Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

JtM

JtM

14-08-2026 om 10:05 Topicstarter

De hond die besloot dat 06.15u een mooie tijd was om de dag te beginnen. Daar ben ik het niet mee eens! Stop eens met geluid maken en ga slapen!!
Kon hem wel z'n nek omdraaien vanochtend.  

mut

mut

14-08-2026 om 11:03

JtM schreef op 14-08-2026 om 10:05:

De hond die besloot dat 06.15u een mooie tijd was om de dag te beginnen. Daar ben ik het niet mee eens! Stop eens met geluid maken en ga slapen!!
Kon hem wel z'n nek omdraaien vanochtend.

Bij ons afgelopen nacht om een uur of 1. Piepen en andere geluidjes. Ging om een speeltje dat hij niet zelf te pakken kon krijgen

Alias1 schreef op 14-08-2026 om 09:56:

[..]

Ik wil 1 specifiek soort triptaan voor mn migraine. Krijg standaard n andere. Wat ik dan niet snap: als mijn middel duurder is, waarom mag ik dan niet gewoon het prijsVERSCHIL bijbetalen? Maar nee, dan moet je gewoon ALLES betalen...

En zeker bij schildkliermedicatie is overstappen op n ander merk duur. Die pillen kosten max 1 euro pppd, meestal maar 50 cent, dus die schatting is zeer hoog. Dus de kostenbesparing door de goedkopere medicatie is gering. Maar dan moet je wel weer opnieuw worden ingeregeld, dus minimaal 2x n bloedonderzoek ter controle. En dat elk jaar...? Nog afgezien van t feit dat je je hondsberoerd kunt gaan voelen van n foute instelling, dus n ziekmelding op t werk is ook niet vreemd...

Bijbetalen kan niet, omdat de apotheek geen gedeelte kan indienen. Dan moet je dat zelf regelen met je verzekering, als dat iets is wat de verzekering aanbied.

Schildkliermedicatie mag je sowieso niet omzetten. Altijd leveren waarop mensen zijn ingesteld, tenzij het niet leverbaar is.

Ik ben vandaag op kantoor want thuis is het te warm om te werken, sowieso werk ik liever op kantoor. Alleen staat de airco/climate/weetikwathetis op standje Noordpool ofzo, ik heb het gewoon koud! Dat wordt lekker als ik vanmiddag naar huis ga met 34 graden. Helaas is dit centraal geregeld in dit hele grote gebouw. Heb nu dus het raam opengezet om op te warmen

BlairW schreef op 14-08-2026 om 11:11:

[..]

Bijbetalen kan niet, omdat de apotheek geen gedeelte kan indienen. Dan moet je dat zelf regelen met je verzekering, als dat iets is wat de verzekering aanbied.

Schildkliermedicatie mag je sowieso niet omzetten. Altijd leveren waarop mensen zijn ingesteld, tenzij het niet leverbaar is.

Jij werkt in de apotheek toch?  Kan jij dan uitleggen waarom mijn zoon 2 jaar geleden medicatie kreeg waar hij maagklachten van kreeg. Kreeg hij er een maagbeschermer bij.  Eerder had hij dezelfde klachten gehad waarvoor hij dezelfde soort medicatie gehad had van een ander merk waar hij geen last van had. Het merk waar de maagbeschermer bij moest was het goedkoopst maar samen met de maagbeschermers wel duurder dan het andere merk. En toch kreeg hij niet het merk waarbij de maagbeschermers niet nodig waren, want duurder. 

Is dat nog uit te leggen aan leken?

Dat dus idd bakblik. De macht van de zorgverzekering.  Slaat soms nergens  op en zorgt voor flinke extra kosten soms. 
Dochter heeft inmiddels  al 2 extra ziekenhuis bezoeken en een vermogen aan extra medicijnen  gehad in een paar maanden tijd. Omdat het medicijn dat ze nu herft ( nog ) niet aanslast komen er andere ernstige klachten.  En die moeten ook weer behandeld worden. En na 12 weken de volgende  soort maar weer proberen  . Enzovoort.   Werkt momenteel  niet. Voelt zoch zowel fysiek als mentaal ellendig.  En met het juiste maar duurdere medicijn wat nu nog niet mag was ze alweer aan het werk geweest.  Het kosten - baten plaatje wordt niet goed bekeken  vaak vrees ik.

Mijn pruimentaart is mislukt en ligt in de groene bak. Zo jammer

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.