Huiskamer
Loulou39
28-09-2026 om 20:57
BlairW schreef op 28-09-2026 om 20:35:
Aan onze leenhond. Hij komt logeren als zijn baasjes op vakantie gaan. In de zomer is hij 12 dagen geweest, nu 4. En sinds de zomer plast hij telkens in huis als hij alleen is. Gisteren ook een keer toen wij er wel waren, maar vandaag dus ook weer 2 keer toen we weg waren. Hij is ook erg gestresst volgens mij, want de buurvrouw hoort hem telkens piepen/huilen. Ik wil hem dus eigenlijk niet meer hier hebben sinds de vorige keer, want het is voor het beestje niet leuk en voor ons is het ook vervelend. Maar man had alweer toegezegd. Als wij er wel zijn is het helemaal prima en ligt hij lekker te slapen op schoot en is hij rustig. Maar zodra we weg zijn is het drama helaas. En ik kan er gewoon niet voor zorgen dat er altijd iemand is als hij komt logeren. Binnenkort toch maar eens in gesprek met de baasjes dat dit zo niet meer gaat helaas…
Wat sneu voor dat hondje! (En uiteraard heel vervelend voor jullie dat hij in huis plast).
Is er al onderzocht wat de oorzaak kan zijn? Als hij dit niet altijd heeft gedaan, dan is dat wel de moeite waard om daar naar te laten kijken, door een arts oid.
Alias1
28-09-2026 om 23:27
Echt bizar dat een stel volwassen kinderen en een man niet weten wat ze moeten doen qua avondeten als mam er een keer niet is. Dan pak je een boterham, haal je Chinees of kook je zelf wat.
Nee, dan moeten ze gewoon zorgen dat er een maaltijd klaar is voor 4 personen als ma om 19 uur thuis komt.
Eerlijk, de meeste doordeweekse dagen ben ik eerder thuis en kook ik dus. Als ik dan n avond laat thuis kom, dan is t ZO fijn dat t eten (vrijwel) klaar is en dat ik direct kan aanschuiven. Heerlijk!
lientje69
29-09-2026 om 06:36
Het is een ergernis dat mijn uitkering er nog niet is. Dag 17 was vorige week woensdag. De specificatie heb ik ook ontvangen afgelopen vrijdag. Maar nog geen euro op mijn bankrekening. Officieel hebben ze tot de 1e de tijd dus klagen heeft nog geen zin.
Ik ben niet zo goed in geduld hebben. Salaris kwam altijd op de 23e en ik moet het nu met flink minder doen dus grrrrr
Happyapple
29-09-2026 om 06:50
Grindelwald schreef op 28-09-2026 om 11:29:
Ik begrijp jullie irritatie hoor, maar toen ik kind was en een ouder nodig had vroeg ik altijd als eerste naar mijn moeder. Terwijl mijn vader in de kamer zat en mijn moeder bijvoorbeeld bezig was op zolder.
Dan werd mijn moeder nog wel eens boos. Je vader zit toch beneden in de kamer. Waarom vraag je dan meteen naar mij?
Toen begreep ik dat niet zo.
Nu wel. Ook al heb ik geen kinderen. Zorgtaken komen negen van de tien keer op vrouwen neer.
Nou dit is het hier dus ook meestal.
En het is dus meestal dat ik dan boven ook nog met de was of iets bezig ben he. Niet dat ik daar zit te netflixen.
En dat ze dan naar boven komen om iets te vragen, is nog tot daar aan toe, maar ik vind het echt super frustrerend als ze meteen roepen mama mag ik drinken of whatever, zodra ik dan beneden net 2 seconden ook op de bank zit. Terwijl hun vader er dan al een uur gewoon naast zat.
BlairW
29-09-2026 om 08:32
Loulou39 schreef op 28-09-2026 om 20:57:
[..]
Wat sneu voor dat hondje! (En uiteraard heel vervelend voor jullie dat hij in huis plast).
Is er al onderzocht wat de oorzaak kan zijn? Als hij dit niet altijd heeft gedaan, dan is dat wel de moeite waard om daar naar te laten kijken, door een arts oid.
