Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Volgens google ligt er poep van een steenmarter op mijn balkon, waarschijnlijk via een boom omhooggeklommen. Moet ik daar iets mee? (naast opruimen)

Yumi schreef op 10-06-2026 om 18:12:

Volgens google ligt er poep van een steenmarter op mijn balkon, waarschijnlijk via een boom omhooggeklommen. Moet ik daar iets mee? (naast opruimen)

Weet niet of je auto hebt? Steenmarter staan bekend om het doorknagen van kabels. Verder kan je er niet veel mee of aan doen lijkt mij. Het zijn uitstekende klimmers. Zelfs langs regenpijpen en muren.

lientje69 schreef op 10-06-2026 om 18:16:

[..]

Weet niet of je auto hebt? Steenmarter staan bekend om het doorknagen van kabels. Verder kan je er niet veel mee of aan doen lijkt mij. Het zijn uitstekende klimmers. Zelfs langs regenpijpen en muren.

Geen auto, maar lees dat ze niet van geuren zoals azijn houden, of van die apparaten met een pieptoon. Als het dagje droog blijft mik ik wel een emmer water met azijn over mijn balkon, maar denk dat die geur niet lang blijft hangen. Die apparaatjes schijnen ook hoorbaar te zijn voor kinderen dus dat lijkt me vervelend.

Overigens lijkt me de kans dat het inderdaad een steenmarter is aannemelijk, aangezien er veel in deze wijk zijn. Tijdje geleden haalde ik een foto van de poep door google en toen bleek het van een bruine beer te zijn, daar had ik zo mijn twijfels over

Yumi schreef op 10-06-2026 om 18:26:

[..]

Overigens lijkt me de kans dat het inderdaad een steenmarter is aannemelijk, aangezien er veel in deze wijk zijn. Tijdje geleden haalde ik een foto van de poep door google en toen bleek het van een bruine beer te zijn, daar had ik zo mijn twijfels over

dat zou idd wat zijn als die in je wijk rondloopt!

Vanmorgen  katten laten vaccineren. De rest van de dag geblaas van poes tegen kater
(Kater maakt geen problemen)

Yumi schreef op 10-06-2026 om 18:26:

[..]

Tijdje geleden haalde ik een foto van de poep door google en toen bleek het van een bruine beer te zijn, daar had ik zo mijn twijfels over

En ja hoor, daar was ie weer. Een van de vele dooddoeners. Maar je bent er nog ! 
Ja klopt. Dat wil niet zeggen dat het goed met me gaat. Moet ik hier blij mee zijn ofzo? Ik ben er nog , ja, maar kan bijna niks meer. Leuk hoor...

En dan zeg je natuurlijk niet: wat een stomme opmerking vind ik dat. Net als ze zeggen : kijk naar wat je nog wel kunt . Of: je moet positief denken. 

Nee. Dan ben je zo dom dat je dat alleen maar denkt en zegt ja klopt. Ik ben er nog....

lientje69 schreef op 11-06-2026 om 16:13:

En ja hoor, daar was ie weer. Een van de vele dooddoeners. Maar je bent er nog !
Ja klopt. Dat wil niet zeggen dat het goed met me gaat. Moet ik hier blij mee zijn ofzo? Ik ben er nog , ja, maar kan bijna niks meer. Leuk hoor...

En dan zeg je natuurlijk niet: wat een stomme opmerking vind ik dat. Net als ze zeggen : kijk naar wat je nog wel kunt . Of: je moet positief denken.

Nee. Dan ben je zo dom dat je dat alleen maar denkt en zegt ja klopt. Ik ben er nog....

Klopt, je bent er nog. Dat is een feit. 

Het klopt ook dat het niet goed met je gaat. En ik vind het logisch dat je niet blij bent. 

Mij valt het op dat anderen heel graag willen dat het goed met me gaat en dat ze dan stomme dingen zeggen, waar ik niks mee kan. Ik begrijp dat niet zo. Het is hun eigen ongemak, denk ik

Buurman, die ontzettend naar me stond te staren
Heb even terug gekeken en gevraagd of hij het goed kon zien 
Enge vent

Ja aan dat soort stomme opmerkingen heb je helemaal niks, daarmee bagatelliseer je ook waar jij wel tegen aan loopt en last van hebt. Is niet erg want je bent er nog 😳

Kun je dit soort mensen negeren Lientje? 

ik heb vannacht enorm slecht geslapen, werd om 03:00 wakker en heb een halfuur plafondienst gedraaid, ben tussendoor nog even in de woonkamer gaan zitten.
viel ik eindelijk in slaap schoot mijn been weer in een heftige kramp vanmorgen
en nu spierpijn in datzelfde been *grom*

en ik wordt vreselijk chagrijnig van het weer

Gisteravond gedoucht, vanmorgen deo opgedaan, en nu zit ik op kantoor en stink ik. Geen deo mee. Grrrrr. 

Steenmarterpiepapparaten hoor ik zelf ook, vreselijk. Is mijn ergernis als ik langs iemand's tuin loop en zo'n ding gaat af omdat de sensor beweging ziet. 

Moyrrie schreef op 11-06-2026 om 16:26:

[..]

Klopt, je bent er nog. Dat is een feit.

Het klopt ook dat het niet goed met je gaat. En ik vind het logisch dat je niet blij bent.

Mij valt het op dat anderen heel graag willen dat het goed met me gaat en dat ze dan stomme dingen zeggen, waar ik niks mee kan. Ik begrijp dat niet zo. Het is hun eigen ongemak, denk ik

Nadat ik een nare operatie had gehad met veel complicaties achteraf kreeg ik een appje van een "vriend".

Ja maar je komt er sterker uit. Rot op man, wat een stomme opmerking. En dat heb ik hem ook laten weten. Gewoon niet doen.

(en ja het gaat nu goed met mij)

Nikki1973 schreef op 12-06-2026 om 09:59:

[..]

Ja aan dat soort stomme opmerkingen heb je helemaal niks, daarmee bagatelliseer je ook waar jij wel tegen aan loopt en last van hebt. Is niet erg want je bent er nog 😳

Kun je dit soort mensen negeren Lientje?

Is heel lastig. Bij  mensen zoals gisteren in het zwembad  ( ze vroeg of het wel ging , zag blijkbaar dat het zwaar voor me was ) probeer ik het uit te leggen. Wat je ziet, is de buitenkant.  Maar de binnenkant is anders met veel gevolgen. Dat lijkt niet binnen te komen , want de opmerking je bent er nog werd maar eens herhaald op mijn uitleg ( waarom doe ik dit dan ook hè..) Bij familie , moeder , man enz is dit nóg moeilijker. Want die zijn oprecht blij dat je er nog bent.En óók daar komt mijn uitleg niet binnen.  Dus dan zeg je idd op een gegeven moment maar niets meer. En bagataliseer je je klachten. Met het gevaar dat je weer zwaar overschat word en ze denken dat het allemaal best wel goed gaat. Het is behoorlijk lastig. In principe moet ik me er niets van aantrekken  natuurlijk.  Maar het voelt idd of je je aanstelt en het allemaal  wel meevalt.  Want hee, je bent t er nog! Zit niet kwijlend in een rolstoel! Kan al meer dan 8 maanden terug! ( ja of lijkt dat maar zo?, omdat ik maar weer gewoon doorga en alles probeer op te pikken? Het voelt in elk geval niet zo)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.