Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

omg… Vier jaar geleden is een brug hier in de stad kapotgevaren. De brug is weggehaald want onherstelbaar beschadigd. Er waren al fietsloopbruggen maar een daarvan is nu fietsbrug gemaakt voor de doorstroom.
op een rustige dag zijn er 16.000 fietsbewegingen daar.  
Nu blijkt het vervangen van de brug ineens 20 miljoen duurder uit te vallen en daarom gaan ze tijdens de bouw van de brug geen tijdelijke fietsbrug meer plaatsen want dat is dan te duur. Dat betekent dus dat hele wijken echt kilometers om moeten fietsen… drie jaar lang! 

Dat ik al een uur of wat wakker ben en vandaag moet werken van 10-17:00 uur. Zo geen zin in.

SuzyQFive schreef op 20-09-2025 om 01:19:

omg… Vier jaar geleden is een brug hier in de stad kapotgevaren. De brug is weggehaald want onherstelbaar beschadigd. Er waren al fietsloopbruggen maar een daarvan is nu fietsbrug gemaakt voor de doorstroom.
Nu blijkt het vervangen van de brug ineens 20 miljoen duurder uit te vallen en daarom gaan ze tijdens de bouw van de brug geen tijdelijke fietsbrug meer plaatsen want dat is dan te duur. Dat betekent dus dat hele wijken echt kilometers om moeten fietsen… drie jaar lang!

Ik las het op Sikkom. Echt heel raar! Als het een kilometer zou zijn, is het al vervelend, maar 6 kilometer! Dat is 12 km extra op een dag fietsen. Je kind zal maar op een (basis)school aan de andere kant van de brug zitten. Of je werkt zelf in het centrum, terwijl je in Lewenborg woont. En nu lukt het net om je kind op school/kdv af te leveren en dan door te gaan naar je werk. Dat ga je dan nu niet meer halen.

HAHA!wait..what schreef op 19-09-2025 om 21:13:

[..]

En wat was het grote nieuws uiteindelijk? 😁

Dat de top 40 live weer terug komt in Ahoy volgens mij. 

HAHA!wait..what schreef op 19-09-2025 om 21:10:

Aan een muggenbult op m'n kin. Ik reageer altijd wat allergisch daar op dus hij is echt enorm 😅 en het jeukt zo erg dus ik heb het per ongeluk open gekrabd.
Dat wordt er niet beter op zo 🙈
Net maar met een schijfje gekoelde komkommer gezeten.

Nog andere tips? 😁

Probeer eens tablet tegen hooikoorts, dat vermindert wellicht de allergische reactie.

Die vervelende kerstreclames.
Elk jaar weer dezelfde flauwekul.

kerst schreef op 20-09-2025 om 10:17:

Die vervelende kerstreclames.
Elk jaar weer dezelfde flauwekul.

Gezien je nickname moest ik hier wel even om lachen. Al moet ik toegeven dat ik wel veel met het kerstfeest heb, maar niets met wat de reclame ervan maakt, dus die ergernis snap ik wel.

SuzyQFive schreef op 20-09-2025 om 01:19:

Zelfs geen tijdelijke veerpont?

Wat raar dat extra kosten worden afgewend op fietsers en voetgangers...

Ik zou wel de kosten-baten analyse willen zien waarin echt àlle kosten worden meegenomen, inclusief de value of time van fietsers en voetgangers en het gevolg dat mensen dan kiezen voor de auto in plaats van de fiets.

Auwereel schreef op 20-09-2025 om 10:28:

[..]

Zelfs geen tijdelijke veerpont?

Wat raar dat extra kosten worden afgewend op fietsers en voetgangers...

Ik zou wel de kosten-baten analyse willen zien waarin echt àlle kosten worden meegenomen, inclusief de value of time van fietsers en voetgangers en het gevolg dat mensen dan kiezen voor de auto in plaats van de fiets.

Veerpont? Dat kan daar niet, als het is waar ik denk dat het is. 
balen is het wel inderdaad. 

Dat ik al het redelijk dure viaplay heb om de Premier League te kijken, maar dat sinds dit seizoen één wedstrijd in het weekend op Prime komt. En laat dat dit weekend nou net een wedstrijd te zijn die ik zeker niet wil missen.

Dochter is weer eens op oorlogspad. Man wat kan dat kind moeilijk doen zeg

HAHA!wait..what schreef op 19-09-2025 om 21:13:

[..]

En wat was het grote nieuws uiteindelijk? 😁

Haha, ik was natuurlijk te laat om het te horen, zal je net zien
Maar als ik het goed heb meegekregen Is er een Qmusic top 40 live in Ahoy in maart en maakte ze dat bekend. Er worden volgens mij (nog) geen kaartjes weggegeven, maar er is wel een pre-sale
Dat laatste heb ik trouwens met opgezocht.

Te vroeg geklaagd dus 

Aan dat tering takke tyfus hardcore festival wat hier ruim 7km vandaan is, maar het dreunt alsnog de hele huiskamer door! 

Echt mega irritant. Er zijn vaker festivals die 'ver' uit de buurt worden gehouden, maar wanneer de wind goed staat, is het echt mega irritant. 

Ik klaag alleen niet, want gun iedereen zijn plezier, maar als je met koppijn thuis zit is het gewoon bagger.

Is hier ook als irritant langsgekomen, maar ik schiet toch in de lach van die bijdehante 8-jarige: meneer, ik kom uw spouwmuur isoleren. 
En ik raak in de war van de Disney - kerstreclame. Best mooi, maar mijn hoofd staat zo nog niet naar Kerst!

Pakketje van Amazon beschadigd ontvangen. Retour gegaan en het aankoopbedrag in mijn account laten storten, omdat ik het artikel toch weer wil bestellen. Bedrag was binnen dus ik plaats opnieuw de bestelling, moet ik me eerst identificeren.... ivm preventie financiële criminaliteit en het witwassen van geld.
Wat is dat voor onzin?   
Het gaat om een bedrag van € 23,50 voor een retourzending, die ik met ideal heb voldaan...niet om een grote aankoop die ik contant wil aftikken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.