Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik baal dat ik gisteren teveel gedronken heb en te laat naar bed ben gegaan en nu brak ben. Het was ontzettend gezellig maar nu voel ik me wel dom..

Dolfje schreef op 16-08-2026 om 12:17:

Ik baal dat ik gisteren teveel gedronken heb en te laat naar bed ben gegaan en nu brak ben. Het was ontzettend gezellig maar nu voel ik me wel dom..

Niet meer zoveel drinken dus 

Voorlopig niet inderdaad

Wieder schreef op 16-08-2026 om 11:05:

Ik was net bij de AH hier in het dorp, was eerst even naar de Etos geweest voor neusspray. Dat doosje had ik apart in mijn tas gedaan met het bonnetje erbij én er staat met best grote letters Etos op het doosje. Ik had voor 95 euro nog wat aan boodschappen en ik kreeg een steekproef. Ik stond niet perse op te letten toen het meisje dat de steekproef deed (en sowieso al niet van het vrolijkste type was maar hé, puber, ik neem het haar niet kwalijk) geïrriteerd en lekker hard riep: ja, nu moet ik ál deze boodschappen opnieuw scannen want u heeft deze níet gescand! Ik, net zo hard, dat klopt, want die is van de Etos, kijk, staat erop en hier (er omheen gevouwen) is het bonnetje!

Zij, scannerdescan, ál die boodschappen. Ze flikkert ze weer in mijn tas, scant haar scanner bij de zelfscan en loopt zonder iets te zeggen weg. Ik reken af, let nergens op, neem mijn bon mee anders kom ik de poortjes niet door anders had ik die ook niet meegenomen. Kom ik bij mijn auto, ik kijk op de bon, 86 euro nog wat. Word ik beschuldigd door een chagrijnig wichtje van het niet scannen van al mijn boodschappen, geeft ze me zelf 9 euro korting! Ik ben er niet voor teruggelopen...

toch mooi in 10 minuten 9 euro verdiend (maar ik zou ook balen van zo'n stuk chagrijn...)

Wieder schreef op 16-08-2026 om 11:05:

Ik was net bij de AH hier in het dorp, was eerst even naar de Etos geweest voor neusspray. Dat doosje had ik apart in mijn tas gedaan met het bonnetje erbij én er staat met best grote letters Etos op het doosje. Ik had voor 95 euro nog wat aan boodschappen en ik kreeg een steekproef. Ik stond niet perse op te letten toen het meisje dat de steekproef deed (en sowieso al niet van het vrolijkste type was maar hé, puber, ik neem het haar niet kwalijk) geïrriteerd en lekker hard riep: ja, nu moet ik ál deze boodschappen opnieuw scannen want u heeft deze níet gescand! Ik, net zo hard, dat klopt, want die is van de Etos, kijk, staat erop en hier (er omheen gevouwen) is het bonnetje!

Zij, scannerdescan, ál die boodschappen. Ze flikkert ze weer in mijn tas, scant haar scanner bij de zelfscan en loopt zonder iets te zeggen weg. Ik reken af, let nergens op, neem mijn bon mee anders kom ik de poortjes niet door anders had ik die ook niet meegenomen. Kom ik bij mijn auto, ik kijk op de bon, 86 euro nog wat. Word ik beschuldigd door een chagrijnig wichtje van het niet scannen van al mijn boodschappen, geeft ze me zelf 9 euro korting! Ik ben er niet voor teruggelopen...

mean-girls-suck-on-that.gif

die controles zijn nooit leuk, zowel voor de klant als de medewerkers maar merk wel dat ze bij de Appie vaak erg chagrijnig zijn/onbeleefd 

Bij de dirk waar ik bijna altijd gecontroleerd wordt zijn ze een stuk beleefder jumbo ook maar daar heb ik zelden/amper controle 

Rogue schreef op 16-08-2026 om 20:44:

[..]

die controles zijn nooit leuk, zowel voor de klant als de medewerkers maar merk wel dat ze bij de Appie vaak erg chagrijnig zijn/onbeleefd

Bij de dirk waar ik bijna altijd gecontroleerd wordt zijn ze een stuk beleefder jumbo ook maar daar heb ik zelden/amper controle

