Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

kerst schreef op 14-04-2025 om 19:49:

Klein ergernisje, dat ik van allebei de buren de afvalcontainer weer terug bij hun huis neerzet na het legen. Andersom gebeurt dus niet..

Ik zou daar niet blij mee zijn. Dan zou ik mij moreel verplicht voelen om jou container ook bij jouw huis weg te zetten en daar heb ik helemaal geen zin in, zeker niet als het regent.

Ik ben me eens rot geschrokken toen mijn buurvrouw ineens met een trap voor mijn keukenraam stond. Ik ging naar buiten en vroeg van wat doe jij nou? Ze zei, ik heb net mijn raam gezeemd en dacht ik pak die van jou ook even mee. Ik heb haar weg gestuurd en gezegd dat ik hier helemaal niet van gediend ben. Gelukkig zijn ze verhuisd want ze bemoeide zich overal mee.

Wieder schreef op 12-04-2025 om 12:01:

[..]

Dochter werkt in het onderwijs. Bij haar sollicitatie werd gezegd: je krijgt een jaarcontract en na dat jaar gaan we óf met je door en krijg je een vast contract, óf we gaan niet met je door. Tegen het eind van het jaarcontract kreeg ze een gesprek en toen kreeg ze te horen: we willen met je door maar je krijgt nog een jaarcontract. Dochter zei: dat is niet volgens afspraak, ik hoor graag binnen twee weken of ik een vast contract krijg of dat ik moet gaan solliciteren. Na een week heeft ze haar vaste contract gekregen.

Ik vroeg haar hoe ze zo adrem kwam, ze zei: er is werk zat, ik heb ze aan de afspraak gehouden. Ze redeneerde dat ze overal een jaarcontract kon krijgen, had al sollicitatieverzoeken van andere scholen in haar mail en ze had geen zin om over zich te laten lopen. Jij werkt in de zorg toch, of vergis ik me? Misschien ook een optie?

Zeker haar goed recht. Ik heb alleen ook eens aan de andere kant gestaan daardoor. 
Ik zou een vast contract krijgen, was al toegezegd in maart. Toen belde HR, collega die twee vakken geeft (en blijkbaar echt onmisbaar was met het tekortvak Duits) krijgt een vast contract. Daardoor moeten we jou nog een jaarcontract geven… lekker dan. 

Marktplaats... krijg een bod accepteer het, en vraag wanneer ze het wil ophalen. Antwoord, kan je mij een appje sturen met haar telefoonnummer. Waarom zou ik dat doen? Communiceren kan prima via marktplaats, ik vind het al vervelend om mijn adres te geven geen zin om daar ook nog mijn tel nr bij te doen. Via marktplaats laten weten dat ik de communicatie daar wil houden, gelezen maar geen antwoord 

Net Lubach teruggekeken van gisteravond en me geërgerd aan Maan. Het spijt me maar ik vind dat zo'n muts en ik vind ook dat ze niet kan zingen. Jammer dat Arjen blijkbaar van RTL nu ook dit soort gasten moet uitnodigen. Bij de VPRO hadden ze een hoger niveau (mijn mening hè).

Herfstappeltaart schreef op 15-04-2025 om 12:35:

Net Lubach teruggekeken van gisteravond en me geërgerd aan Maan. Het spijt me maar ik vind dat zo'n muts en ik vind ook dat ze niet kan zingen. Jammer dat Arjen blijkbaar van RTL nu ook dit soort gasten moet uitnodigen. Bij de VPRO hadden ze een hoger niveau (mijn mening hè).

Dat is het fijne van terugkijken "opwarmen" zoals wij het noemen,  reclame doorspoelen en toen Maan kwam heb ik ook doorgespoeld. Na Maan kwam niks anders meer dus toen maar uit gezet. Hoefde ik mij niet te ergeren aan Maan.

Wèl erg gelachen om Bram Krikke trouwens 

Bakblik schreef op 15-04-2025 om 12:49:

[..]

Dat is het fijne van terugkijken "opwarmen" zoals wij het noemen, reclame doorspoelen en toen Maan kwam heb ik ook doorgespoeld. Na Maan kwam niks anders meer dus toen maar uit gezet. Hoefde ik mij niet te ergeren aan Maan.

Waarom val ik nooit om 13.30 uur in slaap, maar wel om 16.30 . En dan snachts weer lichter slapen 

Bij mij op het werk zijn er wat technische zaken veranderd. Al de voorheen moeilijke dingen zouden niet meer voorkomen en het is veel makkelijker voor iedereen. 
ECHT NIET!
Dezelfde ellende als voorheen.

Ruige hoofdpijn. Zit bij mn ogen ofzo, heel raar. Met pijnstillers is de pijn nu wel weg maar voelt nog steeds naar en ben beetje wazig

mijn coördinator heeft me volgende week ergens ingepland op een tijdstip dat niet kan, heb dat toen ook gehaald. Daar heeft een andere coördinator op gereageerd dat ze dat in mijn planning zou zetten en nu blijkt dat ze dat dus niet gedaan heeft. Excuses namens het bureau maar het is nu niet anders want ze hebben klant al op de hoogte gebracht dat ik kom. Dus nu moet ik mijn andere klant gaan opbellen dat ik later kom. Als ze dit nu van tevoren had gevraagd had ik het nog uit kunnen leggen maar nee.. en bedankt.

Broodjebrie schreef op 15-04-2025 om 15:22:

mijn coördinator heeft me volgende week ergens ingepland op een tijdstip dat niet kan, heb dat toen ook gehaald. Daar heeft een andere coördinator op gereageerd dat ze dat in mijn planning zou zetten en nu blijkt dat ze dat dus niet gedaan heeft. Excuses namens het bureau maar het is nu niet anders want ze hebben klant al op de hoogte gebracht dat ik kom. Dus nu moet ik mijn andere klant gaan opbellen dat ik later kom. Als ze dit nu van tevoren had gevraagd had ik het nog uit kunnen leggen maar nee.. en bedankt.

Huh? Zij hebben een fout gemaakt en nu moet jij de al eerder geplande klant gaan bellen dat de afspraak wijzigt? Volgens mij zouden zij nu de klant die zij hebben ingepland moeten bellen met dat ze een fout hebben gemaakt?

Poezie schreef op 15-04-2025 om 15:33:

[..]

Huh? Zij hebben een fout gemaakt en nu moet jij de al eerder geplande klant gaan bellen dat de afspraak wijzigt? Volgens mij zouden zij nu de klant die zij hebben ingepland moeten bellen met dat ze een fout hebben gemaakt?

Eens. Maar tegelijkertijd weet ik dat het vaak zo niet werkt.

Nee. Was t maar zo'n feest. In de zorg mag je fouten van de roosteraars meestal zelf oplossen. Is helaas ook mijn ervaring. 

Dolfje schreef op 15-04-2025 om 15:38:

[..]

Eens. Maar tegelijkertijd weet ik dat het vaak zo niet werkt.

Precies.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.