Huiskamer
Broodjebrie
28-12-2025 om 08:55
lientje69 schreef op 28-12-2025 om 03:48:
En nu lig ik wakker en te piekeren .Ik heb best wat matige nachten , wat slecht is voor mjn herstel. Af en toe zit er een goede nacht tussen en dan kan ik overdsg ook weer meer. Baal hier behoorlijk van. Sliep eigenlijk voor het eerst in 7 jaar weer goed , dit was de laatste 2 maanden voor mijn ziekenhuis opname. Achteraf heeft mijn lichaam het waarschijnlijk toen al zwaar gehad en sliep ik daarom goed. Sinds de hersenbloedingen is het wederom hopeloos. Tel daarbij nog gepieker over mijn werk op , soms flinke ( onder andere hoofd ) pijnnachten of angst voor herhaling en het slecht slapen plaatje is wel compleet.
En het domste is, in plaats dat ik me er bij neerleg dat het nu eenmaal zo is, irriteert het me mateloos. Want uiteraard ook weer niet bevorderlijk is om in slaap te vallen.
Probeer even niet aan werk te denken. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar werk komt later wel, nu niet. Je gezondheid gaat nu echt voor!
Auwereel
28-12-2025 om 09:24
@liwntje69, zelfacceptatie is zo moeilijk en stoppen met piekeren ook, heel veel sterkte.
Wat mij soms helpt met in slaap vallen is de STOP-methode, dat als ik merk dat ik in piekermodus raak, ik streng tegen mezelf zeg, stop, en verplicht aan wat anders te denken, bijvoorbeeld een rekensom, welke namen van mensen op het forum ken ik, dat niveau van denken. Liefst ook van slaaphouding veranderen daarbij.
Maar ja, ik heb ook heel wat minder over te piekeren dan jij.
En mocht het nog helpen in je zelfacceptatie, bij mij kom je over als een heel dapper persoon!
lientje69
28-12-2025 om 09:46
Herfstappeltaart schreef op 28-12-2025 om 08:40:
Ik erger me dood dat ik om half negen klaar zit voor iets wat we hebben afgesproken en dat er dan doodleuk geappt wordt: "we komen later, we zijn net wakker, hahaha¨
![]()
Ik hou me aan de afspraak doen jullie dat dan ook verdorie!
Oh dat zou.ik ook mega irritant vinden. Heb dat soort mensen ook in mijn familie.
Dolfje
28-12-2025 om 09:56
Herfstappeltaart schreef op 28-12-2025 om 08:40:
Ik erger me dood dat ik om half negen klaar zit voor iets wat we hebben afgesproken en dat er dan doodleuk geappt wordt: "we komen later, we zijn net wakker, hahaha¨
![]()
Ik hou me aan de afspraak doen jullie dat dan ook verdorie!
Hier zou ik ook heel slecht tegen kunnen. Hun tijd is niet belangrijker dan de jouwe.
lientje69
28-12-2025 om 09:57
Auwereel, dat probeer ik ook maar het lukt helaas meestal niet dan. Heb zelf het idee dat het is omdat ik te weinig fysieks doe. Normaal zorgde ik wel door flink veel te doen dat ik moe was , maar dat is nu niet haalbaar. Dank je voor je lieve compliment!
Broodjebrie, ook dat is een lastige. Heb vannacht de momenten dat ik wél sliep , de ene na de andere nachtmerrie gehad. Over idd werk maar ook de uitslag van de MRI. Die niet goed was en toen moest ik naar een verpleeghuis want mijn gezin kon niet meer voor mij zorgen. Wat natuurlijk niet klopt want dan zou ik naar een hospice gaan want ik ging dood.
Ook dit laatste slaat qua droom nergens op. Want ze zijn er vrijwel zeker van dat de bloedingen niet door een tumor veroorzaakt zijn, maar willen het uitsluiten voor ik met de bloedverdunner mag starten. Blijkbaar maak ik me onbewust toch zorgen over dat ik er nachtmerries van krijg.
Nou ja. Nieuwe dag ,nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar denken.
Roos57
28-12-2025 om 10:10
Dromen over dood gaan symboliseert een afsluiting van een periode of een gevoel.
Dat gun ik je Lientje.
Op naar een goed 2026