Huiskamer
Bakblik
18-09-2026 om 10:58
Herfstappeltaart schreef op 18-09-2026 om 10:22:
[..]
O ja om 8.00 uur is het natuurlijk ook nog wel vroeg. Zeker als je fietst.
Als je fietst krijg je het vanzelf warm, zie mijn vorige post.
Herfstappeltaart
18-09-2026 om 10:59
Bakblik schreef op 18-09-2026 om 10:58:
[..]
Als je fietst krijg je het vanzelf warm, zie mijn vorige post.
Ja dat zou ik ook denken maar goed, iedereen is anders. Ik vind het zelf nog veel te vroeg voor een winterjas. En misschien heeft niet iedereen een tussenjas.
Bakblik
18-09-2026 om 11:07
Herfstappeltaart schreef op 18-09-2026 om 10:59:
[..]
Ja dat zou ik ook denken maar goed, iedereen is anders. Ik vind het zelf nog veel te vroeg voor een winterjas. En misschien heeft niet iedereen een tussenjas.
Vorig jaar winter heb ik tot januari gefietst naar mijn werk in mijn zomerjas. Wel winterkleding er onder. Op locatie is dat wel nodig om aan te hebben.
Nou fiets ik 10 km in 32 tot 40 minuten. Zonder stoplichten en moeilijke oversteken zou dat onder de 30 minuten haalbaar zijn voor mij.
Niet iedereen heeft een tussenjas maar een vest onder je zomerjas kan het al iets behaaglijker maken.
Damoontje
18-09-2026 om 11:09
Ik heb geen tussenjas en op de fiets krijg ik het idd vanzelf warm. Komende tijd zal ik eerder kiezen voor een vest en zomerjas (evt ook regenjas) en een sjaal.
Ik erger mij aan het gezamenlijke groen hier in de wijk. Lange tijd zou het aan de bewoners zelf zijn om dit bij te houden. Ik denk dat niet iedereen zich daarvan bewust was. Toen was er een stichting die het zou oppakken maar dat is nooit echt van de grond gekomen. Nu gaat er een geluid dat de gemeente het gaat doen, maar er wordt niet gezegd wanneer. Toen ik hier kwam zag het er niet uit als een Tokkie-buurt maar nu 11 jaar later eigenlijk wel.
Broadway
18-09-2026 om 11:11
Bakblik schreef op 18-09-2026 om 10:57:
[..]
?Winterjas?
Het is nog 16 graden!
De water en winddichte tussenjas is eerst nog een de beurt.
Gisterochtend nog met open jas 11km enkele reis gefietst. Terugweg wel de jas dicht maar thuis was de binnenkant net zo naar als de buitenkant. Tegenwind had ik het echt niet koud.
precies. een paar weken terug in de ochtend (6:45) wel al 2x even dunne handschoenen aangehad op de fiets in buitengebied, maar nu al even niet meer. windjack met de okselritsen open, terugweg zonder jas
JtM
18-09-2026 om 11:19
Nog even over DigiD: ik kon de app niet updaten volgens de playstore. Heb 'em er helemaal afgegooid, opnieuw geinstalleerd etc en nu doet 'ie het wel weer gelukkig.
Toch gek.
Ies
18-09-2026 om 11:25
Ik vind het met dit weer juist zo leuk op straat om te zien dat iedereen zich zo enorm verschillend kleedt. Ik zie echt het ene uiterste (totaal warm ingepakt) tot het andere, nog helemaal zomers.
Damoontje
18-09-2026 om 11:47
Ja idd. Ik zie mensen helemaal ingepakt incl muts en sjaal, en anderen nog helemaal zomers omdat er mooi weer voorspeld is.
Gisteren had ik een leuk gesprekje met een oude dame, ik stond als een verzopen kat op het station en zei: Vies weer he. De dame zei dat ze het juist lekker vond, zo zacht weer en die regen was juist goed voor de plantjes. Ze liep met paraplu en rollator. Ze zei: Je moet gewoon altijd je paraplu bij je hebben, gewoon zo'n inklapding.
En ik erger mij aan mensen die bellen terwijl ze niks te vertellen hebben. Dan krijg ik steeds het liedje van Acda en de Munnik in mijn hoofd.
