Huiskamer
kerst
07-06-2026 om 10:42
Yumi schreef op 07-06-2026 om 10:38:
Deed mijn tv het gisteren niet meer, ben ik vanmorgen dik uur bezig geweest om mijn laptop weer aan de praat te krijgen. Daarnaast kreeg ik een mailtje van het servicecentrum, die gisteren onbereikbaar was, of ik de tv kon brengen of opsturen. Nee, ik heb toen ik hem kocht een service aan huispakket gekocht, waarom gaat het allemaal zo moeizaam? Ik heb geen auto, hoe dan?
Pakket bij je thuis laten ophalen? Op kosten van het bedrijf uiteraard.
lientje69
07-06-2026 om 10:46
Broodjebrie schreef op 07-06-2026 om 10:22:
ik voel me een beetje somber vandaag. Heb nergens zin in.
Yumi
07-06-2026 om 10:46
kerst schreef op 07-06-2026 om 10:42:
[..]
Pakket bij je thuis laten ophalen? Op kosten van het bedrijf uiteraard.
Volgens het reparatie aan huispakket dat ik erbij heb gekocht, heb ik recht op een leentoestel die moeten ze toch brengen kunnen ze deze meteen ophalen.
Overigens zo'n flatscreen is erg kwetsbaar, heb nog wel die luchtgevulde bescherming bewaard, maar die doos is toen ik ziek was buitengezet door vriendin.
lientje69
07-06-2026 om 10:47
Yumi schreef op 07-06-2026 om 10:29:
[..]
Dat neem ik aan van wel, maar zoals ik al schreef meneer kan niet voor zichzelf zorgen. Hij heeft financiële problemen en staat onder bewind, kan zichzelf niet verzorgen, douchen, koken, zelfs rechtop zitten is moeilijk. Vorig jaar geprobeerd hem te helpen, omdat hij zichtbaar achteruit gaat, met simpele dingen zoals een warme maaltijd, via Uitgekookt of Thuisgekookt, en plaatsing verzorgingstehuis, dat was gelukt, maar uiteindelijk wou hij niets. Alleen hulp bij het douchen heeft hij na aandringen een tijdje aangenomen, maar het is duidelijk dat dit ook weer over is. Ik moet het (weer) loslaten....
Wat lief van jou Yumi. Maar inderdaad , als mensen niets willen , moet je het wel loslaten.
Herken het probleem bij een naast familielid helaas.
Yumi
07-06-2026 om 10:58
lientje69 schreef op 07-06-2026 om 10:47:
[..]
Wat lief van jou Yumi. Maar inderdaad , als mensen niets willen , moet je het wel loslaten.
Herken het probleem bij een naast familielid helaas.
Kan me herinneren dat jij dit probleem hebt bij een familielid, dat lijkt me vreselijk. Triest Lientje, sterkte maar weer.
oudmaarnognietkoud
07-06-2026 om 11:00
lientje69 schreef op 06-06-2026 om 21:09:
[..]
Ja idd. Ik wil absoluut geen buitenkat, die wordt hier gewoon platgereden. Nou de asiels zitten overvol maar overal lees je : moet naar buiten kunnen.. Ik heb daarom maar besloten geen kat te nemen. Maar had best een oudere uit het asiel gewild.
Dochter heeft daarom maar 2 jonge kittens gekocht. Tsja..
Mijn binnenkat komt uit een asiel van de dierenbescherming.
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Hier staan alle asiels in Nederland maar die rit hoef je natuurlijk maar een keer te maken.
Je kunt daar een profiel aanmaken en aangeven wat je zoekt.
Mijn vorige twee zusjes kwamen ook daar vandaan. Zij waren destijds 7 jaar oud en altijd binnenkatten geweest.
Cle0
07-06-2026 om 11:05
oudmaarnognietkoud schreef op 07-06-2026 om 11:00:
[..]
Mijn binnenkat komt uit een asiel van de dierenbescherming.
