Huiskamer
Netherfield
15-06-2026 om 10:31
Het geld vliegt eruit bij ons, het lijkt wel of alle dure dingen in een paar maanden tijd zijn. Ik kijk met verdrietige ogen naar de spaarrekening. Niet dat we nu arm zijn, maar ik vind het gewoon fijn als de spaarrekening goed gevuld is.
lientje69
15-06-2026 om 10:51
Netherfield schreef op 15-06-2026 om 10:31:
Het geld vliegt eruit bij ons, het lijkt wel of alle dure dingen in een paar maanden tijd zijn. Ik kijk met verdrietige ogen naar de spaarrekening. Niet dat we nu arm zijn, maar ik vind het gewoon fijn als de spaarrekening goed gevuld is.
Herkenbaar. En nu gaat mijn inkomen omdat mijn contract niet is verlengd vanwege ziekte ook nog eens zo'n 5 à 600 euro dalen. Man is heel veel thuis geweest de laatste maanden ( zzper dus dan geen inkomen maar wel uitgaven) en is nu weer aan de slag gegaan. Hij vond het dalen van de spaarrekening ook niet zo fijn . Ik ben echtr heel blij dat we een spaarrekening hebben. Dat was 10 jaar terug wel anders.
Nehalennia
15-06-2026 om 11:11
kerst schreef op 15-06-2026 om 09:10:
Het lijkt erop dat de komkommertijd alweer is begonnen.
Want gisteravond weer parlementaire enquête corona op tv.
Blijkbaar vind men het nodig om zes jaar na dato nog uitgebreid de corona gebeurtenissen te evalueren
Vind jij dat niet nodig dan? Het heeft nogal wat impact gehad op onze maatschappij, het lijkt me zinvol om daar lering uit te trekken.
Nehalennia
15-06-2026 om 11:15
kerst schreef op 15-06-2026 om 10:08:
[..]
Oke en jij denkt dat iedereen dat nog precies weet na 6 jaar?
Daar worden gewoon notulen van gemaakt, van al die vergaderingen en beslissingsmomenten etcetera. Dat is wat je doet in een democratie. Als mensen specifieke dinge niet meer weten valt er een hoop op te zoeken en na te gaan dmv de stukken.
Wasgij
15-06-2026 om 11:19
Nehalennia schreef op 15-06-2026 om 11:15:
[..]
Daar worden gewoon notulen van gemaakt, van al die vergaderingen en beslissingsmomenten etcetera. Dat is wat je doet in een democratie. Als mensen specifieke dinge niet meer weten valt er een hoop op te zoeken en na te gaan dmv de stukken.
Rutte vertelde dat er van de Catshuisgesprekken geen notulen zijn gemaakt, dat vond hij niet nodig.
Dat roept bij mij toch echt wel erg veel argwaan op hoor.
Nehalennia
15-06-2026 om 11:23
Wasgij schreef op 15-06-2026 om 11:19:
[..]
Rutte vertelde dat er van de Catshuisgesprekken geen notulen zijn gemaakt, dat vond hij niet nodig.
Dat roept bij mij toch echt wel erg veel argwaan op hoor.
Ja bij mij ook, sorry ik heb het niet gekeken dus ik deed de wilde aanname dat er een zekere mate van professionaliteit was, mij bad. Die man, wat een genante vertoning. Ik reageerde eigenlijk vooral op het argument dat het geen zin heeft om nog te onderzoeken omdat mensen het nirt meer weten, dat vond ik nogal een nihilistisch uitgangspunt als het om zoiets belangrijks gaat.
Yumi
15-06-2026 om 11:24
Wasgij schreef op 15-06-2026 om 11:19:
[..]
Rutte vertelde dat er van de Catshuisgesprekken geen notulen zijn gemaakt, dat vond hij niet nodig.
Dat roept bij mij toch echt wel erg veel argwaan op hoor.
Die zijn waarschjnlijk samen met zijn smsjes verdwenen, omdat het archief niet zo groot was
Loulou39
15-06-2026 om 12:39
Dat ik niet snap hoe ik de afvoer van mijn kraan kan schoonmaken.
Een “normale” kraan heeft een bekersifon die je er met de hand kunt afschroeven. Deze heeft dat niet, het is een soort rechte buis, plat aan de onderkant met een sleuf er in. Ik weet niet of (en hoe) ik dat los kan/mag maken 😡.
(Iemand hier ervaring mee toevallig? Nu ik toch hier aan het klagen ben😁)
lientje69
15-06-2026 om 15:52
Wat een poppenkast zeg, die zogenaamd historische deal tussen de VS en Iran.
kerst
15-06-2026 om 20:07
Odido internet ligt er ook weer eens uit.
En Vinted-go stuurt pakket naar afhaalpunt op een klein half uur fietsen hiervandaan 😡
Neweve
15-06-2026 om 20:45
kerst schreef op 15-06-2026 om 20:07:
Odido internet ligt er ook weer eens uit.
En Vinted-go stuurt pakket naar afhaalpunt op een klein half uur fietsen hiervandaan 😡
Die laatste had ik laatst ook. Volgens het kaartje was het afhaalpunt om de hoek. Dat bleek uiteindelijk eenzelfde winkel maar dan aan andere kant van de stad te zijn. (Toen ik later nog een keer keek viel het me op dat de naam de naam van de andere winkel was maar dat de pin gewoon verkeerd staan).
Poezie
16-06-2026 om 14:02
Slakkenplaag op de moestuin
. Eergisteren stond alles er nog fantastisch bij, nu bijna alles op- of aangegeten
Auwereel
17-06-2026 om 19:07
kerst schreef op 17-06-2026 om 17:57:
Er klopt weer weinig van de weersverwachting van vandaag.
Waarschuwing!! Extreme hitte! 19 graden... Gelukkig klopte het niet.
En ik hoop dat ze ook veel te hoog zitten met de temperatuursverwachting voor vrijdag!
