Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ik had een pot knoflookpoeder gebroken in mijn tas. Hoe dat kon gebeuren geen idee. Hij was in tweeën.  Er zat nog maar een klein gedeelte op de bodem van het flesje; wel genoeg voor minstens twintig maaltijden, dus niet getreurd, maar het erge was dat alles wat er in de tas zat helemaal geparfumeerd was met knoflook.

kerst schreef op 22-05-2024 om 18:24:

[..]

Ja, maar het is een organisatie gerund door vrijwilligers

Ah.

kerst schreef op 22-05-2024 om 18:24:

[..]

Ja, maar het is een organisatie gerund door vrijwilligers

Veel vrijwilligers hebben er ook nog gewoon een baan bij of zoveel vrijwilligerswerk dat ze hele dagen zoet zijn. 

Als je mij gisteren had gemaild had ik ook nu nog geen antwoord gegeven.  Ben vanochtend om 7.30 begonnen als vrijwilliger en was om 13.30 thuis.  Toen nog even de huishoudelijke taak die ik altijd op woensdag doe, toen koken en nu de afwas klaar is heb ik even tijd voor mail en de socials.

Pakketje afhalen bij pakketpunt, komt die man met een enorme doos aanzetten niet zwaar maar door de grote heel onhandig. Het artikel past er minimaal 12 keer in, is er los zonder opvul materiaal ingestopt.... en stuk. Kan ik nog 'n keer terug, met die enorme doos om het retour te sturen   Ga morgen eerst bellen of ik het ergens anders in mag doen, en of ze nog een andere voor me hebben. Het is een cadeautje waar ik al een tijdje naar op zoek was...

Rogue schreef op 22-05-2024 om 18:51:

blijkbaar is belletje trek weer in...
al 3 fokking dagen krijg spontaan moordneigingen heb nu de stekker eruit hopenlijk de goede

gaat kijken voor een deurbel met camera

Hier vooral in de zomervakantie, die duurt te lang blijkbaar voor sommige kinderen.

RTL8 doet het weer eens niet met de splitter. Moet ik de splitter er tijdelijk uit halen. Geklungel voor 95 euro per maand.

kerst schreef op 22-05-2024 om 20:22:

[..]

Hier vooral in de zomervakantie, die duurt te lang blijkbaar voor sommige kinderen.

opeens is elke dag raak hier, heb ook zo'n ouderwetse kutbel waardoor ik me iedere keer lam schrik 

Budgetenergie brengt me een boete van notabene 50 euro in rekening omdat ik 1 dag te vroeg wil overstappen naar Greenchoice. Nooit meer Budgetenergie voor mij dus.

kerst schreef op 22-05-2024 om 21:36:

Budgetenergie brengt me een boete van notabene 50 euro in rekening omdat ik 1 dag te vroeg wil overstappen naar Greenchoice. Nooit meer Budgetenergie voor mij dus.

Een boete krijg je ook bij een andere leverancier als je voor einde contract overstapt.

De hoogte van de boete is wettelijk vastgelegd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Voor energiecontracten die zijn afgesloten na 1 juni 2023 gelden nieuwe regels.

Energiecontract opzeggen: deze boete betaal je (in 2024) (energievergelijk.nl)

kerst schreef op 22-05-2024 om 21:36:

Budgetenergie brengt me een boete van notabene 50 euro in rekening omdat ik 1 dag te vroeg wil overstappen naar Greenchoice. Nooit meer Budgetenergie voor mij dus.

Tja, je hebt nou eenmaal een contract

Alweer al meer dan een uur wakker, nachten zijn veel te kort 

Dolfje schreef op 23-05-2024 om 06:57:

Alweer al meer dan een uur wakker, nachten zijn veel te kort

Hoe laat ga je naar bed dan? Ik was als kind en jong volwassene een  uitgesproken ochtendmens,  daarna heb ik een tijdje gehad dat ik graag nog wat bleef sudderen in bed (het feit dat ik uitgeput was van jonge kinderen en gebruiken nachten had daar vast iets mee van doen 😅). En nu ga ik laat naar bed (vind ik als voormalig ochtendmens,  half 12/12 uur) en om 6 uur ben ik wel wakker.  Gelukkig slaap ik nu echt door en dan blijk ik aan 6 uur slaap genoeg te hebben.  Voorheen lag ik uren wakker 's nachts, dat was echt verschrikkelijk.  Maar ik voel met je mee, want ik heb jaren slaaptekort gehad en het gevoel om zo aan je dag te beginnen is niet fijn!

Bij binnenkomst met mijn koffie in de schemer zette ik mijn koffie neer op een schijnbaar leeg plekje maar daar bleek mijn bril al te liggen, dus de kop kantelde en echt alles wat je maar bedenken kon zat onder de kleverige bruine vloeistof. Ik ben meer dan een half uur bezig geweest en nog vind ik overal spetters en niets voelt niet kleverig aan.

Dadelijk de schade opnemen als het echt goed licht is. Ook mijn keyboard kleeft. Zelfs de bromelia een meter verderop heeft natte bladeren.

De kop was helemaal leeg.

Wieder schreef op 23-05-2024 om 07:11:

[..]

Hoe laat ga je naar bed dan? Ik was als kind en jong volwassene een uitgesproken ochtendmens, daarna heb ik een tijdje gehad dat ik graag nog wat bleef sudderen in bed (het feit dat ik uitgeput was van jonge kinderen en gebruiken nachten had daar vast iets mee van doen 😅). En nu ga ik laat naar bed (vind ik als voormalig ochtendmens, half 12/12 uur) en om 6 uur ben ik wel wakker. Gelukkig slaap ik nu echt door en dan blijk ik aan 6 uur slaap genoeg te hebben. Voorheen lag ik uren wakker 's nachts, dat was echt verschrikkelijk. Maar ik voel met je mee, want ik heb jaren slaaptekort gehad en het gevoel om zo aan je dag te beginnen is niet fijn!

Meestal om 23:00-23:30 lampen uit en dan rond 5 uur weer wakker. Probeer dan nog te slapen maar dat lukt de hele week dus al niet en dan sta ik rond 6:15 maar op. Krijg in de loop van de dag ook elke keer koppijn. 

Het perkje voor mijn deur is een paar weken geleden beplant met groenblijvende struiken.  Omdat het toch nog erg leeg was, heb ik er wat bloemenzaad tussen gegooid.
Het resultaat is bedroevend, enorme groene slierten met hier en daar een wit bloemetje.  Gelukkig kan ik het er makkelijk weer uitrukken...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.