Huiskamer
SuzyQFive
02-04-2025 om 07:08
Friezinnetje schreef op 01-04-2025 om 20:44:
Ergeren, ergeren, maar ik was vooral gisteravond even flink aan het balen. Ik lag op bed en viel bijna in slaap, toen er nog een 20-tal vliegtuigen terugkwamen op vliegbasis Leeuwarden. Hels kabaal, dus ik was weer helemaal wakker. En dit gaat nog 12 dagen duren. Elke avond rond die tijd komen er groepen terug. Behalve op vrijdag en in het weekend. Grote oefening met diverse landen en ong 100 straaljagers ed. En ik weet dat het belangrijk is, vooral in deze tijd, maar ja
Moet wel zeggen dat ik blij ben dat het weer gunstig is en ze vooralsnog niet hier vliegen 😬.
Daar zou mogelijk sprake van zijn. Ik had mijn leerlingen die uit oorlogsgebied komen al gewaarschuwd (oa Oekraïne, Syrië) dat dit mogelijk de komende weken plaats zal vinden. Een leerling zei: dan zal ik dit heel voorzichtig aan mijn moeder vertellen.
SuzyQFive
02-04-2025 om 07:17
BlairW schreef op 02-04-2025 om 00:08:
[..]
Wij wonen onder de route van een vrachtvliegtuig naar Johannesburg die 2 keer per week gaat. Is het enige vliegtuig dat ik hier hoor en die gaat altijd rond 23:00 over. Ik lig dan al in bed, maar hoor hem altijd.
Heb ik met een vliegtuig naar Shanghai, hoewel we niet ver van Airport Eelde wonen hebben we daar niet veel last van. De lesvliegtuigjes komen hier niet echt ten noorden van de stad en de andere vliegtuigen buigen net wat eerder af.
Woon ook onder een vliegroute van de Traumaheli, die vliegt zeker een paar keer per week recht over mijn huis. Hier heb ik zeker geen moeite mee, dat ding vliegt alleen in nood.
Heb tot mijn derde vlakbij het spoor gewoond (Grunobuurt Groningen) en mijn Oma woonde ook aan het spoor. Mijn vriend heeft ook een paar jaar vlakbij het spoor gewoond en ik kon daar echt heerlijk op slapen 
Yumi
02-04-2025 om 09:00
lientje69 schreef op 01-04-2025 om 19:26:
[..]
Denk dat nu wandelen nog een brug te ver is. Is net 26 uur terug mijn ingreep
Oké dan heb ik het niet goed begrepen toen je schreef aan het opruimen te zijn. Sterkte!
lientje69
02-04-2025 om 11:11
Yumi schreef op 02-04-2025 om 09:00:
[..]
Oké dan heb ik het niet goed begrepen toen je schreef aan het opruimen te zijn. Sterkte!
Dat was denk de ochtend nog. In de middag werd ik geopereerd 😅
Herfstappeltaart
02-04-2025 om 11:12
Ik heb me net geërgerd aan mijn banaan. Die was weer eens voor 60% zwart vanbinnen, terwijl er aan de buitenkant niks te zien is.
Bellebelle
02-04-2025 om 11:32
Aan mijn ogen. Ik moet echt naar de opticien, maar ik heb er geen zin in, vooral niet in de rekening die altijd volgt op nieuwe brillenglazen. Wellicht ben ik daardoor ook zo moe, want ik kom bijna niet vooruit vandaag. Maar dan laat één vriendinnen mij weten dat één van haar ouders is overleden en dan weet ik niet meer waarom ik nou loop te klagen over mijn eigen dingetjes.
Yumi
02-04-2025 om 22:31
De nieuwe buren, ik begrijp dat de woning opknappen lawaai geeft, maar in de avond zou ik alleen nog klussen doen die niet veel zo veel herrie geven. Ik heb inmiddels knallende hoofdpijn en het gaat nog steeds door 
kerst
02-04-2025 om 22:32
Yumi schreef op 02-04-2025 om 22:31:
De nieuwe buren, ik begrijp dat de woning opknappen lawaai geeft, maar in de avond zou ik alleen nog klussen doen die niet veel zo veel lawaai geven. Ik heb inmiddels knallende hoofdpijn en het gaat nog steeds door
En zeker niet na tienen ' savonds zoveel lawaai.
Ik heb alweer veel zin in chocolade, maar dat kan nu echt niet meer. (Krijg dan last van mijn maag en reflux klachten)
Yumi
02-04-2025 om 22:40
kerst schreef op 02-04-2025 om 22:32:
[..]ben
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar vanmorgen ben ik er een paar uur uit gelopen, omdat ik het niet meer trok... vanmiddag waren ze ook bezig, maar vanavond 😖
Schemerlampje
02-04-2025 om 22:40
SuzyQFive schreef op 02-04-2025 om 07:17:
[..]
Heb ik met een vliegtuig naar Shanghai, hoewel we niet ver van Airport Eelde wonen hebben we daar niet veel last van. De lesvliegtuigjes komen hier niet echt ten noorden van de stad en de andere vliegtuigen buigen net wat eerder af.
Woon ook onder een vliegroute van de Traumaheli, die vliegt zeker een paar keer per week recht over mijn huis. Hier heb ik zeker geen moeite mee, dat ding vliegt alleen in nood.
Heb tot mijn derde vlakbij het spoor gewoond (Grunobuurt Groningen) en mijn Oma woonde ook aan het spoor. Mijn vriend heeft ook een paar jaar vlakbij het spoor gewoond en ik kon daar echt heerlijk op slapen
Toen de traumaheli een tijdje buiten Stad was gestationeerd 's nachts, kwam hij elke ochtend rond half 8 over ons huis gevlogen. Wij woonden in het Oosterpark, dus vlakbij het UMCG. Ik dacht de eerste keer dat hij bij ons binnen kwam vliegen....
Netherfield
02-04-2025 om 23:22
Bij mij komt die traumaheli ook vaak over, als hij weer richting Eelde gaat. Die valt me niet eens meer op. Ook jaren vlakbij het spoor gewoond, ook weinig last van. Toen we net samenwoonden kwam er door de week elke dag om half zes een brommer langs, dat wende dan weer niet.
Ergernis van vandaag: ik probeer te besparen en man geeft het met schoppen uit.
Yumi
03-04-2025 om 09:09
kerst schreef op 02-04-2025 om 22:32:
[..]
Ik heb alweer veel zin in chocolade, maar dat kan nu echt niet meer. (Krijg dan last van mijn maag en reflux klachten)
Om 23 uur aangegeven dat het hier nogal gehorig is, hij hoorde mij niet zei hij... Gek hé, ik zit tv te kijken met ondertiteling vanwege de herrie( dat zei ik niet maar
) Half uur later was het stil en ik compleet overprikkeld waardoor ik niet kon slapen.
Vervelend die maagklachten, dan moet je waarschijnlijk altijd voorzichtig zijn met wat je eet.
Hemke
03-04-2025 om 09:15
ik hoor de traumahelikopter vaak,over ons huis vliegen, heen en terug naar Eelde.
Demilitaire helicopter maakt een ander geluid. Dan kijk ik even
Dan ook de lesvliegtuigjes, komen ook deze kant uit, zolang ze maar vliegen,is het mij best.
Het geluid van de treinen naar Groningen hoor ik niet meer.
stokstaart
03-04-2025 om 10:14
Aan de opdracht die ik moet maken voor mijn opleiding. Een Exel sheet maken met studenten en hun planning. Wat een gedoe! Ik moet ook nog een powerpoint afmaken voor volgende week. Teveel overwerk op mijn vrije dag.