Huiskamer
Herfstappeltaart
24-09-2026 om 07:05
Groentetuin schreef op 23-09-2026 om 21:01:
[..]
Net zelf de gordelroos prik gekocht en betaald, we hadden beter even kunnen wachten
Nee hoor want vanuit de overheidspot worden alleen zestigjarigen gevaccineerd tegen gordelroos. Wij hebben het ook zelf betaald.
Groentetuin
24-09-2026 om 07:31
Herfstappeltaart schreef op 24-09-2026 om 07:05:
[..]
Nee hoor want vanuit de overheidspot worden alleen zestigjarigen gevaccineerd tegen gordelroos. Wij hebben het ook zelf betaald.
Maar de plannen zijn nu toch voor alle ouderen?
Dat heeft 50+ uitonderhandeld ( maar is nog niet definitief goedgekeurd)
Van de rivm site:
Gordelroosvaccinatie voor 60-jarigen
Het ministerie van VWS heeft begin 2026 besloten(externe link) de gordelroosvaccinatie gratis aan te gaan bieden aan mensen van 60 jaar. Het exacte moment waarop deze gratis vaccinatie start, is nog niet bekend. Het streven is om te starten in de loop van 2027.
Op Prinsjesdag 2026 is bekendgemaakt dat er extra geld is gereserveerd voor de periode 2028 tot en met 2031. Hiermee kunnen ook een aantal andere leeftijdsgroepen worden gevaccineerd. Deze plannen moeten nog worden besproken in de Kamer en zijn dus nog niet definitief.
Herfstappeltaart
24-09-2026 om 07:39
Groentetuin schreef op 24-09-2026 om 07:31:
[..]
Maar de plannen zijn nu toch voor alle ouderen?
Dat heeft 50+ uitonderhandeld ( maar is nog niet definitief goedgekeurd)
Van de rivm site:
Gordelroosvaccinatie voor 60-jarigen
Het ministerie van VWS heeft begin 2026 besloten(externe link) de gordelroosvaccinatie gratis aan te gaan bieden aan mensen van 60 jaar. Het exacte moment waarop deze gratis vaccinatie start, is nog niet bekend. Het streven is om te starten in de loop van 2027.
Op Prinsjesdag 2026 is bekendgemaakt dat er extra geld is gereserveerd voor de periode 2028 tot en met 2031. Hiermee kunnen ook een aantal andere leeftijdsgroepen worden gevaccineerd. Deze plannen moeten nog worden besproken in de Kamer en zijn dus nog niet definitief.
Ik zie daar voorlopig niks van terecht komen. Wij hebben daar in elk geval niet op gewacht. Voorlopig zijn het alleen de zestigjarigen.
oudmaarnognietkoud
24-09-2026 om 10:33
Dat ik de griepprik hier in het gezondheidscentrum kan halen maar voor de Coronavaccinatie naar een naastliggende gemeente moet. Het is daar ook nog betaald parkeren. Waarom kan dat niet op één plek. Dat ga ik trouwens straks ook vragen. Lijkt mij niet heel lastig om dat te combineren. Of zie ik iets over het hoofd?
Pooh-Bear
24-09-2026 om 10:58
Ik ben zondag op maandag nacht terug gekomen van een heerlijke vakantie. En heb nu nog een week vrij.
Alleen die week voelt helemaal niet meer als vakantie. Ik had gehoopt nog een dagje te kunnen fietsen en een dagje naar de stad te gaan. Maar het lukt gewoon niet.
Dinsdag hadden we van alles te regelen ook moest man naar de dokter wat flink uitliep. Aan het eind van de dag was ik behoorlijk gestrest.
Gisteren kwamen er 2 pakjes binnen 1 in de ochtend en 1 in de middag. Normaal wacht ik er niet op maar het was voor mijn dochter en die had ze echt voor morgen nodig. En het 2e pakje moest ik echt zelf aannemen.
Voor vandaag hebben we een afspraak bij de dierenarts staan en ik was zo dom om dat midden op de dag te doen.
