Huiskamer
Regendrup.
18-06-2022 om 07:41
Helena71 schreef op 18-06-2022 om 07:37:
[..]
Haha. Ik kwam er per ongeluk langs (Instagram voorstel). En las alle suikerzoete reacties in de trant van: dit zie je alleen maar in een film, echte romantiek.
🤣🤣
Ja haha precies dit.
Pejeka1
18-06-2022 om 08:12
SuzyQFive schreef op 18-06-2022 om 00:17:
Aan dat ik maar geen goede hor kan vinden voor mijn tuindeur… Ik ben heel allergisch voor muggen. Ik heb echter kunststof kozijnen en daar wil ik niet in boren. Dus mogelijkheden beperkt. Heb al een klem-rolhor gehad. Dat was echt niets. Horren die je moet plakken. Een klem-lamellenhor en nu een magnetische hor. Ook drie keer niets. Ging erop staan toen ie open hing en meteen van zijn klittenband kapot gescheurd. Argg!
Ik heb ook kunststof kozijnen en mijn handelaar heeft op maat een hordeur voor me geleverd, passend in het kozijn en als het ware gewoon onderdeel van het geheel, dus zonder extra gaten te boren e.d. Die hordeur kan ik aan de buitendeur "koppelen" (dus als ik dan de buitendeur open doe, gaat de hordeur gelijk mee open), maar hij kan ook losgekoppeld worden als losse deur voor in de zomer, dus dan staat de buitendeur open en is de hordeur dicht.
SuzyQFive
18-06-2022 om 08:20
Pejeka1 schreef op 18-06-2022 om 08:12:
[..]
Ik heb ook kunststof kozijnen en mijn handelaar heeft op maat een hordeur voor me geleverd, passend in het kozijn en als het ware gewoon onderdeel van het geheel, dus zonder extra gaten te boren e.d. Die hordeur kan ik aan de buitendeur "koppelen" (dus als ik dan de buitendeur open doe, gaat de hordeur gelijk mee open), maar hij kan ook losgekoppeld worden als losse deur voor in de zomer, dus dan staat de buitendeur open en is de hordeur dicht.
Klinkt echt superhandig! Maar ook prijzig denk ik?
Toen ik het huis kocht zaten er in alle verticale ramen vaste horren, alleen niet in de deur dus… voor de dakramen heb ik zelf horren gemaakt. Die zet je met klemmetjes vast, maar de deur…
Probleem is ook dat de dag heel smal is (2cm) en de deuropening is maar 76cm en er zit ook geen betonnen muurtje meer waar nog wel iets mee zou kunnen. En dan heb ik ook nog katten en kinderen…
Pejeka1
18-06-2022 om 08:32
SuzyQFive schreef op 18-06-2022 om 08:20:
[..]
Klinkt echt superhandig! Maar ook prijzig denk ik?
Toen ik het huis kocht zaten er in alle verticale ramen vaste horren, alleen niet in de deur dus… voor de dakramen heb ik zelf horren gemaakt. Die zet je met klemmetjes vast, maar de deur…Probleem is ook dat de dag heel smal is (2cm) en de deuropening is maar 76cm en er zit ook geen betonnen muurtje meer waar nog wel iets mee zou kunnen. En dan heb ik ook nog katten en kinderen…
De meerprijs viel eigenlijk best mee. Deuren zijn duur, dat merkte ik toen ik 8 jaar geleden de deuren kocht, per deur (maar daar zitten dan ook gelijk goede 5-punts vergrendelingen in een stalen binnenkozijn in en een stalen binnenframe in de deuren), waren ze zo'n 3000 per stuk. Die hordeur kostte (als ik me goed herinner) iets van 700 euro extra, met het koppelsysteem aan de buitendeur.
rionyriony
18-06-2022 om 09:22
SuzyQFive schreef op 18-06-2022 om 00:17:
Aan dat ik maar geen goede hor kan vinden voor mijn tuindeur… Ik ben heel allergisch voor muggen. Ik heb echter kunststof kozijnen en daar wil ik niet in boren. Dus mogelijkheden beperkt. Heb al een klem-rolhor gehad. Dat was echt niets. Horren die je moet plakken. Een klem-lamellenhor en nu een magnetische hor. Ook drie keer niets. Ging erop staan toen ie open hing en meteen van zijn klittenband kapot gescheurd. Argg!
