Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Als er iemand niet lui is, ben jij het wel Lientje. Je werkt kei- en keihard voor je herstel en dat kost bakken met energie. Misschien kun je het een beetje vergelijken met toen je zwanger was, dat kost ook bakken met energie en dus moet je wel veel rusten. Luister goed naar je lichaam. 

gisteren enorm geërgerd aan collega. Ze neemt tijdens haar dienst altijd ruim de tijd om te eten en te bidden. En het laatste half uur van haar dienst wilde ze al af gaan ronden want ze wilt beslist niet langer werken dan wat op papier staat. Wat als er iets gebeurd, ga je ook stipt op dat tijdstip weg?? Ik had dezelfde eindtijd als jou, maar het zou niet eens in me opkomen om een half uur voor eindtijd al af te gaan ronden.
Je werkt in de zorg schat, dankzij jou konden wij 2 keer zo hard lopen op net einde.. Ik snap wel waarom mijn collega al zuchtte toen ze jouw naam zag staan. Gelukkig werk ik niet veel met je, maar ik ga dit toch aankaarten bij leidinggevende. 

lientje69 schreef op 14-09-2026 om 08:16:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd aan wie jullie je ergeren. En of dat dezelfde persoon is.

Ik denk dat mensen zich aan mij irriteren 😠 

😅 en dezelfde??? 

Zou zomaar kunnen.

Broodjebrie schreef op 14-09-2026 om 09:29:

gisteren enorm geërgerd aan collega. Ze neemt tijdens haar dienst altijd ruim de tijd om te eten en te bidden. En het laatste half uur van haar dienst wilde ze al af gaan ronden want ze wilt beslist niet langer werken dan wat op papier staat. Wat als er iets gebeurd, ga je ook stipt op dat tijdstip weg?? Ik had dezelfde eindtijd als jou, maar het zou niet eens in me opkomen om een half uur voor eindtijd al af te gaan ronden.
Je werkt in de zorg schat, dankzij jou konden wij 2 keer zo hard lopen op net einde.. Ik snap wel waarom mijn collega al zuchtte toen ze jouw naam zag staan. Gelukkig werk ik niet veel met je, maar ik ga dit toch aankaarten bij leidinggevende.

Afronden is onderdeel van je werk, ik doe dat ook bijvoorkeur onder werktijd ipv dat ik mijn uurloon verlaag door mijn werkgever te sponsoren met onbetaalde uren.

Als 8 mensen elke dag een half uur extra werken zonder betaald te worden scheelt dat de werkgever 1 parttime medewerker per week. Wij noemen dat een verkapte bezuiniging.

Ik werk niet in de zorg maar in beide gevallen is de werkdruk hoog. Het vervelende in de zorg is alleen dat er te kort handen aan het bed zijn en dat gelijk effect heeft op het leven van mensen. 

Uit collegialiteit zou ik net als jij tot het laatst doorwerken en als mijn aflossing er is afronden.

Ysenda schreef op 14-09-2026 om 09:49:

[..]

Afronden is onderdeel van je werk, ik doe dat ook bijvoorkeur onder werktijd ipv dat ik mijn uurloon verlaag door mijn werkgever te sponsoren met onbetaalde uren.

Als 8 mensen elke dag een half uur extra werken zonder betaald te worden scheelt dat de werkgever 1 parttime medewerker per week. Wij noemen dat een verkapte bezuiniging.

Ik werk niet in de zorg maar in beide gevallen is de werkdruk hoog. Het vervelende in de zorg is alleen dat er te kort handen aan het bed zijn en dat gelijk effect heeft op het leven van mensen.

Uit collegialiteit zou ik net als jij tot het laatst doorwerken en als mijn aflossing er is afronden.

Ik snap wat je bedoelt hoor, ik was laatst ook wat eerder klaar en kon daardoor ook eerder afronden. Maar de andere keren lukte dat echt niet omdat er en personeel tekort was, en omdat er nog een paar bewoners geholpen moesten worden. 

Maar deze collega werkt vaak op de dagen dat ik er niet ben (met uitzondering van gisteren) dus daar ben ik blij mee.

Roos57 schreef op 14-09-2026 om 09:41:

[..]

Ik denk dat mensen zich aan mij irriteren 😠

😅 en dezelfde???

