Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Damoontje schreef op 18-09-2026 om 20:01:

Geërgerd, boos, verbaasd, verdrietig.

Mijn vriend is door een 'platonische vriendin' flink in de problemen gekomen. Zij leek heel leuk maar heeft flinke psychische problemen. So far so good, ik dacht dat het klaar was en kreeg het bericht dat zij 'in zorg' is.

Alleen nu is ze dus op een plek waar ik meerdere keren per week kom. Het is mijn fijne veilige plek, of dat was het. Vriend zei nog, dan ga je daar toch praten. Maar zij kunnen iemand niet de zorg ontzeggen... omdat ik haar niet wil tegenkomen.

Ben zo klaar hiermee. Ik wilde het wegens herkenbaarheid niet zeggen maar wat maakt het ook uit.

Waarom is je vriend in de problemen gekomen? Volgens mij ben jij in de problemen gekomen omdat ze je rust verstoort. 

Ik kan er echt niet teveel over zeggen. Straks leest zij of haar familie hier en dat vind ik ook niet netjes. 

Wat ik kan zeggen: Ik ben deze zomer veel thuis en binnen geweest. Ik kan niet zo goed tegen de warmte en tegen de zon. Een gezamenlijke vriend had haar geïntroduceerd in de vriendengroep en opeens was ze altijd overal bij. Zoals dat soms gaat in de zomer, picknick hier, barbecue daar, festival met zijn allen. 
Inmiddels heb ik vernomen dat ze in de groep niet meer welkom is, bij niemand van de vrienden meer. Dat scheelt enorm. Ik dacht even dat ze nu bij de vriendengroep hoorde én zorg kreeg op de plek waar ik vaak kom (in andere plaats) en bij dat idee werd ik echt even niet goed. 

Verder erger ik mij aan de Halloween-advertenties die ik in beeld krijg. Het is 18 september, come on. 

Je kan altijd vragen of ze er rekening mee willen houden als je een afspraak inpland. Of werk je daar? 

Je kan altijd vragen of ze er rekening mee willen houden als je een afspraak maakt. Of werk je daar? 

Ik erger me aan Musescore, een muziekverwerkingsprogramma waar je liederen kan beluisteren en downloaden om mee te oefenen. Nu wilde ik een lied downloaden, kost 0,99 euro. Prima, maar dan blijkt dat ik dan ook gelijk een abonnement neem van 45 euro in de 3 maanden. Ja, zoveel oefen ik niet dus dat vind ik het absoluut niet waard. Kan je niet af een toe een liedje downloaden voor 1-2 euro, waarom krijg je gelijk een duur abonnement in je maag gesplitst? En het was nog aardig zoeken hoe ik dat abonnement weer teniet kon doen.

Vroeger kocht je dingen, tegenwoordig moet alles een abonnement zijn...

Koettie schreef op 18-09-2026 om 21:38:

Je kan altijd vragen of ze er rekening mee willen houden als je een afspraak maakt. Of werk je daar?

Dat wilde ik idd al vragen. Nee ik werk er niet. Dat had ook nog gekund dat zou idd hoogst ongemakkelijk worden. 

Damoontje schreef op 18-09-2026 om 21:44:

[..]

Dat wilde ik idd al vragen. Nee ik werk er niet. Dat had ook nog gekund dat zou idd hoogst ongemakkelijk worden.

Dan gewoon vragen inderdaad. Als cliënten het bij mij aangeven zorg ik dat ze een andere dag of ander dagdeel ingepland worden. 

Frisdrank1972 schreef op 18-09-2026 om 10:16:

[..]

Oh nee als ik om 8:00 weg moet is het niet om te harde de kou. Ik wil bijna een muts op doen maar dat is zelfs voor mij iets te overdreven.

Ik werk tussen 3 en 7 en heb als het rond de 10 graden is een softshell jas aan, is het iets warmer, dan alleen een vest over mijn 't-shirt  (fiets)

Koettie schreef op 19-09-2026 om 09:44:

[..]

Dan gewoon vragen inderdaad. Als cliënten het bij mij aangeven zorg ik dat ze een andere dag of ander dagdeel ingepland worden.

Dank je, ik zal het idd bespreken.

Zij is opgenomen op die plek. De wachtruimte is één geheel met de horeca en in de horeca zitten ook de mensen van de opname met hun bezoek. 

Het is allemaal een beetje ongelukkig maar ik moet maandag gewoon naar mijn afspraak, dat is een ding dat zeker is. 

Ik erger me nu het vroeger donker wordt weer onwaarschijnlijk en volledig belachelijk en ongegrond aan auto's met in plaats van twee achterlichten,  één lang rode streep over de achterkant.  Ik vind het zó lelijk en in your face dat ik ze zo snel mogelijk inhaal. Wie kóópt zoiets.  Gekkigheid. 

Wieder schreef op 19-09-2026 om 10:07:

Ik erger me nu het vroeger donker wordt weer onwaarschijnlijk en volledig belachelijk en ongegrond aan auto's met in plaats van twee achterlichten, één lang rode streep over de achterkant. Ik vind het zó lelijk en in your face dat ik ze zo snel mogelijk inhaal. Wie kóópt zoiets. Gekkigheid.

Oooh ja! Dat vind ik ook echt heel stom. In donker of schemering is het net of je op een of andere wegafzetting afrijdt ofzo. 

Dat ik me op mijn dagje en nachtje weg niet goed voel. Terwijl ik de dagen hiervoor express  al zo min mogelijk heb gedaan. Dus nu al schrappen in wat ik bedacht had. Pfff. Het valt nog niet mee leuke dingen te doen zo.

lientje69 schreef op 19-09-2026 om 11:24:

Dat ik me op mijn dagje en nachtje weg niet goed voel. Terwijl ik de dagen hiervoor express al zo min mogelijk heb gedaan. Dus nu al schrappen in wat ik bedacht had. Pfff. Het valt nog niet mee leuke dingen te doen zo.

Wat jammer. Wat was je plan?

Herfstappeltaart schreef op 19-09-2026 om 11:32:

[..]

Wat jammer. Wat was je plan?

We gaan een nachtje weg uitproberen.  Uit eten. Vanavond zwemmen . Morgen boswandeling  en naar de ezeltjes. 

Zwemmen laat ik nu alvast vallen. Boswandeling beslissing ik morgen. Het uit eten en de ezeltjes bezoeken gaan we sowieso doen.

Heb muziek en kleurboek mee om eventueel tussendoor te ontprikkelen 

Als het alleen uit eten en ezeltjes wordt, heb je toch ook al een prachtig weekend? 

Probeer daar maar lekker van te genieten en niet te kijken naar de dingen die niet lukken. Ezeltjes zijn leuk! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.