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Hier staan alle asiels in Nederland maar die rit hoef je natuurlijk maar een keer te maken.
Je kunt daar een profiel aanmaken en aangeven wat je zoekt.
Mijn vorige twee zusjes kwamen ook daar vandaan. Zij waren destijds 7 jaar oud en altijd binnenkatten geweest.
Mijn binnenkatten komen ook uit het asiel. Ze hadden niet alleen 'nee' bij het criterium 'moet naar buiten?', maar er stond ook nog specifiek achter de naam (binnenkat). Vooral de locatie in Born heeft dat regelmatig.
Rogue
07-06-2026 om 11:21
lientje69 schreef op 06-06-2026 om 21:09:
[..]
Ja idd. Ik wil absoluut geen buitenkat, die wordt hier gewoon platgereden. Nou de asiels zitten overvol maar overal lees je : moet naar buiten kunnen.. Ik heb daarom maar besloten geen kat te nemen. Maar had best een oudere uit het asiel gewild.
Dochter heeft daarom maar 2 jonge kittens gekocht. Tsja..
bij ons is het redelijk veilig, dus de katten kunnen overal zwerven, kinderen spelen ook veel op straat.
Ik heb regelmatig buurtkatten in de tuin, ze liggen graag op mijn tuintafel wanneer de zon schijnt.
mijn vorige kat was niet gewend om naar buiten te gaan, toen hij bij ons kwam woonde we 2H achter zonder een balkon.
Toen we dit huis kregen ging hij wel de tuin in, maar niet verder dan dat., helaas is hij vorig jaar overleden
mochten we weer een kat nemen wordt het zeker een oudje, ik heb ooit een nestje kittens gehad nooit meer, zijn super schattig ben ik ben voorgoed genezen 😅
Yumi schreef op 06-06-2026 om 23:51:
[..]
Begrijp het ook niet, die hond is niet in orde lijkt suf en reageert nauwelijks alsof hij niet alles mee krijgt? Hond is 10 jaar, misschien gebruikt hij medicijnen? Vind dit zo'n misser, een hond van die leeftijd heeft zorg nodig, hoe dan? Gelukkig waren ze vandaag telefonisch onbereikbaar, anders hadden ze een boze yumi aan de telefoon gehad en dat levert toch niks op
![]()
maar echt, klinkt allemaal heel raar
lientje69
07-06-2026 om 11:48
Dank voor de tips. Maar de asiels hier in de buurt heb ik dat tot nu toe helaas nog niet grlezen. En ivm ziekte kan ik niet verderop het land in. Lukt helaas fysiek nog niet.
Dus ik hou me voorlopig maar bij het knuffelen met mijn kleinkittens, dochter woont naast ons.
Neweve
07-06-2026 om 11:51
ToetieToover schreef op 07-06-2026 om 07:17:
[..]
en anders om: algemene ziektes beïnvloeden je mondgezondheid. Beterschap!💐
Ik merk zelfs invloed van mijn hormonen, tijdens mijn menstruatie is mijn tandvlees gevoeliger.
Loulou39
07-06-2026 om 12:10
Dat ik vandaag weer zo’n ondefinieerbaar vervelend zenuwachtig gevoel heb, ik heb steeds zelfs hartkloppingen, en dat ik heel erg aan het doemdenken ben.
Hopelijk slaat dat nog om, want dit is niks!
Grindelwald
07-06-2026 om 14:17
Loulou39 schreef op 07-06-2026 om 12:10:
Dat ik vandaag weer zo’n ondefinieerbaar vervelend zenuwachtig gevoel heb, ik heb steeds zelfs hartkloppingen, en dat ik heel erg aan het doemdenken ben.
Hopelijk slaat dat nog om, want dit is niks!
Herkenbaar en zo vervelend.
Bloemenzee
07-06-2026 om 14:39
Aan begintijden van kinderfeestjes waarbij het zo onduidelijk is of ze daar dan lunchen of niet. Ja, dat kan ik natuurlijk vragen, maar ik vind dat gewoon irritant.