Zou zomaar kunnen.

Ik erger mij zeker niet aan jou, vind jouw aanvullingen waardevol en je gewone vraagjes leuk.

Maar wat Lientje zei, ik denk dan ook : wie?? Maar ik snap dat jullie dat hier niet kunnen delen.

Hoop dat ik t niet ben.

broodje brie je werkt er net, als je je nu al ergert aan collega 's belooft dat niet veel goeds...

Groentetuin schreef op 14-09-2026 om 10:50:

[..]

Ik erger mij zeker niet aan jou, vind jouw aanvullingen waardevol en je gewone vraagjes leuk.

Maar wat Lientje zei, ik denk dan ook : wie?? Maar ik snap dat jullie dat hier niet kunnen delen.

Hoop dat ik t niet ben.

Dit is precies wat ik dacht: Ik erger me zeker niet aan Roos57, en ik vraag me ook meteen af of ik het ben 😅.

Groentetuin schreef op 14-09-2026 om 10:50:

[..]

Hoop dat ik t niet ben.

Ik vind dat soort berichten ook wel een beetje onprettig eerlijk gezegd. Niemand kan er wat mee, en een enkeling zal toch denken 'als ik het maar niet ben' en zal zich misschien minder prettig voelen. En sommige herkennen misschien de irritatie en bevestigen het dan, maar dan wordt het een soort openlijk en toch verkapt "te kakken zetten"* van iemand. 

*Misschien niet helemaal de goede term en wat ik bedoel, maar ik kom even niet op een betere. 

Loulou39 schreef op 14-09-2026 om 10:55:

[..]

Dit is precies wat ik dacht: Ik erger me zeker niet aan Roos57, en ik vraag me ook meteen af of ik het ben 😅.

Hier sluit ik me bij aan, ik erger me niet aan Roos, Groentetuin of LouLou, en vraag me af of ik het ben..... 😅

teveel....
alles is momenteel een uitdaging

Ysenda schreef op 14-09-2026 om 09:49:

[..]

eens. hier ook geen zorg, maar na jarenlang 50+ uur gewerkt te hebben werk ik nu zonder goede reden niet meer over. is er iets urgents dan kun je me 24/7 bellen. ik kom eerder en blijf langer, maar bij normale zaken werk ik 40 uur per week en niet meer. 

Groentetuin schreef op 14-09-2026 om 10:53:

broodje brie je werkt er net, als je je nu al ergert aan collega 's belooft dat niet veel goeds...

Het is maar 1 collega. En ik ben niet de enige die zich ergert aan haar. Maar ik weet zelf ook mijn grenzen aan te geven dus dat scheelt ook wel. En ik werk niet veel met haar samen. Maar ik merk wel dat het een rommeltje is in het team. Ik moet ook nog gewoon wat meer wennen denk ik.

Yumi schreef op 14-09-2026 om 11:12:

[..]

Hier sluit ik me bij aan, ik erger me niet aan Roos, Groentetuin of LouLou, en vraag me af of ik het ben..... 😅

Nee natuurlijk zijn jullie het niet, jullie zijn allemaal  .

Broadway schreef op 14-09-2026 om 11:46:

[..]

eens. hier ook geen zorg, maar na jarenlang 50+ uur gewerkt te hebben werk ik nu zonder goede reden niet meer over. is er iets urgents dan kun je me 24/7 bellen. ik kom eerder en blijf langer, maar bij normale zaken werk ik 40 uur per week en niet meer.

Hier ook geen zorg, maar een andere sector waar overwerken en werken buiten werktijd de norm lijkt te zijn. Ik ben er gewoon opgehouden, ik lees geen mail meer op mijn vrije dagen, ik krijg ook geen pop up op mijn telefoon als er werkmail is. Ik zou natuurlijk ook de app van mijn telefoon kunnen halen, maar soms is het toch wel handig. Mijn baas kan me altijd bellen bij bloedspoed en een enkele keer appen collega's wel, maar steeds vaker is mijn antwoord dat ik er naar kijk zodra ik weer op mijn werk ben. Ik werk vier dagen, dus ik ben er maar één dag per week niet. Onze organisatie is in het weekend niet open, dat is natuurlijk anders dan de zorg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.