Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

ik moet morgen met het ov en zie daar zooo tegenop want waar ik moet wezen komt geen treinen  rechtstreeks, zucht ik weet niet of ik mij erger aan mezelf of aan het ov maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel het ov.

Wieder schreef op 28-08-2025 om 08:17:

[..]

Oeh, daar zou ik ook chagrijnig van worden! Hoe lang woon je op je tijdelijke adres?

4 maanden is de planning.

oudmaarnognietkoud schreef op 28-08-2025 om 09:07:

[..]

Mijn pa (zaliger) zou zeggen: Dat is om je hoektanden in de commode te rammen. Ik wens je veel sterkte vanuit mijn best wel stille flat.

Dankjewel.

kerst schreef op 28-08-2025 om 16:53:

[..]

4 maanden is de planning.

Ohh wat lang, daar zou ik al moeite mee hebben. Met die herrie erbij is het helemaal ellende, sterkte!

JtM schreef op 28-08-2025 om 13:29:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig naar het kledingbeleid!

Zorg: 

Op de kamers jasje aan. Uit de kamer uit.  Eigen kleding aan. Andere kamer jasje  weer aan. Dat gaat dus sowieso  al niet werken. Rapporteren in de zusterpost. Omkleden naar eigen kleding , badge op. Drie zinnen getypt. Bel gaat.   Eigen kleding uit, jasje aan, naar de kamer om iemand bijvoorbeeld op toilet te helpen. Jasje weer uit. Eigen kleding  aan. Twee zinnen rapporteren. Volgende bel. Wie verzint dit???

Eten of koffiepauze:  ook omkleden naar eigen kleding. Nou ja vooruit. Kan ik me eventueel  nog in vinden  . Maar de rest?  Kost mega veel tijd. Alsof we dat teveel hebben in de zorg.  Gewoon niet werkbaar 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-08-2025 om 17:54

dat is wel heel omslachtig en idd absoluut niet handig

lientje69 schreef op 28-08-2025 om 17:42:

[..]

Zorg:

Op de kamers jasje aan. Uit de kamer uit. Eigen kleding aan. Andere kamer jasje weer aan. Dat gaat dus sowieso al niet werken. Rapporteren in de zusterpost. Omkleden naar eigen kleding , badge op. Drie zinnen getypt. Bel gaat. Eigen kleding uit, jasje aan, naar de kamer om iemand bijvoorbeeld op toilet te helpen. Jasje weer uit. Eigen kleding aan. Twee zinnen rapporteren. Volgende bel. Wie verzint dit???

Eten of koffiepauze: ook omkleden naar eigen kleding. Nou ja vooruit. Kan ik me eventueel nog in vinden . Maar de rest? Kost mega veel tijd. Alsof we dat teveel hebben in de zorg. Gewoon niet werkbaar

Wie heeft dat bedacht wat ontzettend onhandig 

Pooh-Bear schreef op 28-08-2025 om 18:01:

[..]

Wie heeft dat bedacht wat ontzettend onhandig

En goedgekeurd door Raad van bestuur....

Echt. Soms denk ik , die lui achter een bureau met hun rare plannen moeten  eens een paar diensten meelopen...

lientje69 schreef op 28-08-2025 om 17:42:

[..]

Zorg:

Op de kamers jasje aan. Uit de kamer uit. Eigen kleding aan. Andere kamer jasje weer aan. Dat gaat dus sowieso al niet werken. Rapporteren in de zusterpost. Omkleden naar eigen kleding , badge op. Drie zinnen getypt. Bel gaat. Eigen kleding uit, jasje aan, naar de kamer om iemand bijvoorbeeld op toilet te helpen. Jasje weer uit. Eigen kleding aan. Twee zinnen rapporteren. Volgende bel. Wie verzint dit???

Eten of koffiepauze: ook omkleden naar eigen kleding. Nou ja vooruit. Kan ik me eventueel nog in vinden . Maar de rest? Kost mega veel tijd. Alsof we dat teveel hebben in de zorg. Gewoon niet werkbaar

Het is dan toch alleen maar een uniformjasje wat je over je shirt heentrekt.  Meer omvat het toch niet? Dat ken ik ook nog wel vanuit mijn werktijd.  

Dorestad schreef op 28-08-2025 om 18:07:

[..]

Het is dan toch alleen maar een uniformjasje wat je over je shirt heentrekt. Meer omvat het toch niet? Dat ken ik ook nog wel vanuit mijn werktijd.

Uhm ja. Maar ik heb alleen een hemdje onder mijn jasje hoor. En  dan moet ik toch echt een shirt of trui aan gaan trekken. Dan de badge van het jasje overzetten  op je kledungen vice versa. En  waar laat je je andere  spullen  zoals de telefoons? Heel bewerkelijk allemaal. 

lientje69 schreef op 28-08-2025 om 18:51:

[..]

Uhm ja. Maar ik heb alleen een hemdje onder mijn jasje hoor. En dan moet ik toch echt een shirt of trui aan gaan trekken. Dan de badge van het jasje overzetten op je kledungen vice versa. En waar laat je je andere spullen zoals de telefoons? Heel bewerkelijk allemaal.

Ik liep altijd in shirt/rok of jurk.  Met diepe zakken.  En de badge bleef bij ons op het jasje.  O ja,  bij lang stil zitten een vestje.  Niet dat ik het nodig vond om jasje uit te doen maar ja,  moest nu eenmaal.  Verplicht. Wat is bij jullie de reden? Bij ons iets van ziek gevoel- huisgevoel.  Minder afstand. 

Muurbloem1985 schreef op 28-08-2025 om 15:19:

ik moet morgen met het ov en zie daar zooo tegenop want waar ik moet wezen komt geen treinen rechtstreeks, zucht ik weet niet of ik mij erger aan mezelf of aan het ov maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel het ov.

Ik kijk altijd in de app van 9292OV. Dan zie je meteen hoe lang het ook lopen is en welke bus/tram/metro/trein je moet nemen enz. Ik vind het zelf uitzoeken ook altijd lastig, maar met die app is het heel simpel.

Friezinnetje schreef op 28-08-2025 om 17:54:

dat is wel heel omslachtig en idd absoluut niet handig

Nou inderdaad, wat is de reden dat ze dat willen?

lientje69 schreef op 28-08-2025 om 18:04:

[..]

En goedgekeurd door Raad van bestuur....

Echt. Soms denk ik , die lui achter een bureau met hun rare plannen moeten eens een paar diensten meelopen...

Nou inderdaad, bij ons ( heel andere tak) hebben ze echt geen idee hoe het er op de vloer aan toe gaat.

Dorestad schreef op 28-08-2025 om 19:15:

[..]

Ik liep altijd in shirt/rok of jurk. Met diepe zakken. En de badge bleef bij ons op het jasje. O ja, bij lang stil zitten een vestje. Niet dat ik het nodig vond om jasje uit te doen maar ja, moest nu eenmaal. Verplicht. Wat is bij jullie de reden? Bij ons iets van ziek gevoel- huisgevoel. Minder afstand.

Hygiëne  zeggen ze. En de badge moeten we verplicht  overzetten op de eigen kleding. 

Ik heb nog nooit een collega in een rok gezien qua zorgverlening. Altijd ( spijker )broek. Of legging bij de jongere collega's. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.