Volgens mij niet. Heb de vorige keer wel aangegeven dat hij het dus doet en baasje gaf aan dat hij het alleen doet als hij heel nodig moet of als hij gestresst is. Ik denk dus dat laatste, want het is een ras dat heel erg hecht aan mensen. Hij ligt ook altijd tegen 1 van ons aan, het liefst de hele dag op schoot. Is echt heel aanhankelijk en knuffelig. Ik denk gewoon echt dat hij eenzaam is en dat kan ik jammer genoeg niet elke dag voorkomen.
lientje69
29-09-2026 om 18:36
Sleep ik mezelf helemaal naar de welkoop omdat de zakken konijnenvoer 1 plus 1 gratis is. Ligt er nog maar één zak... 
Yumi
29-09-2026 om 18:47
lientje69 schreef op 29-09-2026 om 18:36:
Sleep ik mezelf helemaal naar de welkoop omdat de zakken konijnenvoer 1 plus 1 gratis is. Ligt er nog maar één zak...
We hebben hier geen Welkoop. maar ik vraag in zulke gevallen een bon voor die actie, zodat ik die 'n week later kan gebruiken als het weer binnen is, of ik wil die zak voor de helft van de prijs mee nemen.
Kampeerder
29-09-2026 om 18:48
Dat ik allemaal mooie plannen had (werksgewijs) en dat een collega ziek was, waardoor ik haar werk moest doen (kan geen dag wachten) en dat al mijn werk dus is blijven liggen.
lientje69
29-09-2026 om 18:49
Yumi schreef op 29-09-2026 om 18:47:
[..]
We hebben hier geen Welkoop. maar ik vraag in zulke gevallen een bon voor die actie, zodat ik die 'n week later kan gebruiken als het weer binnen is, of ik wil die zak voor de helft van de prijs mee nemen.
Ze hebben er een voor me besteld. Dus ik krijg die gratis zak nog. Maar moet daarvoor weer 15 km naar de winkel rijden. En daar ben ik met mijn weinige energie niet héél blij mee uiteraard.
Yumi
29-09-2026 om 18:53
lientje69 schreef op 29-09-2026 om 18:49:
[..]
Ze hebben er een voor me besteld. Dus ik krijg die gratis zak nog. Maar moet daarvoor weer 15 km naar de winkel rijden. En daar ben ik met mijn weinige energie niet héél blij mee uiteraard.
Snap ik, 15 km rijden naar een winkel, daar moet ik ook niet aandenken.
kerst
29-09-2026 om 19:15
Mijn damespyjama merk Hajo is aan de dunne kant. En veel te lange pyjamabroek, terwijl ik de trap op moet naar de slaapkamer.
Loulou39
29-09-2026 om 19:23
BlairW schreef op 29-09-2026 om 08:32:
[..]
Volgens mij niet. Heb de vorige keer wel aangegeven dat hij het dus doet en baasje gaf aan dat hij het alleen doet als hij heel nodig moet of als hij gestresst is. Ik denk dus dat laatste, want het is een ras dat heel erg hecht aan mensen. Hij ligt ook altijd tegen 1 van ons aan, het liefst de hele dag op schoot. Is echt heel aanhankelijk en knuffelig. Ik denk gewoon echt dat hij eenzaam is en dat kan ik jammer genoeg niet elke dag voorkomen.
Nee, snap ik!
Heel sneu, zowel voor jullie als voor het hondje 🌸
Drakenvlieg
29-09-2026 om 20:19
Aan de vele wandelaars op het fietspad zojuist. Het wordt weer vroeg donker, bijna tegen paar mensen gefietst in donkere kleding.
En beste mensen, er ligt een voetpad náást. Ga aub daarop lopen.
Ysenda
29-09-2026 om 20:26
Drakenvlieg schreef op 29-09-2026 om 20:19:
Aan de vele wandelaars op het fietspad zojuist. Het wordt weer vroeg donker, bijna tegen paar mensen gefietst in donkere kleding.
En beste mensen, er ligt een voetpad náást. Ga aub daarop lopen.
Of die een lampje om.
Moet ik zo ook weer even opzoeken.