Huiskamer
Wieder
29-08-2026 om 05:46
Deci schreef op 29-08-2026 om 00:22:
ergernis in het zwembad vanavond bij baantjes zwemmen; veel te druk en file zwemmen. En mensen die dan toch met zijn tweeën naast elkaar willen zwemmen, of die zóo traag zwemmen dat ze bijna zinken.
Ik snap best hoor dat het gezellig is met een vriendin of dat iedereen een eigen tempo heeft met zwemmen, maar door de drukte ergerde het mij...
En als je alleen maar wilt praten aan de rand van het zwembad, of je meer lopend dan zwemmend je baantjes trekt naast elkaar, waarom ga je dan naar een zwembad en niet gewoon samen wandelen?
Bij ons in het zwembad heb je een langzame, en een snelle baan. Als je even flink baantjes wil trekken ga je in de snelle, wil je daarna al zwemmend bijkletsen, ga je onder de lijn door een in het langzame gedeelte verder. Voor ieder wat wils.
Happyapple
29-08-2026 om 07:16
Wieder schreef op 29-08-2026 om 05:46:
[..]
Bij ons in het zwembad heb je een langzame, en een snelle baan. Als je even flink baantjes wil trekken ga je in de snelle, wil je daarna al zwemmend bijkletsen, ga je onder de lijn door een in het langzame gedeelte verder. Voor ieder wat wils.
Ja dat is op zich prima, maar ik ben niet snel genoeg voor de snelle baan, maar het gecirkel om de kletsende bejaarden in de langzame baan is ook heel irritant. Er zou eigenlijk nog een tussenbaan moeten zijn ofzo...
Broodjebrie
29-08-2026 om 07:35
Deci schreef op 29-08-2026 om 00:22:
ergernis in het zwembad vanavond bij baantjes zwemmen; veel te druk en file zwemmen. En mensen die dan toch met zijn tweeën naast elkaar willen zwemmen, of die zóo traag zwemmen dat ze bijna zinken.
Ik snap best hoor dat het gezellig is met een vriendin of dat iedereen een eigen tempo heeft met zwemmen, maar door de drukte ergerde het mij...
En als je alleen maar wilt praten aan de rand van het zwembad, of je meer lopend dan zwemmend je baantjes trekt naast elkaar, waarom ga je dan naar een zwembad en niet gewoon samen wandelen?
Oh zo herkenbaar.
Kampeerder
29-08-2026 om 07:46
Happyapple schreef op 29-08-2026 om 07:16:
[..]
Ja dat is op zich prima, maar ik ben niet snel genoeg voor de snelle baan, maar het gecirkel om de kletsende bejaarden in de langzame baan is ook heel irritant. Er zou eigenlijk nog een tussenbaan moeten zijn ofzo...
En dan heb je er net een paar ingehaald maken zij hun baan niet af, maar keren meters voor het einde, zodat ze weer voor je liggen.
Bij ons is het hele bad in banen en je moet per baan rechts houden maar bij inhalen bots je al snel tegen een ook inhalende tegenligger......
BlairW
29-08-2026 om 08:32
[..]
Dat is bij ons. 1 Brede baan waar je naast elkaar kan zwemmen om te kletsen, 1 baan om gewoon normaal door te zwemmen en 1 voor de fanatiekelingen 😁
Wieder
29-08-2026 om 08:40
[..]
Oeh ja, dat zou ideaal zijn. Mijn moeder is jaren terug in een zwembad zonder aparte banen, bijna op haar hoofd getimmerd door een zwemmer die niet alleen snel zwom, maar ook een erg kort lontje had. Mijn moeder is geen snelle zwemmer, maar wel een serieuze baantjestrekker en geen kletsbejaarde. Ik was er toevallig een keer bij, ben niet heel agressief aangelegd maar toen ben ik wel uit mijn stekker gegaan. De meneer is het zwembad uitgezet. Een tussenbaan zou echt fijn zijn!
Cle0
29-08-2026 om 08:51
[..]
Wij hebben drie banen. Een rustige baan, een doorzwembaan en een crawlbaan
Kampeerder
29-08-2026 om 08:56
Cle0 schreef op 29-08-2026 om 08:51:
[..]
Bij ons vier. De eerste is de babbelbaan, en dan met als jij schrijft. Staan geen bordjes bij maar gaat meestal gewoon goed. Helaas soms wel vriendinnen die babbelen in de rustige baan helaas. En babbelaars kun je nu eenmaal lastig inhalen omdat ze wat breed zijn.
Alias1
29-08-2026 om 10:01
Cle0 schreef op 29-08-2026 om 08:51:
[..]
Oeh, n crawlbaan zou fijn zijn. Dan heb je geen last meer van die schoolslagschoppers.
lientje69
29-08-2026 om 10:04
Daarom zwem ik nu tijdens medisch zwemmen. Want ik behoor tegenwoordig ook tot de super langzame zwemmers.
lientje69
29-08-2026 om 10:06
Ergernis van mijn man ( en ook wel een beetje van mij ) , ik ben vandaag weer érg warrig. Chaos in mijn hoofd en geen logica tijdens boodschappen doen. Gelukkig dat de cassière eerlijk is want ik moest 80 euro betalen en gaf 150 . 
Herfstappeltaart
29-08-2026 om 13:43
lientje69 schreef op 29-08-2026 om 10:06:
Ergernis van mijn man ( en ook wel een beetje van mij ) , ik ben vandaag weer érg warrig. Chaos in mijn hoofd en geen logica tijdens boodschappen doen. Gelukkig dat de cassière eerlijk is want ik moest 80 euro betalen en gaf 150 .
Onterechte ergernis van je man. Je kunt er niks aan doen hè...
Bellebelle
29-08-2026 om 14:51
@lientje, je man zou toch beter moeten weten.
Mijn ergernis: fietsend op een rotonde op mijn gewone fiets bijna ondersteboven gefietst worden door wielrenners en dan nog een brutale bek krijgen ook. Voor alle duidelijkheid, ik bleef op de rotonde fietsen en had dus voorrang.
Geen ergernis van mij, maar van mijn dochter. Ze is net op kamers en klaagt over het aantal dingen dat ze moet regelen. Ik heb haar maar meteen verteld dat het nog veel erger wordt naarmate je ouder wordt....
Chiquita
29-08-2026 om 17:46
loop met kleinzoon vanaf zwemles terug naar auto. Wel even doorlopen jongen, want daar ligt zebrapad en steken we veilig over ... roept die automobilist 'je moet uitkijken tr.t' ... eh nee meneer dit is een zebra-pad (zegt kleinzoon 'gekkigheid he oma")
Dolfje
29-08-2026 om 18:59
Ik dacht dat er iets tussen mijn kiezen zat maar flos, ragen en tandenpoetsen en nog voelt het anders. Kan het niet zien maar misschien is er een stukje vulling uit of zo.
Maandag maar ff tandarts bellen, kijken of dat voor de vakantie nog lukt. Niet dat het pijn doet maar het voelt raar.