Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

De laatste keer dat ik het écht gevierd heb was toen ik 25 werd. En dat is al bijna 20 jaar geleden. 

Het was heel gaaf, ouders, broers, zussen, neven, nichten, vrienden van dichtbij en ver, buren, iedereen bij elkaar. Maar ik vond het zo kut dat ik niet iedereen heb kunnen spreken. Sommige mensen hadden echt lang gereisd en voor ik het wist waren ze weer naar huis. Iedereen had het gelukkig wel heel leuk gehad. Maar ik heb het nooit meer op die manier gedaan. 

Ik heb me geërgerd aan mezelf, dat ik gisteren nog iets gepland had na mijn therapie. Dat was echt te veel. Volgende keer niets meer plannen op donderdagmiddag en even t bos in denk ik. 

Damoontje schreef op 03-07-2026 om 07:35:

De laatste keer dat ik het écht gevierd heb was toen ik 25 werd. En dat is al bijna 20 jaar geleden.

Het was heel gaaf, ouders, broers, zussen, neven, nichten, vrienden van dichtbij en ver, buren, iedereen bij elkaar. Maar ik vond het zo kut dat ik niet iedereen heb kunnen spreken. Sommige mensen hadden echt lang gereisd en voor ik het wist waren ze weer naar huis. Iedereen had het gelukkig wel heel leuk gehad. Maar ik heb het nooit meer op die manier gedaan.

Ik heb me geërgerd aan mezelf, dat ik gisteren nog iets gepland had na mijn therapie. Dat was echt te veel. Volgende keer niets meer plannen op donderdagmiddag en even t bos in denk ik.

Iedereen bij elkaar gaat niet meer lukken, want mijn halve familie heeft ruzie met elkaar. Maar wat je inderdaad ook zegt, je kunt nooit iedereen spreken want je bent alleen maar bezig met iedereen van eten en drinken voorzien enzo. 

Ook herkenbaar van therapie nu is het gelukkig afgerond maar toen ik nog wel therapie had moest ik daar ook altijd van bijkomen.

Broodjebrie schreef op 03-07-2026 om 07:42:

[..]

Iedereen bij elkaar gaat niet meer lukken, want mijn halve familie heeft ruzie met elkaar. Maar wat je inderdaad ook zegt, je kunt nooit iedereen spreken want je bent alleen maar bezig met iedereen van eten en drinken voorzien enzo.

Ook herkenbaar van therapie nu is het gelukkig afgerond maar toen ik nog wel therapie had moest ik daar ook altijd van bijkomen.

Thanks. Ik zag het niet helemaal aankomen maar er waren zoveel luiken open getrokken in ons gesprek gisterenochtend. Daarna snel door naar t volgende. Tussendoor kreeg ik nog een heel belangrijk telefoontje dus diegene te woord gestaan terwijl ik zat te wachten op mijn afspraak. Toen diegene 10 min na de afgesproken tijd er nog niet was, begon mij te dagen dat we op vrijdag hadden afgesproken ipv donderdag... omdat ik toen ook al zei dat het niet handig was na therapie. 

Dus toen konden mijn geplande dingen voor vandaag weer niet doorgaan. Ik ga vanmorgen even de stad in voor een nieuwe overzichtelijke agenda. Ik werk nog altijd het liefst op papier. 

Pijnlijk punt want dat is met mijn familie eigenlijk ook zo. Met 25 waren we nog jong en kon iedereen nog leuk met elkaar opschieten. Zelfde met de vrienden, ik had op die verjaardag mijn vrienden van de middelbare school (waarvan ik sommigen ook al op de kleuterschool kende) en die van mijn studie bij elkaar. Ach het is mooi dat ik die dag gehad heb en misschien organiseer ik een andere keer weer iets groots. Ik zou dan mijn ruzie-familielid gewoon uitnodigen en zou dan waarschijnlijk een berichtje terug krijgen dat hij me niet wil zien en waarom niet. 

Auwereel schreef op 01-07-2026 om 09:53:

Weer terug naar de tandarts omdat ik maar last blijf houden van tandvlees en nu ook van een kies. Ik vermoedde al dat een kies ergens daar niet in orde was, maar toen de tandarts de vorige keer op de kiezen tikte, gaf ik geen krimp, want die pijn kwam en ging en was natuurlijk net weg op het moment dat ik in de tandartsstoel lag. Dus volgens tandarts en mondhygiëniste was het probleem enkel mijn tandvlees en als ik minder hard zou poetsen zou het binnen een paar dagen over moeten zijn. Mooi niet. Nu geeft mijn kaak duidelijk aan waar het probleem zit: het tandvlees is lokaal opgezet en de kies eronder doet zeer.
Foto laten maken en ja hoor, kies blijkt gespleten. Vrijdag gaat gekeken worden of de kies nog te redden is...

Kies bleek niet meer te redden, was finaal doormidden, tot in de wortel, dus moest getrokken worden. De tandarts heeft me 'm nog laten zien, echt een gespleten kies. Hopelijk geneest de ontsteking snel nu er ruimte is voor de troep om uit mijn kaak te lopen. Heel jammer van de kies die me zo lang trouw heeft gediend, maar ik ben ook blij dat-ie zonder verdere problemen te verwijderen was.

Nu herstellen...

