Huiskamer
Koettie
12-10-2025 om 10:26
Grindelwald schreef op 12-10-2025 om 09:28:
[..]
Vervelend is dat he? Bij mij was het wel iets sneller weg gelukkig. Hopelijk is het bij jou inmiddels weg nu.
Yes, eindelijk weer normaal na 36 uur. Ga er volgende keer wel wat van zeggen, dat die paar uur echt niet klopt en extra vragen of het echt nodig is.
Broodjebrie
12-10-2025 om 10:28
Grindelwald schreef op 12-10-2025 om 09:28:
[..]
Die fout ooit ook eens gemaakt. Nooit meer. Kapot was is ik.
Ik snap je helemaal.
amarna
12-10-2025 om 14:12
Broodjebrie schreef op 12-10-2025 om 08:55:
gisteren vanaf half 8 in een concertzaal gestaan. Dat doe ik geen 2e keer meer, mijn rug
heb het ook wel onderschat. Volgende keer gewoon weer zitplaatsen.
Ik ben een gezonde 65plusser en ga graag naat concerten maar altijd een zitplaats.
Cle0
12-10-2025 om 15:36
amarna schreef op 12-10-2025 om 14:12:
[..]
Ik ben een gezonde 65plusser en ga graag naat concerten maar altijd een zitplaats.
Ik ben een gezonde 35 jarige en ben regelmatig heel blij met een zitplaats. Ik had laatst staanplaatsen, maar dat was een uurtje of 3 in totaal. Dat lukte net. Heb ook weleens gehad dat we vroeg wilden zijn voor goede plekken, en dan kan ik daarna ook niets meer.
Met grotere groepen (een man of 8) vind ik het idee van staan wel gezelliger, maar in de praktijk toch wel wat ellendig. Dat geduw van anderen, pijn in je voeten en rug, ik ben vaak te klein om goed te kunnen zien en je hebt helemaal niet de ruimte om het als groep gezellig te hebben.
Dus tegenwoordig eigenlijk gewoon liever met 2-4 man en dan (goede) zitplaatsen. Al was die laatste keer staanplaatsen ook wel écht fantastisch vooraan. Ligt er ook wel aan wat voor concert en wat voor artiest. Ik hoef niet bij iedereen vooraan te staan en is het zitmuziek/alleen meezingmuziek of echt feestmuziek
Auwereel
12-10-2025 om 15:59
Pas maar op voor je rug! Ik heb eens bij een conventie de hele dag gestaan en gedrenteld en ik dacht halverwege, dit vindt mijn rug niet leuk! Maar "flink" volgehouden en meegedaan met de rest van het gezelschap, maar dat bleek flink stom, want de dag daarna ongelooflijke rugpijn wat lang heeft geduurd voordat ik ervanaf was en sindsdien is het mijn zwakke plek.
Moosey
12-10-2025 om 17:25
t Is vast niet heel aardig om te zeggen maar wel waar: als je niet een paar uur kunt staan zou het wel echt heel verstandig zijn om iets aan je core te gaan doen. Met goede pilates-lessen bijvoorbeeld. Want het wordt vanzelf allemaal alleen maar slechter als je ouder wordt en een sterke core voorkomt ontzettend veel lichamelijke problemen.
Ik heb een staand beroep en had altijd al flink last van pijntje hier pijntje daar, ben op mijn 44ste pas begonnen met pilates en nu maak ik fluitend werkweken van 40 uur. Ik dacht dat ik slechte knieën had, slechte heupen, een moeilijke rug…. Was allemaal niet zo. Ik had gewoon meer spieren nodig.
Ok én ik ben overgestapt op barefootschoenen, dat zal ook verschil hebben gemaakt.
Pooh-Bear
12-10-2025 om 17:28
Ik vind staan juist heerlijk. Probeer wel altijd aan het hek te staan dat scheelt heel veel. Alleen dan moet je natuurlijk vroeg komen dus nog langer staan.
Ik was gisteren ook bij een concert vooraan bij het podium heb enorm genoten.
Mijn ergenis dat ik tegenwoordig oordoppen in doe om mijn oren te beschermen maar ik heb nog steeds geen oordoppen gevonden die goed zitten. De hele avond voel ik ze echt zitten en heb ik de neiging om ze eruit te trekken. Soms gaat het ook zeer doen.
Broodjebrie
12-10-2025 om 17:41
Moosey schreef op 12-10-2025 om 17:25:
t Is vast niet heel aardig om te zeggen maar wel waar: als je niet een paar uur kunt staan zou het wel echt heel verstandig zijn om iets aan je core te gaan doen. Met goede pilates-lessen bijvoorbeeld. Want het wordt vanzelf allemaal alleen maar slechter als je ouder wordt en een sterke core voorkomt ontzettend veel lichamelijke problemen.
Ik heb een staand beroep en had altijd al flink last van pijntje hier pijntje daar, ben op mijn 44ste pas begonnen met pilates en nu maak ik fluitend werkweken van 40 uur. Ik dacht dat ik slechte knieën had, slechte heupen, een moeilijke rug…. Was allemaal niet zo. Ik had gewoon meer spieren nodig.
Ok én ik ben overgestapt op barefootschoenen, dat zal ook verschil hebben gemaakt.
Tja ik heb al een wat zwakke onderrug vanwege een lichte scoliose. Ik heb sinds 3 jaar steunzolen en sindsdien heb ik veel minder klachten. Maar ik merk wel dat als ik langere tijd sta of ik ben een hele dag onderweg, dan voel ik het wel een beetje in mijn rug en benen. Daarnaast ben ik nog hypermobiel dus al snel last van mijn spieren.
Nou ja, in ieder geval weet ik dit voor de volgende keer.
Bailey26
12-10-2025 om 18:35
Ik heb het op dit moment mentaal zwaar. En zeg dat tegen man. En hij negeert mij gewoon. Geen woorden, geen troost. Hij pakt zijn telefoon en scrolt. En nu een uur later doen alsof er niks aan de hand is.
Auwereel
12-10-2025 om 20:19
Bailey26 schreef op 12-10-2025 om 18:35:
Ik heb het op dit moment mentaal zwaar. En zeg dat tegen man. En hij negeert mij gewoon. Geen woorden, geen troost. Hij pakt zijn telefoon en scrolt. En nu een uur later doen alsof er niks aan de hand is.
En dan is de vraag, kan het hem niets schelen, snapt hij niet dat er iets van hem verwacht wordt, of weet hij niet wat hij ermee aanmoet?
Ook van mij 
heb het ook wel onderschat. Volgende keer gewoon weer zitplaatsen.