Ik heb alleen maar horren voor ramen en deuren die permanent open staan. Anders zijn ze inderdaad eerder lastiger dan comfortabel.
rionyriony
18-06-2022 om 09:29
Nauwelijks heb je je keukenla (de grote hoofdlade waar allemaal rotzooi in terecht komt) schoongemaakt en geherorganiseerd of er is alweer een nieuwe actie nodig om hem dicht te kunnen krijgen.
Ik heb twee raspen; een kleine scherpe die heel goed kaas en uien kan raspen (handig als je te laat ontdekt dat je de uien in je eten bent vergeten), en een grotere, mooiere, maar wat botter maar daar kan je ook komkommer, grove appelrasp en gegolfde plakjes mee snijden. En ook dat komt weleens, eens per jaar, voor.
En dan is het dilemma: welke mag daar blijven. Gelukkig word ik van niks, raspen doe ik maar zelden en kiezen levert zo mogelijk nog meer stress op. 
JtM
18-06-2022 om 09:52
Klote muggen. Ben weer helemaal lek geprikt. En 't is nu al zo warm in de zon, kan daar helaas niet zo goed tegen. Al is het in de schaduw nu wel heerlijk!
En ik moet nog ontbijten maar weet niet waar ik zin in heb.
Pejeka1
18-06-2022 om 09:58
Ik erger me aan het feit dat sommige mensen het heel normaal vinden hun afval in andermans tuin te gooien. Vanmorgen was ik vroeg op, even de voortuin op orde brengen, en dan vis je tussen de planten het volgende op: 2 lege chipszakjes, een plastic flesje, 2 of 3 wikkels van snoeprepen, een plastic boterhamzakje, enz. Welke asociale varkens zijn dat, die denken dat je je afval gewoon ergens neer kunt smijten?
Poezie
18-06-2022 om 10:56
Weer eens aan postnl: afgelopen donderdag zou een pakketje bij een afhaalpunt bezorgd worden. Krijg ik weer eens de melding dat het vertraagd is en ik een seintje krijg als het bij het afhaalpunt ligt.😡
Het gaat om iets wat ik dringend nodig heb, en waar ik komende week eigenlijk geen tijd voor heb☹
LostJellyfish83
18-06-2022 om 14:24
Aan hormonen! Ze liggen nogal overhoop en dat resultaat in huilbuien om helemaal niks of tekeergaan als een razend monster. Echt, doe normaal!!
rionyriony
18-06-2022 om 14:46
Ik zit een beetje gestrest naar mijn tafel te kijken. Op de een of andere manier komt er telkens een kaarsvetvlek op en die glimt op de zeer doffe houten tafel. Dat vet is er haast niet uit te krijgen.
Heet geconcentreerd sodawater en dan boenen met een tandenborstel levert het beste resultaat op. Maar dit mag echt niet meer gebeuren.
Geen idee hoe er een druppel kaarsvet op komt terwijl het betreffende theelichtje in een grote glazen bowl zit. Uitblazen doe ik ook niet. Maar het is echt kaarsvet.
Dorestad
18-06-2022 om 15:13
stokstaart schreef op 18-06-2022 om 14:49:
Aan mensen die met dit weer nog met hun hond fietsen. Stelletje
Het is hier 22 graden en bewolkt. En in de wind gewoon fris, ik heb er maar een vest bij aangetrokken
LostJellyfish83
18-06-2022 om 15:15
Dorestad schreef op 18-06-2022 om 15:13:
[..]
Het is hier 22 graden en bewolkt. En in de wind gewoon fris, ik heb er maar een vest bij aangetrokken
😵 ruilen?? Hier is 34° en snikheet.
Dorestad
18-06-2022 om 15:27
Mug schreef op 18-06-2022 om 15:15:
[..]
😵 ruilen?? Hier is 34° en snikheet.
Never niet, ik haat tropische temperaturen