16:20
Herfstappeltaart schreef op 28-03-2026 om 11:39:
[..]
Hier in Zeeland is het OV beneden peil.
Je hebt nu overal hub haltes
Cle0
28-03-2026 om 16:39
watertoren schreef op 28-03-2026 om 15:52:
Mijn zoon van 33 wil absoluut geen kinderen. Ik krijg vaak de vraag of ik het niet erg vind dat ik nooit oma zal worden. Mijn antwoord is nee, ik vind het eerlijk gezegd wel fijn. Ik wil wel eens afspreken met mensen die al wel kleinkinderen hebben en dan kunnen ze niet omdat ze op de kleinkinderen moeten passen. Ze zijn weer gebonden.
Maar je kan natuurlijk ook oma zijn zonder de verbintenis van het oppassen aan te gaan. Dat is meestal wel eigen wens. Mijn moeder zou het dolgraag willen, maar van mij gaat ze die kleinkinderen niet krijgen.
mut
28-03-2026 om 16:56
Ik pas heel af en toe op, niet structureel. Nou wonen ze ook niet dichtbij, dat maakt ook dat vaak oppassen gewoon niet gaat.
Ted68
28-03-2026 om 17:26
Aan mijn lieve man: we zijn een lang Weekend aan het wellnessen in de bergen: Pakt hij zijn koffertje uit, en roept: zwembroek vergeten…
Dat is en niet de eerste keer, en de winkels gaan zo dicht, en zijn morgen ook gesloten
Herfstappeltaart
28-03-2026 om 17:51
Miepjecody schreef op 28-03-2026 om 16:20:
[..]
Je hebt nu overal hub haltes
Dat heb ik gezien ja. Dan moet je dus van tevoren via een app je reis gaan regelen. Ik vind dat voor oudere mensen ook maar een gedoe.
Broodjebrie
28-03-2026 om 18:42
Herfstappeltaart schreef op 28-03-2026 om 17:51:
[..]
Dat heb ik gezien ja. Dan moet je dus van tevoren via een app je reis gaan regelen. Ik vind dat voor oudere mensen ook maar een gedoe.
Wij waren vorig jaar in burgh haamstede en ik zag daar ook die haltes. We waren met een clubje waarvan de helft met het openbaar vervoer kwamen. Wat een gedoe was dat zeg.. ik was echt blij dat ik met de auto was. Die heb je daar echt wel nodig.
Dit jaar gaan we weer dus we doen het weer op dezelfde manier.
Herfstappeltaart
28-03-2026 om 18:47
Broodjebrie schreef op 28-03-2026 om 18:42:
[..]
Wij waren vorig jaar in burgh haamstede en ik zag daar ook die haltes. We waren met een clubje waarvan de helft met het openbaar vervoer kwamen. Wat een gedoe was dat zeg.. ik was echt blij dat ik met de auto was. Die heb je daar echt wel nodig.
Dit jaar gaan we weer dus we doen het weer op dezelfde manier.
Snap ik helemaal.
Yumi
28-03-2026 om 19:03
DHL staat met mijn pakket beneden, ik roep door de intercom, goedemiddag kom binnen en maak de deur open. Voor het pakket moet een handtekening worden gezet, dus ik wacht maar er komt niemand. Loop naar beneden en blijkt het in de hal te staan. Ik krijg een bevestiging van de bezorging en zie dat de bezorger zelf heeft getekend.
Heb een schermafbeelding gemaakt, die laat zien dat hij mijn naam fout heeft geschreven en daaronder een krabbel heeft gezet.
Uiteraard is de klantenservice niet bereikbaar....