JtM

JtM

03-07-2026 om 08:55 Topicstarter

Mn hond trekt vanochtend de riem zowat uit mn handen waardoor ik mijn telefoon liet vallen. Met het scherm hard op kiezelsteentjes... scherm kapot. Wat baal ik! Telefoon is net 2 maanden oud. 

Sterkte met het herstel Auwereel! 

Oh wat balen van de telefoon Jtm!!

JtM schreef op 03-07-2026 om 08:55:

Mn hond trekt vanochtend de riem zowat uit mn handen waardoor ik mijn telefoon liet vallen. Met het scherm hard op kiezelsteentjes... scherm kapot. Wat baal ik! Telefoon is net 2 maanden oud.

Mooi leerpuntje, niet alsmaar op je telefoon kijken terwijl je de hond uitlaat die vervolgens op plekken gaat zitten kakken waar het niet mag en/of wenselijk is.

Poezie schreef op 03-07-2026 om 09:50:

[..]

Mooi leerpuntje, niet alsmaar op je telefoon kijken terwijl je de hond uitlaat die vervolgens op plekken gaat zitten kakken waar het niet mag en/of wenselijk is.

Nou zeg. Wie zegt dat ze haar hond overal laat kakken waar het niet mag? 

JtM

JtM

03-07-2026 om 09:58 Topicstarter

Poezie schreef op 03-07-2026 om 09:50:

[..]

Wat een kut reactie. Ik zal het je even uitleggen... ik heb geen zakken in de broek die ik aan heb dus mijn telefoon en sleutels in mijn handen. Was dus niet met mn telefoon bezig.

Lekker belerend toontje zeg, bah. 

Ik ruim overal netjes de poep van mn hond op, wees maar niet bang. 

Happyapple schreef op 03-07-2026 om 09:52:

[..]

Nou zeg. Wie zegt dat ze haar hond overal laat kakken waar het niet mag?

Je ziet toch niet waar hij kakt als je alsmaar op je telefoon zit te kijken? Ik zie dat hier ongeveer dagelijks in de straat. Let gewoon op je hond in plaats van je telefoon. 

JtM schreef op 03-07-2026 om 09:58:

[..]

Wat een kut reactie. Ik zal het je even uitleggen... ik heb geen zakken in de broek die ik aan heb dus mijn telefoon en sleutels in mijn handen. Was dus niet met mn telefoon bezig.

Lekker belerend toontje zeg, bah.

Ik ruim overal netjes de poep van mn hond op, wees maar niet bang.

Zeg dat maar tegen je mede hondenbezitters. Die zijn er schuldig aan dat dit het beeld is van mensen met honden en telefoons in de hand.

Auwereel schreef op 03-07-2026 om 08:28:

[..]

Kies bleek niet meer te redden, was finaal doormidden, tot in de wortel, dus moest getrokken worden. De tandarts heeft me 'm nog laten zien, echt een gespleten kies. Hopelijk geneest de ontsteking snel nu er ruimte is voor de troep om uit mijn kaak te lopen. Heel jammer van de kies die me zo lang trouw heeft gediend, maar ik ben ook blij dat-ie zonder verdere problemen te verwijderen was.

Nu herstellen...

Balen Auwereel hopelijk herstel je nu snel.

Ik heb een paar jaar terug hetzelfde gehad en op die plek zit nu een implantaat. 

JtM

JtM

03-07-2026 om 10:08 Topicstarter

Poezie schreef op 03-07-2026 om 10:01:

[..]

Zeg dat maar tegen je mede hondenbezitters. Die zijn er schuldig aan dat dit het beeld is van mensen met honden en telefoons in de hand.

Excuses maken voor een kut reactie zit er niet in zeker? Lekker generaliserend ben je. Ik geloof niet dat ik 'aansprakelijk' gehouden kan worden voor wat andere hondenbezitters doen, of wel? 

Spreek de volgende keer iemand aan als je ziet dat 'ie de poep van zijn/haar hond niet opruimt. Dat doe ik namelijk wel. 

Sterkte Auwereel!

JtM, wat jammer van je nieuwe telefoon, hopelijk vallen de kosten voor een nieuw scherm mee. 

ik probeer elk jaar iets leuks te doen op mijn verjaardag ''met mezelf op date gaan'', bios, lunchen, spa dag en avonds uiteten.

als ik vier is dat meestal klein, mijn fam is nogal groot en ja er is ook onderling gezeik gelukkig is bij een andere tak binnen de familie.
maar zij zijn nogal van als je niet met ''ons'' bent ben je tegen ons   gaat nergens over
vind het soms wel jammer, want toen ik kleiner was, was het altijd wel vreselijk gezellig heb er veel goede herinneringen aan. 

ik ben midden in de winter jarig dus veel dingen vallen af 😒, neem me iedere keer voor om op vakantie tegaan maar dan moet ik ''ver'' als ik een beetje goed weer wil.

OT; ik erger me een beetje aan een mail die ik van eenanderecollega kreeg, waarin ze haar beklaag deed over iets.
maar net hoorde ik van een andere medewerker dat mijn ''naaste''  collega niet blij was afgelopen week en had geklaagd over hoe de werkplek ''was achtergelaten'' terwijl ik het keurig netjes heb achtergelaten en heb gedaan wat ik moest doen, dus ik weet niet waar ze over zeurt . boeit me ook eigenlijk niet mens heeft altijd wat zeiken 

Sterkte Auwereel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.