Huiskamer
Jujubee
25-12-2025 om 09:55
Ik ga toch nog maar wel wat decemberkalenders halen voor mijn collega's. Dat voelt gewoon fijner. En zo'n ding vind iedereen leuk om te krijgen.
Herfstappeltaart
25-12-2025 om 09:55
Dolfje schreef op 25-12-2025 om 09:48:
Wakker geworden met wat koppijn en een beetje schrale keel. En dat op deze vrije dagen.
Hè bah......beterschap.
Kampeerder
25-12-2025 om 10:10
Jujubee schreef op 25-12-2025 om 09:55:
Ik ga toch nog maar wel wat decemberkalenders halen voor mijn collega's. Dat voelt gewoon fijner. En zo'n ding vind iedereen leuk om te krijgen.
Doe het ook gerust niet. Zij geven niet met de intentie iets terug te krijgen. Juist niets terug geven. Wees blij, bedank en doe op een ander moment iets anders.
Jujubee
25-12-2025 om 10:20
Kampeerder schreef op 25-12-2025 om 10:10:
[..]
Doe het ook gerust niet. Zij geven niet met de intentie iets terug te krijgen. Juist niets terug geven. Wees blij, bedank en doe op een ander moment iets anders.
Ja weet ik. Misschien zet ik wel gewoon een doosje chocolaatjes neer. Is ook leuk. Maar bepaalde collega's zijn pas januari weer terug dus het is sowieso nu een beetje laat. Ik heb een collega laatst wel een kalender gegeven om haar op te beuren, ze had een rotdag. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan, die hebben we toen samen open gemaakt. Voor de rest had ik toen ook een doosje kerstchocolade.
Maar ik maak het allemaal weer veel te groot. Ik ben nogal obsessief en angstig aangelegd. Ik heb sowieso nog nooit ergens gewerkt waar collega's elkaar cadeaus geven met kerst. Van mij hoeft dat ook niet zo, je voelt je dan toch een beetje raar als je niets terug geeft. Dat heeft mijn andere collega ook, die viert geen kerst en geeft ons dus ook geen cadeaus, maar vind het ook ongemakkelijk om wat te krijgen.
SuzyQFive
25-12-2025 om 10:52
Dat het huis van mijn vriend weer zo’n godsklere troep is…
Hij heeft gewoon teveel spullen maar is ook gewoon te lui om fatsoenlijk schoon te maken. Zijn dochters (16 en 14) doen ook geen fluit, ja net als hun vader de troep achter hun kont neersmijten.
Tot een paar jaar terug hielp ik vaak nog wel met opruimen en schoonmaken maar heb gezegd dat ik dat niet meer doe. Genoeg aan mijn eigen huishouden en beperkingen, heb niet voor niets hulp via de wmo. Ik vind het prima om een doekje over het aanrecht te halen enz maar alleen als het daarvoor wel netjes was. Ik ga niet meer boenen ten koste van mijzelf. En dan erger ik me aan mijzelf dat ik dat denk 😬. Want ik hou natuurlijk van hem en zit liever in een schoon huis.
kerst
25-12-2025 om 10:56
Vanmorgen 96.6 kilo. Weer 2 kilo erbij.
(En nee, ik eet weinig extra' s met de kerstdagen. Geef er ook niks om)
Rogue
25-12-2025 om 10:57
kerst schreef op 24-12-2025 om 21:15:
Vandaag een brief in de bus van Nationale Nederlanden van 21 november (!) waarin staat dat er een fout is gemaakt. Of ik binnen 4 weken even 1000 euro terug wil storten
Het gaat om geld uit een erfenis ook nog.
dafaq zou er wel even werk van maken,
Netherfield schreef op 24-12-2025 om 21:28:
Wij deden vanavond pakjes en diner bij mijn schoonzus. “We doen hapjes” zei zwager. Netherfield kreeg al honger bij het idee. We kregen: nogal waterige groentesoep. 1 stokbrood met zijn zessen. Daarna chocolaatjes en pindarotsjes. De kinderen kregen toen een frikandellentaart (ongeveer 4 frikandellen in bladerdeeg en dan rond zeg maar). Daarna toastjes die je kon besmeren/beleggen met aioli, tapenade of brie. Toen een rondje partysnacks. Zelf had jongste een monchoutaart gemaakt en meegenomen, die kregen we bij de koffie. De ergernis zit er dus in dat we voor de zoveelste keer te weinig eten hebben gekregen. Elke. Keer. Weer. Man vraagt net of we nog pizza in de vriezer hebben. Dochters vragen of we nog iets te eten hebben. Bij ons krijgen ze altijd hoofdgerecht, avg met twee groentes als hoofdgerecht en een toetje. Ik snap het gewoon niet.
my god today heel erg maar ik kan hier serieus boos om worden.. vind het ook best respectloos.
BlairW schreef op 25-12-2025 om 07:34:
[..]
Dat ligt maar net aan het aantal hapjes natuurlijk. Wij doen heel vaak verschillende hapjes, toastjes met smeersels enz als avondeten op kerstavond. Maar ik heb dan echt meer dan genoeg in huis en er gaat echt niemand met honger weg
soort lopend buffet met de hele eettafel vol met van alles en nog wat en op de salontafel staat dan nog een borrelplank.
