Huiskamer
Zilver_gray
22-07-2022 om 11:41
redbulletje schreef op 22-07-2022 om 11:38:
[..]
In Amsterdam ofzo? Ergerde me er daar in de horeca jaren geleden al aan. Denk dat ik er in m'n dorp niet in mee zou gaan maar gewoon Nederlands blijven spreken.
Geen dorp maar wel in Groningen
rionyriony
22-07-2022 om 12:14
Zilver_gray schreef op 22-07-2022 om 11:20:
Dat ik bij de appie op zoek was naar “Boeren omelet mix” en ik tegen een van de medewerkers aan begon te praten (in het Nederlands) en ze zei “English Please”
.
En ik vervolgens afdroop met “sorry don’t know how to say it in English” in mijn steenkolen Engels.![]()
Sjesus. Ik heb wel ruime ervaring onderhand met buitenlandse bezorgers waar ik ambivalent tegenover stond. Wel vriendelijk hoor en excuseren dat ze me niet verstonden maar ik wist niet dat ze ook in de winkel zelf konden werken zonder kennis van de taal.
Zilver_gray
22-07-2022 om 12:29
rionyriony schreef op 22-07-2022 om 12:14:
[..]
Sjesus. Ik heb wel ruime ervaring onderhand met buitenlandse bezorgers waar ik ambivalent tegenover stond. Wel vriendelijk hoor en excuseren dat ze me niet verstonden maar ik wist niet dat ze ook in de winkel zelf konden werken zonder kennis van de taal.
Het verbaast mij juist dat jullie dat in de winkel (supermarkt) nog niet hebben meegemaakt. Ik ben al op verschillende plekken in Nederland geweest en verschillende winkels Engels sprekend personeel ontmoet.
Volgens mij vaak (uitwisseling) studenten? Maar dat is een aanname hoor.
Zusterclivia
22-07-2022 om 12:33
Ik zou vragen om een collega die wel Nederlands spreekt. 😁 Nou ja, afhankelijk van mijn humeur.
Regendrup.
22-07-2022 om 12:36
Aan man die zich aan alles en iedereen irriteert.
Oké ik kan ook weinig hebben, geef ik ruiterlijk toe. Maar hij kan er écht wat van zeg.
Tijd voor vakantie?
LostJellyfish83
22-07-2022 om 12:45
Aan de belastingdienst. Dochter heeft al een paar jaar geen recht meer op zorgtoeslag, maar ze blijven het elke maand storten en na een jaar weer terugvragen. Dit stopzetten is kennelijk é-norm ingewikkeld ofzo.
Fix je shit nou eens!!
FaithfulDuck87
22-07-2022 om 12:46
Mug schreef op 22-07-2022 om 12:45:
Aan de belastingdienst. Dochter heeft al een paar jaar geen recht meer op zorgtoeslag, maar ze blijven het elke maand storten en na een jaar weer terugvragen. Dit stopzetten is kennelijk é-norm ingewikkeld ofzo.
Fix je shit nou eens!!
leuker kunnen ze het niet maken
LostJellyfish83
22-07-2022 om 12:47
Friezinnetje schreef op 22-07-2022 om 12:46:
[..]
leuker kunnen ze het niet maken
![]()
Makkelijker ook niet
rionyriony
22-07-2022 om 12:58
Zilver_gray schreef op 22-07-2022 om 12:29:
[..]
Het verbaast mij juist dat jullie dat in de winkel (supermarkt) nog niet hebben meegemaakt. Ik ben al op verschillende plekken in Nederland geweest en verschillende winkels Engels sprekend personeel ontmoet.
Volgens mij vaak (uitwisseling) studenten? Maar dat is een aanname hoor.
Nog niet ontmoet daar, maar ik moet zeggen dat ik er hooguit eens per maand kom en dan race ik door de winkel naar de boodschappen die ik nodig heb.
Ben meer een Lidl klant.
LostJellyfish83
22-07-2022 om 13:05
Ik zie wel regelmatig Engelstalige mensen in de horeca, maar (nog) niet in de supermarkt. Mij boeit dat niet verder, ik schakel wel over naar Engels.
Alhoewel ik Boeren Omelet mix dan ook niet zou weten te zeggen 
Moxxie
22-07-2022 om 13:08
Beter een vakkenvuller die je niet verstaat dan lege schappen moet je maar denken, dan is het een stuk minder irritant.
JtM
22-07-2022 om 13:12
Ik weet niet waarom, maar ik vind Engelssprekend personeel in de horeca minder erg dan in winkels. Nogmaals, geen idee waarom maar als in winkels erger ik me enorm aan niet NL sprekende medewerkers. Al moet ik zeggen dat de winkels waar ik naartoe ga allemaal NL sprekende medewerkers werken.
stokstaart
22-07-2022 om 13:21
I personally don't care
waar ze werken en of ze nu Engels of NL spreken. Als je er niet uit komt en ze halen iemand die wel NL kan is het toch prima? Ik kan me voorstellen dat als je hier op uitwisseling bent of iets dergelijks, dat je toch geld nodig hebt en dan moet je dus werken.
Zusterclivia
22-07-2022 om 13:32
JtM schreef op 22-07-2022 om 13:12:
Ik weet niet waarom, maar ik vind Engelssprekend personeel in de horeca minder erg dan in winkels. Nogmaals, geen idee waarom maar als in winkels erger ik me enorm aan niet NL sprekende medewerkers. Al moet ik zeggen dat de winkels waar ik naartoe ga allemaal NL sprekende medewerkers werken.
In een restaurant kun je op de kaart vaak gewoon aanwijzen wat je wilt. Dat maakt het makkelijker. Als je iets zoekt in de supermarkt is het lastiger...
.