De oudere medewerkers hier zijn supervriendelijk,  en een deel van de jongere ook, maar de rest gebruikt het als hang-out om vrienden te ontvangen en door de paden domme grappen naar elkaar te schreeuwen.  Ik voel me soms bijna bezwaard dat ik hun sociale interacties onderbreek met mijn aanwezigheid. Vandaag stopte een vakkenvuller een pak boter in de kontzak van een andere vakkenvuller. Het zal erna wel in het schap beland zijn,  ik wil er niet eens over nadenken.  Het is een wonderlijk zooitje ongeregeld maar blijkbaar vindt de manager het allemaal oké. Ik heb echt nog nooit ergens zoiets gezien 😅

Koettie schreef op 15-08-2026 om 12:51:

[..]

Ja, niet mijn achterdeur en ook niet zo'n beste wijk dus kon ik ook niet maken.

Dan wordt dat lastig inderdaad. Wij vergeten hier regelmatig de achterdeur op slot te doen ‘s nachts 🙈 en hij heeft ooit tijdens een werkdag de hele dag wagenwijd open gestaan. Had hem niet goed dicht gegooid toen ik wat uit de garage ging pakken en daarna via de poort en de voordeur weer naar binnen gekomen. Niet meer aan die deur gedacht en waaide open gedurende de dag 😬 gelukkig is onze buurt redelijk veilig 😅

Koettie schreef op 15-08-2026 om 12:51:

[..]

Ja, niet mijn achterdeur en ook niet zo'n beste wijk dus kon ik ook niet maken.

Ik snap je hoor, zou het ook goed willen regelen. 

Echter moet je in een 'wel zo'n beste buurt' juist ook op het sluiten van deuren letten. In dit soort wijken is wat te halen. Het lijkt nu rustig maar een paar jaar geleden werd hier in de wijk bijna wekelijks ingebroken of ingeslopen middels babbeltruc. Beetje vergrijsde buurt, hogere middeninkomens,  etc. 

Niet echt geërgerd maar een kleine irritatie. Toen de regen stopte kon ik de geluiden van de bouw hiertegenover weer horen. Bouwvak is voorbij dus ik moet er weer rekening mee houden dat ik 5 dagen per week om 6.30 wakker wordt gemaakt. 
Laat ze maar doorgaan het wordt er alleen maar beter van dus ik klaag echt niet, had het me alleen niet gerealiseerd toen ik gisteren ging slapen. Met de regen hoorde ik het niet. 

Rogue schreef op 16-08-2026 om 20:44:

[..]

Hier zijn ze bij de controles altijd aardig. Wat mij regelmatig frustreert is dat ze verkeerd scannen waardoor alles moet: Komkommer als courgette, kortings sticker niet gezien, melk pak teveel etc

Oh die controles! De laatste keer maakte ze mijn frambozen stuk en beweerde dat ze er nog prima uitzagen. Ik heb gezegd dat ik ze niet meer hoefde. Ik vroeg vervolgens hoeveel ze nog moest scannen. Zegt ze: “alles”. Nou ja zeg, op zo’n klein prutsstukje àlles neerzetten? Ik heb bedankt en ben naar de reguliere kassa gelopen. Als ik dan toch alles moet uitpakken, dan graag door mijzelf en met fatsoenlijke ruimte. Sindsdien ga ik nooit meer naar de zelfscan.

Wat er ook rondgaat op kantoor, heb ik nu ook te pakken. Griep. Joepie. Of een ander naar virus. We zijn allemaal aan de beurt geweest de afgelopen weken. Ik voelde me gisteren al belabbered maar nu doet echt alles zeer. En ik heb koorts. Bleh. Morgen blijf ik thuis. Maar ik baal er van om me nu al ziek te moeten melden, na 2,5 maand. Maar ja, ik doe het ook niet express natuurlijk. 

Ik las vandaag (was er al eerder dit nieuws, maar goed…) dat Tuinland wordt overgenomen door Ranzijn. En dat daardoor het woongedeelte weggaat én er geen kerstshow meer komt! Die vond ik altijd zo leuk…

per ongeluk met boodschappen opruimen een bak ijs in de koelkast gezet   

Yumi schreef op 17-08-2026 om 18:37:

per ongeluk met boodschappen opruimen een bak ijs in de koelkast gezet

Aiiiii....dat wordt dooreten vanavond 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.