Ik erger me aan mezelf. Was om 5:15 wakker en dan kan ik ook niet meer in slaap komen 🙄 ben benieuwd hoe ik er vanavond bij zit bij het kerstdiner 🤣
ik stouw de eetafel helemaal vol met hapjes/eten (al zijn hapjes bij mij vaak een halve maaltijd.
bij ons ook mensen moeten rollend naar huis
lientje69
25-12-2025 om 10:59
SuzyQFive schreef op 25-12-2025 om 10:52:
Hij heeft gewoon teveel spullen maar is ook gewoon te lui om fatsoenlijk schoon te maken. Zijn dochters (16 en 14) doen ook geen fluit, ja net als hun vader de troep achter hun kont neersmijten.
Tot een paar jaar terug hielp ik vaak nog wel met opruimen en schoonmaken maar heb gezegd dat ik dat niet meer doe. Genoeg aan mijn eigen huishouden en beperkingen, heb niet voor niets hulp via de wmo. Ik vind het prima om een doekje over het aanrecht te halen enz maar alleen als het daarvoor wel netjes was. Ik ga niet meer boenen ten koste van mijzelf. En dan erger ik me aan mijzelf dat ik dat denk 😬. Want ik hou natuurlijk van hem en zit liever in een schoon huis.
Lastig zoiets Suzy. Maar snap wel dat je het niet meer doet. Je bent zijn vriendin, niet de werkster. En hebt het zelf al zwaar genoeg.
oudmaarnognietkoud
25-12-2025 om 11:16
SuzyQFive schreef op 25-12-2025 om 10:52:
Nou dat was destijds voor mij één van de redenen, een belangrijke ook, om een punt te zetten achter onze lat-relatie. Ik kook met alle liefde, dat kon hij ook echt niet. Maar als zijn keuken ronduit smerig was, beide gootstenen vol met afval, een stapel vuilnis naast de overvolle vuilnisbak in de keuken. Fornuis smerig en ook vol met vuile vaat. De vaatwasser van binnen smerig, ik kon mij niet voorstellen dat de vaat daar schoon uitkwam... etc etc.
Tja, dan kan en wil ik daar niet koken. Zelf heb ik om de week een schoonmaakhulp en ik verdom het om in het huis van iemand anders schoon te maken. Na drie jaar was daar nog geen enkele verbetering in en heb ik, onder andere om die reden, de handdoek in de ring gegooid.
Naminokurashi
25-12-2025 om 11:33
ben je bezig met je verplicht stukje lopen vinden 2 kleine kinderen het leuk om op de gang te rennen, jij schrikt je rot met je rollator en ouders doen er niks aan.
Heb er wat van gezegt dat ik dit associaal vind.
Herfstappeltaart
25-12-2025 om 11:36
Ik erger me net aan mezelf dat ik keurig de wraprolletjes met carpaccio strak heb opgerold en er nu achter kom dat ik de ruccola ben vergeten
.
Dat wordt dus rolletjes zonder ruccola want ze zijn zo strak, die krijg ik niet meer netjes open en weer dicht.
Rogue
25-12-2025 om 11:58
Jujubee schreef op 25-12-2025 om 08:59:
[..]
We zijn hier maar met zijn vijven, dus klein team. En met kerst gesloten, dus tegen de tijd dat we er weer zijn is het ook wat awkward om dan nog wat te geven inderdaad. Ik laat het maar zo denk ik. Een collega mag toch geen chocola eten en mijn andere viert sowieso geen kerst en daar wil ik eigenlijk sowieso ook geen geld aan uitgeven. Ik geef haar wel eens spullen door het jaar heen. Ik ben best wel gul van mezelf maar ik had even niet gerekend op die kleine cadeaus van mijn andere collega. We gaan werk op uitje volgende maand. Zal dan trakteren op een rondje drankjes of zo.
breng gewoon volgende week een zak olliebollen.
lientje69
25-12-2025 om 12:20
Rogue schreef op 25-12-2025 om 11:58:
[..]
breng gewoon volgende week een zak olliebollen.
Ja wordt ook gewaardeerd
Roos57
25-12-2025 om 12:29
Naminokurashi schreef op 25-12-2025 om 11:33:
ben je bezig met je verplicht stukje lopen vinden 2 kleine kinderen het leuk om op de gang te rennen, jij schrikt je rot met je rollator en ouders doen er niks aan.
Heb er wat van gezegt dat ik dit associaal vind.
Of je maakt er een grapje van en denkt ze zijn blij om op bezoek te gaan.
Kan he ?
Naminokurashi
25-12-2025 om 12:35
Roos57 schreef op 25-12-2025 om 12:29:
[..]
Of je maakt er een grapje van en denkt ze zijn blij om op bezoek te gaan.
Kan he ?
Sorry maar een ziekenhuis is geen speeltuin
soort lopend buffet met de hele eettafel vol met van alles en nog wat en op de salontafel staat dan nog een borrelplank.