Huiskamer

Herfstappeltaart
19-05-2025 om 07:51
fianne schreef op 18-05-2025 om 22:11:
Ik erger me aan een iemand die in in de tuin mieren verdelgt. Dat je binnen geen mieren wil, logisch, maar buiten? laat die beestjes lopen. Er is al veel te veel vergif.
Vind ik ook. Bij ons verzakken de tegels door hun gegraaf maar ik laat ze lekker. Dan volgend jaar maar even optillen en wat zand er onder.

watertoren
19-05-2025 om 08:34
Ik had een paar jaar geleden last van veel mieren in mijn tuin. Toen heb ik iemand van ongediertebestrijding laten komen en hij heeft gespoten in mijn tuin. Toen waren de mieren nog niet weg en hij heeft weer gespoten en daarvoor hoefde ik niet te betalen. Ik wil echt geen mieren in mijn tuin.

Liara
19-05-2025 om 09:24
Herfstappeltaart schreef op 19-05-2025 om 07:51:
[..]
Vind ik ook. Bij ons verzakken de tegels door hun gegraaf maar ik laat ze lekker. Dan volgend jaar maar even optillen en wat zand er onder.
Ik dacht eerst ook 'laat ze maar lekker', tot de boel zover verzakte dat ikzelf niet eens meer normaal buiten kon zitten. Echt een mega mierennest onder het terras. Ze liepen ook naar binnen en buiten over de tafel. Het was te erg. Dus sorry mieren, maar op mijn terras komt wel gif, in de rest van de tuin niet.

Citroengraag
19-05-2025 om 11:42
Aan het ongelofelijke domme gelul van mensen, 95 % mannen, over de verdwenen kinderen. Als de politie zij aan zij weilanden staat uit te kammen, doen ze dat niet omdat er geen aanwijzingen zijn en de moeder gewoon een bitch is. En dan erger ik me ook mijzelf dat ik zo stom ben om het te lezen.

Schoondochter
19-05-2025 om 11:48
Citroengraag schreef op 19-05-2025 om 11:42:
Aan het ongelofelijke domme gelul van mensen, 95 % mannen, over de verdwenen kinderen. Als de politie zij aan zij weilanden staat uit te kammen, doen ze dat niet omdat er geen aanwijzingen zijn en de moeder gewoon een bitch is. En dan erger ik me ook mijzelf dat ik zo stom ben om het te lezen.
Wauw... Echt? Ik heb gelukkig niet eerder meegekregen dat mensen zo reageren. Wat kortzichtig!

Dorestad
19-05-2025 om 11:58
Liara schreef op 19-05-2025 om 09:24:
[..]
Ik dacht eerst ook 'laat ze maar lekker', tot de boel zover verzakte dat ikzelf niet eens meer normaal buiten kon zitten. Echt een mega mierennest onder het terras. Ze liepen ook naar binnen en buiten over de tafel. Het was te erg. Dus sorry mieren, maar op mijn terras komt wel gif, in de rest van de tuin niet.
Wij gebruiken de methode verhitten. De onkruidbrander erop. Tegel optillen. We hebben in tuinhuis 2 specievaten vol zand om desnoods wat aan te vullen.

Auwereel
19-05-2025 om 12:16
[..]
Je hebt mieren en mieren. De invasieve soort draaigatje wil je niet in je tuin!

Herfstappeltaart
19-05-2025 om 12:33
[..]
O dat is wel heel extreem inderdaad.

Liara
19-05-2025 om 13:07
Auwereel schreef op 19-05-2025 om 12:16:
[..]
Je hebt mieren en mieren. De invasieve soort draaigatje wil je niet in je tuin!
Ik heb die maar eens even opgezocht, maar die zijn het denk ik niet, gelukkig. Dat is erg als je die in je tuin hebt

Bellebelle
19-05-2025 om 13:35
lientje69 schreef op 15-05-2025 om 08:52:
Aan mezelf weer eens. Ik ben zo emotioneel de laatste tijd. Dacht toch dat ik zo'n beetje door die klote overgang heen was. Of het moet door andere dingen komen. Dat kan. Maar dan vind ik gewoon dat ik me niet zo moet aanstellen. Heb een dak boven mijn hoofd, te eten en te drinken elke dag . Wel veel dingen waar ik me zorgen over maak of verdriet om heb maar dat heeft iedereen wel lijkt me. Dus waarom jank ik zo??
Heel herkenbaar. Bij mij was het inderdaad de overgang. Een bezoek aan de huisarts, die hormonen voorschreef, bleek de oplossing.

Yumi
19-05-2025 om 14:15
Aan een ellenlange vragenlijst. Kon hem tussendoor opslaan, maar daar had ik geen zin in. Bovendien stond er een half uur voor en dat moet lukken, niet dus

nlies
19-05-2025 om 14:23
fianne schreef op 18-05-2025 om 22:11:
Ik erger me aan een iemand die in in de tuin mieren verdelgt. Dat je binnen geen mieren wil, logisch, maar buiten? laat die beestjes lopen. Er is al veel te veel vergif.
Hier zie ik zelfs in de brandgang poeder liggen dat volgens mij ook tegen de mieren is. En dan n hoeveelheid waarmee je zo ongeveer heel de wijk kan ontmieren

Auwereel
19-05-2025 om 15:59
Ik erger me eraan dat ik de hele dag trek heb. Waarom wil ik vandaag de hele dag eten en kan ik me er niet aan onttrekken?

Pooh-Bear
19-05-2025 om 21:44
Rogue schreef op 19-05-2025 om 20:16:
Waarom heeft alles tegenwoordig een tijdslot
![]()
Ja heel irritant is al sinds corona toen snapte ik het maar nu is het heel irritant