Damoontje
18-09-2026 om 12:36
Oei... ge-ergerd aan mezelf dat ik een betaling ben vergeten. Laatst wilde ik het betalen en had ING storing en ben ik het weer vergeten. Nu kreeg ik debiteurenbeheer aan de telefoon met gelukkig een aardige mevrouw maar ze wilde wel weten wat de reden was dat het was blijven liggen.
Gelukkig heb ik altijd een buffer (en ga ik - ontopic - niet uit eten als ik geen geld heb haha) dus ik kan het gewoon betalen dus dan is het vandaag opgelost.
Herfstappeltaart
18-09-2026 om 15:05
Damoontje schreef op 18-09-2026 om 12:36:
Oei... ge-ergerd aan mezelf dat ik een betaling ben vergeten. Laatst wilde ik het betalen en had ING storing en ben ik het weer vergeten. Nu kreeg ik debiteurenbeheer aan de telefoon met gelukkig een aardige mevrouw maar ze wilde wel weten wat de reden was dat het was blijven liggen.
Gelukkig heb ik altijd een buffer (en ga ik - ontopic - niet uit eten als ik geen geld heb haha) dus ik kan het gewoon betalen dus dan is het vandaag opgelost.
😂...Mijn centen zijn inmiddels ontvangen hoor. Ik wijt het toch maar gewoon aan de chaotische inslag van deze persoon.
Netherfield
18-09-2026 om 15:10
Damoontje schreef op 18-09-2026 om 11:47:
Ja idd. Ik zie mensen helemaal ingepakt incl muts en sjaal, en anderen nog helemaal zomers omdat er mooi weer voorspeld is.
Gisteren had ik een leuk gesprekje met een oude dame, ik stond als een verzopen kat op het station en zei: Vies weer he. De dame zei dat ze het juist lekker vond, zo zacht weer en die regen was juist goed voor de plantjes. Ze liep met paraplu en rollator. Ze zei: Je moet gewoon altijd je paraplu bij je hebben, gewoon zo'n inklapding.
En ik erger mij aan mensen die bellen terwijl ze niks te vertellen hebben. Dan krijg ik steeds het liedje van Acda en de Munnik in mijn hoofd.
welk liedje? Nee hoor, ik ben helemaal niet nieuwsgierig
Wel houd ik van Acda en de Munnik
Damoontje
18-09-2026 om 15:15
Acda en de Munnik: Naar huis
Ze zei: Lief, als je niets hebt te vertellen, dan hoef je niet te bellen volgens mij
Loulou39
18-09-2026 om 19:35
Frisdrank1972 schreef op 18-09-2026 om 10:16:
[..]
Oh nee als ik om 8:00 weg moet is het niet om te harde de kou. Ik wil bijna een muts op doen maar dat is zelfs voor mij iets te overdreven.
Ik ga om 07:00 uur weg op werkdagen, zonder jas maar inmiddels wel lange mouwen en iets dikkere kleding.
Maar misschien woon jij in een buitengebied van Nederland waar het veel kouder is?
Yumi
18-09-2026 om 20:01
Herfstappeltaart schreef op 18-09-2026 om 10:59:
[..]
Dit
Vanmiddag even naar het centrum gelopen, vest aan wat ik onderweg alweer uit heb gedaan.... maar er liepen mensen rond in een winterjas met bontkraag, en in een t-shirt korte mouw.
Damoontje
18-09-2026 om 20:01
Geërgerd, boos, verbaasd, verdrietig.
Mijn vriend is door een 'platonische vriendin' flink in de problemen gekomen. Zij leek heel leuk maar heeft flinke psychische problemen. So far so good, ik dacht dat het klaar was en kreeg het bericht dat zij 'in zorg' is.
Alleen nu is ze dus op een plek waar ik meerdere keren per week kom. Het is mijn fijne veilige plek, of dat was het. Vriend zei nog, dan ga je daar toch praten. Maar zij kunnen iemand niet de zorg ontzeggen... omdat ik haar niet wil tegenkomen.
Ben zo klaar hiermee. Ik wilde het wegens herkenbaarheid niet zeggen maar wat maakt het ook uit.