Huiskamer
Broodjebrie
20-08-2026 om 07:32
buufie schreef op 20-08-2026 om 07:22:
oh daar is niks aan BroodjeBrie.
Ik erger me aan mijn koude voeten, daardoor steeds wakker. Vannacht maar extra dekentje oid over mijn voeten.
Ik heb vaker zo'n busreis gedaan, maar dit was echt de laatste keer. Gelukkig hebben we ook nog leuke reisgenoten hoor, dat scheelt nog iets. Maar dat eeuwige wachten op de laatkomers en klagers ben ik gewoon beu. Ik negeer ze maar inmiddels, al heb ik er gisteren sel even iets van gezegd.
Pooh-Bear
20-08-2026 om 09:02
Broodjebrie schreef op 20-08-2026 om 07:13:
ik zit nu in Tsjechië. Paar keer regen gehad, verder veel zon, temperatuur is gelukkig goed te doen. Gids vertelde gisteren, was maar goed dat jullie een paar weken geleden niet kwamen want het was echt snikheet.
Ik ben met een georganiseerde busreis en ik vind het echt vreselijk. Paar reisgenoten die klagen dat we teveel lopen, dat ze vermoeiende voeten hebben etc. Dan moet je niet met zo'n reis meegaan.. je weet dat we dagelijks dingen gaan ondernemen. Maar zulke mensen bepalen wel de sfeer want ze komen standaard te laat bij de bus aan, dus moeten we steeds op hun wachten. Chauffeur is ook niet echt vrolijk. Die is aan z'n pensioen toe denk ik.
Afijn, volgende keer pak ik het vliegtuig. Vriendin met wie ik ben is niet zo van het vliegen maar zelfs die zei gisteren al, volgende keer gaan we toch maar vliegen.
O dat is echt niet fijn. Wij gaan binnenkort voor het eerst sinds jaren een rondreis met een bus maken en dit is dus waar ik een beetje bang voor ben.
als het leuk wordt, willen we in de toekomst meer van deze reizen maken. Hopelijk valt het bij ons mee.
Bakblik
20-08-2026 om 09:23
Broodjebrie schreef op 20-08-2026 om 07:13:
ik zit nu in Tsjechië. Paar keer regen gehad, verder veel zon, temperatuur is gelukkig goed te doen. Gids vertelde gisteren, was maar goed dat jullie een paar weken geleden niet kwamen want het was echt snikheet.
Ik ben met een georganiseerde busreis en ik vind het echt vreselijk. Paar reisgenoten die klagen dat we teveel lopen, dat ze vermoeiende voeten hebben etc. Dan moet je niet met zo'n reis meegaan.. je weet dat we dagelijks dingen gaan ondernemen. Maar zulke mensen bepalen wel de sfeer want ze komen standaard te laat bij de bus aan, dus moeten we steeds op hun wachten. Chauffeur is ook niet echt vrolijk. Die is aan z'n pensioen toe denk ik.
Afijn, volgende keer pak ik het vliegtuig. Vriendin met wie ik ben is niet zo van het vliegen maar zelfs die zei gisteren al, volgende keer gaan we toch maar vliegen.
Dat soort types hebben zich dan niet goed voorbereid zowel geestelijk als fysiek. Goeie schoenen doet ook een hoop. Als je zo'n reis boekt is het programma toch grotendeels duidelijk voordat je boekt?
Als er een stadswandeling van 3uur op het programma staat dan kan je mee of in het hotel blijven als je mee gaat dan moet je niet zeuren. Je kan toch ook zonder de groep op pad?
lientje69
20-08-2026 om 10:00
Broodjebrie, wij hebben één keer in ons leven een busreis gedaan. Nooit meer! Niet vanwege de reis maar het gezelschap dus ook. Toch ken ik ook wel mensen die het geweldig vinden. Maar ik bedank ervoor inderdaad. Hopelijk heb je toch nog een fijne vakantie.
stokstaart
20-08-2026 om 10:28
Een tijd geleden ben ik met een georganiseerde reis naar Namibië gegaan omdat met 2 lesbische stellen alleen reizen een paar van ons niet zo handig leek.
Het was een zware reis, van te voren bekend. Er werd o.a veel gelopen. Bij ons waren er er ook een aantal mee die hier niet op voorbereid waren op zn zachtst gezegd.
Ik begreep dat tegen 1 van hun is gezegd door de maatschappij waar diegene het had geboekt dat het allemaal wel meeviel en diegene prima mee kon ondanks overgewicht en versleten ledematen.
Hoe dat bij die anderen is gegaan weet ik niet.