Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

zag vorige week de paarse envelop van het bevolkingsonderzoek. Gedoe altijd. Maar, dit keer met een poepvanger erbij. Die kun je om je wc bril schuiven en dan poep je op een papier... Nou, dat werkt dus NIET als je, zoals ik, vaak eerst nog even moet plassen. Dat papier doorweekt, scheurt door en je hoort t allemaal zo in t water ploppen. 

er was een stop doorgeslagen vanmiddag, en daardoor zijn de digitale klokken helemaal van slag.
van de magnetron heb ik herstelt maar voor die van de oven heb ik geen idee hoe het moet  morgen maar kijken of ik eruit kom met de gebruiksaanwijzing 

Jongste zoon, pubert er behoorlijk op los en haalt zo ongeveer het bloed onder onze nagels vandaan

Netherfield schreef op 09-06-2026 om 20:56:

[..]

Het waren o.a. obers en eigenaren van restaurants, dus ik vrees dat het Grieken waren.

Juist in de horeca werken veel verschillende nationaliteiten dat was in die 10 jaar dat ik er kwam ook al. De Grieken kiezen liever een kantoorbaan en daardoor is er een enorm tekort aan horecapersoneel. Vorig jaar hadden ze 80.000 vacatures in de horeca openstaan. 

Om de tekorten te verlichten heeft de Griekse regering de status van zo’n 30.000 ongedocumenteerde migranten gelegaliseerd en arbeidsakkoorden gesloten met landen als Egypte, Vietnam, Bangladesh, Georgië, India en Moldavië. Ook vluchtelingen worden nu opgeleid voor werk in hotels in Noord-Griekenland – een primeur in een land dat onder vuur ligt vanwege harde migratiemaatregelen.
Griekenland kampt vlak voor vakantieseizoen met gigantische personeelstekorten: asielzoekers ingezet

ToetieToover schreef op 06-06-2026 om 13:39:

[..]

Heb je je telefoon niet bij je als je wandelt? Ik maak altijd een foto. Laatst nog een auto met buitenlands kenteken gemeld die in the middle of nowhere op het fietspad stond, onze wijkagent neemt dat heel serieus en belde terug waar de auto precies stond omdat hij poolshoogte ging nemen. Voor niet spoed kun je 0900-8844 bellen.

Nou, meestal wel, maar ik had toevallig een broek aan zonder zakken, dus ik had hem thuis laten liggen. Ik ging ook maar een klein rondje, dus waarom zou ik hem meenemen? Een foto ervan maken, dat durf ik niet, de man stond in de buurt en zag er nogal dreigend uit. Hoe maak je zoiets subtiel zonder dat hij dat doorheeft? Maar ja, ik heb het maar laten gaan. Mocht ik het nog een keer zien, dan probeer ik er stiekem een foto van te maken. Als ik het durf. 

Ik erger me aan mijn nieuwe collega. Het is net alsof ik de hele dag een klein kind bij me heb. Het verbaast me dat ze zelf naar de wc toe kan zonder begeleiding. Wat een typje zeg. Pff. Ik trek haar niet zo goed en dat is nog zacht uitgedrukt. 

ik erger me en ben verdrietig. Gisteren telefoon gehad van mijn vader die vertelde dat onze moeder een advocaat op hem heeft afgestuurd. Ik weet dat ze contact met ons wil en ben bang dat ze dit nu via onze vader probeert. De reden waarom ze nu een advocaat heeft ingehuurd gaat over een geldkwestie maar het feit dat ze blijkbaar het verleden niet kan laten rusten geeft me wel angst. Ik weet dat ze me niks kan maken en ik hoop dat ze ons met rust laat maar hierdoor raak ik wel van slag en dat haat ik.

Broodjebrie schreef op 10-06-2026 om 08:08:

ik erger me en ben verdrietig. Gisteren telefoon gehad van mijn vader die vertelde dat onze moeder een advocaat op hem heeft afgestuurd. Ik weet dat ze contact met ons wil en ben bang dat ze dit nu via onze vader probeert. De reden waarom ze nu een advocaat heeft ingehuurd gaat over een geldkwestie maar het feit dat ze blijkbaar het verleden niet kan laten rusten geeft me wel angst. Ik weet dat ze me niks kan maken en ik hoop dat ze ons met rust laat maar hierdoor raak ik wel van slag en dat haat ik.

Broodjebrie schreef op 10-06-2026 om 08:08:

Wat rot Broodjebrie. 

Wat naar Broodje! 

voor Broodjebrie 

Broodjebrie .  Wat rot. Denk je het een beetje  te hebben kunnen afsluiten, krijg je dit weer. Echt heel naar.

Collega is enorm aan het mopperen omdat hij op zijn vingers is getikt. Dat dat terecht is vindt hij dan even niet belangrijk. 

Collega is gestopt met roken. Das top. Wat niet zo top is is dat hij nu de hele tijd kauwgom kauwt MET ZIJN MOND OPEN. Aaaaaarrrgghhh

dank jullie wel. En inderdaad lientje,  zo gebeurt er elke keer weer iets. Ik word er elke keer weer door getriggerd en ik weet ook dat het niet mijn schuld is dat ze zo doet, maar het is zo frustrerend. 
Heb gelukkig wel veel afleiding, dat scheelt. 

Waarom regent het altijd precies rond de tijd dat de school uit is? ☔️ 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.