Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bakblik schreef op 12-06-2026 om 15:09:

[..]

Die is leuk maar had mijn Hema niet op voorraad toen ik er gisteren was. Maat 38 is altijd redelijk snel weg. 46 is echt veel te groot

Online zijn ze wel op voorraad, bestellen en thuisbezorgen of bestellen en in de winkel ophalen is ook mogelijk. 

Ik heb een Nijntje én een Takkie nachthemd Maar het is wel oppassen geblazen bij de Hema want in eerste instantie had ik 2 nachthemden met Nijntje gekocht, zelfde kleurstelling, zelfde model, ander dessin. Bleek de tweede toch echt van polyester te zijn ipv van van katoen zoals de eerste. Mooi balen want in een polyester nachthemd hou ik het nog geen minuut uit. En zonder bon (ook dom van mij natuurlijk) mocht ik m toch echt niet retourneren. 

ik had gisteren risotto gemaakt. Had nog wat over en wilde dat niet invriezen want dan is het droog en dus niet meer zo lekker. Dus ik dacht, dan eet ik vanavond die andere portie. Weer zo droog, ik snap er niks van. Doe ik iets fout of is dit gewoon altijd zo met een rijstgerecht? 

Broodjebrie schreef op 12-06-2026 om 18:22:

ik had gisteren risotto gemaakt. Had nog wat over en wilde dat niet invriezen want dan is het droog en dus niet meer zo lekker. Dus ik dacht, dan eet ik vanavond die andere portie. Weer zo droog, ik snap er niks van. Doe ik iets fout of is dit gewoon altijd zo met een rijstgerecht?

Geen idee, eet vaak rijst en warm die gewoon op, net als de risotto. Maak risotto altijd voor 2 dagen klaar, geen problemen met opwarmen. Ik warm het op in het pannetje waarin ik 'm heb klaargemaakt, en giet er soms een beetje bouillon bij (achtergehouden tijdens bereiden) Goed roeren maar zoveel mogelijk de deksel erop houden.

Yumi schreef op 12-06-2026 om 17:56:

[..]

Online zijn ze wel op voorraad, bestellen en thuisbezorgen of bestellen en in de winkel ophalen is ook mogelijk.

Bedankt voor de tip. Ga kijken of dat nog gaat lukken. 

Ik weet niet wat ik morgen moet eten. Totaal inspiratieloos.

Rijst wordt bij opwarmen, zeker in de magnetron altijd wat droger. Ik doe er dan altijd wat water bij. Geen probleem. 

aah dat zal het hem zijn, dank voor de tips, ga ik volgende keer proberen!

Broadway schreef op 12-06-2026 om 12:00:

[..]

moet je er wat mee kunnen?

kun je niets met het feit dat diegene genoeg om je geeft om zich met alle ongemak superonhandig uit te drukken helemaal alleen om jou proberen een hart onder de riem te steken?

Dat lukt me niet altijd nee. Wel bij familie en vrienden, maar niet bij mensen die verder van me af staan. 

De bouillon is verdampt, vermoed ik.

Ik zou er nog wat bouillon en/of wat room door doen.

amarna schreef op 13-06-2026 om 09:08:

[..]

Alleen water is echt genoeg. Van de bouillon verdampt alleen het water, de smaakstoffen blijven in het gerecht. Als je er bouillon bij doet wordt het sowieso zouter. De vraag is of je dat lekker vindt.

Kattenoppas zou gisteren om 18.30 uur langskomen voor overhandigen huissleutels. Lastige tijd, maar oke. Appt hij twee uur van te voren dat hij pijn heeft (?) En of het volgende week kan. Hij woont in dezelfde wijk als mij. Kan dit niet echt waarderen. 

amarna schreef op 13-06-2026 om 09:08:

[..]

Rijst wordt gaar door vocht op te nemen. Dat proces gaat door zolang de rijst zich in een vochtige omgeving bevindt. Dus het vocht zit bij opwarmen in de rijst en niet meer om de rijst, daardoor voelt het droger aan. 

Bij opwarmen dus iets van vocht toevoegen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.