Vrijdag gaan mijn dochter en schoondochter 3 weken naar Japan en die gaan we natuurlijk even naar Schiphol brengen.
En zaterdag gaat mijn man alweer werken.
Daar komt nog bij dat onze dochter nog tot en met vandaag moet werken maar dat schoondochter al sinds gisteren middag hier is. Waardoor ik thuis ook voel of ik minder mijn ding kan doen.
1 voordeel onder het wachten op de pakjes heb ik wel mijn huis schoongemaakt.
Ysenda
24-09-2026 om 14:04
oudmaarnognietkoud schreef op 24-09-2026 om 10:33:
Dat ik de griepprik hier in het gezondheidscentrum kan halen maar voor de Coronavaccinatie naar een naastliggende gemeente moet. Het is daar ook nog betaald parkeren. Waarom kan dat niet op één plek. Dat ga ik trouwens straks ook vragen. Lijkt mij niet heel lastig om dat te combineren. Of zie ik iets over het hoofd?
waarschijnlijk 2 verschillende organisatoren en de covid groep is een stuk kleiner dan de griep groep. Bij ons is de griepprik georganiseerd per huisarts, dus er staan 4 rijen want 4 verschillende huisartsenpraktijken in 1 gebouw.
En Covid wordt volgens mij door GGD georganiseerd.
lientje69
24-09-2026 om 14:16
Jujubee schreef op 23-09-2026 om 16:16:
[..]
Ja, dat is ook zo. Dank je wel. Ik had het succes nodig, want het was een grote chaos op mijn werk. Er was maandag amper wat gedaan, dus ik ben de hele dag aan het rennen geweest om weer op schema te komen. Met een uitzendkracht die nog nooit bij ons gewerkt had en supertraag was. Hij verdwaalde ook steeds en verstond me niet goed ( taalbarrière), dus ik ben zelf maar gaan lopen en heb hem laten afwassen. Ik heb een half uur langer moeten werken en kon echt niet meer. Ik kon wel janken. De keuken liep ook achter, dus het was een grote chaos. Ik was er echt helemaal klaar mee. Hopelijk krijg ik morgen een betere uitzendkracht, want dit was drie keer niks. Het is ook zo hinderlijk als mensen de taal niet spreken en je aankijken alsof ze water zien branden. Hoe kan ik dan dingen goed uitleggen? Echt heeeel irritant. Nou ja, na morgen is het nog twee weken. Zucht.
Google translate biedt soms uitkomst. Moet je alleen wel steeds je telefoon erbij hebben..
lientje69
24-09-2026 om 14:18
Jujubee schreef op 24-09-2026 om 05:55:
[..]
Ja, dat is gelukkig zo. Ik heb ook mazzel hoor, met mijn 2 dagen per week. Dat besef ik me goed. Ik hoop gewoon dat het vandaag wat makkelijker gaat en wat minder zwaar wordt. Maar ik kom er wel door. Het is bijna weekend. En hopelijk krijgen we er snel iemand bij. We hebben een sollicitant en ik hoor straks of die het gaat doen of niet. Ik ga duimen, haha.
Mazzel? Je bent ook minder belastbaar hè jujubee. Dat telt ook mee.
lientje69
24-09-2026 om 14:19
Waarom is mijn bloeddruk thuis goed en bij de huisarts steeds skyhigh??
MiniJCW
24-09-2026 om 14:47
lientje69 schreef op 24-09-2026 om 14:19:
Is het een leuke huisarts? 
lientje69
24-09-2026 om 14:51
MiniJCW schreef op 24-09-2026 om 14:47:
[..]
Is het een leuke huisarts?
Nee
Vrouwelijke poh die het meet
Herfstappeltaart
24-09-2026 om 16:32
Dat komt door de spanning.
kerst
24-09-2026 om 16:57
Bij mij ook. Spanning, want ik wil liever geen bloeddrukmedicatie erbij.
buufie
24-09-2026 om 17:18
Dat ik weer zo moe ben. Als ik uit het werk kom, dan val ik vaak even in slaap op de bank. Vreselijk