Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Kampeerder schreef op 30-05-2026 om 21:29:

Aan mijn geknoei. Ik was om 11:00 uur pas aangekleed en loop al sinds 15:00 uur in een shirt met chocoladevlek. Toen tomatensoep gemaakt met schort voor want wit en 🍅 zijn geen vrienden. Nu tomaat in mijn mouw. Ook heeft zich nog een vliegje te pletter gevlogen tegen mijn shirt toen ik even naar de supermarkt fietste.

Er zijn kleuters die dat beter kunnen 🤦🏼

Oh zo herkenbaar!!

Haha, heel herkenbaar, kampeerder. Ik ben ook zo'n knoeipoets. Altijd. Ik word er gek van. Alles zit altijd onder de vlekken of mijn gezicht onder de vliegen van het fietsen. Ik zal nooit zo'n "om door een ringetje te halen" gepolijste vrouw worden. 

Ik ergerde me rot aan mijn onderbuuf die gisteravond tot twaalf uur keiharde muziek stond te draaien op haar balkon. Ze had een feestje, prima, maar zet hem om elf uur gewoon even wat zachter of ga naar binnen. Ik wilde graag op tijd naar bed omdat ik om half zes alweer naast mijn bed sta. Dat is dezelfde buuf die mij gaat appen als ik om tien over tien sta te stofzuigen op zondag omdat ze dan nog wil slapen. Tja. Dat is een normale tijd hoor. Ik moest mezelf vanochtend erg inhouden om niet even een rondje stofzuigen te doen, gewoon om haar wakker te maken. 

Jujubee schreef op 31-05-2026 om 08:11:

Haha, heel herkenbaar, kampeerder. Ik ben ook zo'n knoeipoets. Altijd. Ik word er gek van. Alles zit altijd onder de vlekken of mijn gezicht onder de vliegen van het fietsen. Ik zal nooit zo'n "om door een ringetje te halen" gepolijste vrouw worden.

Ik ergerde me rot aan mijn onderbuuf die gisteravond tot twaalf uur keiharde muziek stond te draaien op haar balkon. Ze had een feestje, prima, maar zet hem om elf uur gewoon even wat zachter of ga naar binnen. Ik wilde graag op tijd naar bed omdat ik om half zes alweer naast mijn bed sta. Dat is dezelfde buuf die mij gaat appen als ik om tien over tien sta te stofzuigen op zondag omdat ze dan nog wil slapen. Tja. Dat is een normale tijd hoor. Ik moest mezelf vanochtend erg inhouden om niet even een rondje stofzuigen te doen, gewoon om haar wakker te maken.

Ik zeg: doen! Nu meteen! Prima dat zijn nu wil slapen maar dat wilde jij gisteravond en vroeg in de nacht. 

Jammer de bammer dat ze wakker wordt. 

Bakblik schreef op 31-05-2026 om 08:53:

[..]

Ik zeg: doen! Nu meteen! Prima dat zijn nu wil slapen maar dat wilde jij gisteravond en vroeg in de nacht.

Jammer de bammer dat ze wakker wordt.

Haha, ja toch? Het is dat het niet nodig is en dat ik geen zin heb in gezeik, anders had ik het zo gedaan. Ik ga wel de wasmachine aan zetten op een lang programma. 

Ze heeft me ook wel eens om half twaalf geappt op een maandag dat ik haar wakker maakte met stofzuigen. Echt hoor, wees blij dat je zo lang kan slapen. Mij lukt dat niet. Dat is toch een doodnormale tijd? Sowieso houdt ze weinig rekening met de buren, maar ze verwacht wel van mij dat ik rekening met haar hou. 

Jujubee schreef op 31-05-2026 om 09:01:

[..]

Haha, ja toch? Het is dat het niet nodig is en dat ik geen zin heb in gezeik, anders had ik het zo gedaan. Ik ga wel de wasmachine aan zetten op een lang programma.

Ze heeft me ook wel eens om half twaalf geappt op een maandag dat ik haar wakker maakte met stofzuigen. Echt hoor, wees blij dat je zo lang kan slapen. Mij lukt dat niet. Dat is toch een doodnormale tijd? Sowieso houdt ze weinig rekening met de buren, maar ze verwacht wel van mij dat ik rekening met haar hou.

Ik zou maar zo denken dat jij in mijn blok woont, alleen hebben wij geen balkons. 

Jujubee schreef op 31-05-2026 om 08:11:

Het is nu 09.30 uur dus het kan nog hoor. Ik zou mij niet inhouden. 

Schijt aan de buren werkt twee kanten op 

Jujubee schreef op 31-05-2026 om 09:01:

[..]

Gelukkig nu niet meer maar ik heb ook wel van die buren gehad. Echt ik wil rekening met je houden als je nachtdiensten draait, dan doe ik de wasmachine niet om 9.00 aan als ik je om 8.00 heb horen thuis komen. Dat je dan om 20.00 komt zeuren, omdat je nog sliep is dan je eigen probleem. Ik heb ook gewoon een leven en een baan en wil niet slapen met mijn hoofd naast de centrifugerende wasmachine.

En wat al is gezegd schijnt aan de buren werkt twee kanten op. Als jij rekening met haar houdt is het wel zo netjes als zij ook rekening met jou houdt. Bij een eerste incident niet maar bij het zoveelste incident ga je wat terug doen. 

Hier ergernis van muziek  ( vooral de bass die erg irritant was). Maar het stopte kwart voor een, het is maar een keer per jaar kermis hier en de tent staat zo'n beetje onder mijn raam dus ik mag niet zeuren van mezelf. Elk voordeel heeft zijn nadeel, omdat ik ziek ben had ik geen ochtenddienst in elk geval. 
Verder erg last van pijn in schouderbladen en maagzuur , waardoor ik pas na 3 uur in slaap viel. Dat is dan ook mijn ergernis, slaaptekort.

Aan mijn man: ik zat lekker met de krant en een kop koffie de stillte  te genieten…. En toen hij beneden was leer het wel of er een schoolklas aan de Tafel zat….

lientje69 schreef op 31-05-2026 om 10:05:

Hier ergernis van muziek ( vooral de bass die erg irritant was). Maar het stopte kwart voor een, het is maar een keer per jaar kermis hier en de tent staat zo'n beetje onder mijn raam dus ik mag niet zeuren van mezelf. Elk voordeel heeft zijn nadeel, omdat ik ziek ben had ik geen ochtenddienst in elk geval.
Verder erg last van pijn in schouderbladen en maagzuur , waardoor ik pas na 3 uur in slaap viel. Dat is dan ook mijn ergernis, slaaptekort.

Gatver Lientje. Hopelijk slaap je vannacht beter. 

Ik moest wel meteen het lied Maandagmorgen van Harrie Jekkers denken:

Het is geen pretje om afgekeurd te zijn

En als je klaagt, volgens iedereen een zeur te zijn

Het valt niet mee een zieke sul te zijn

En bij bezuinigingen steeds maar weer de lul te zijn

Afschuwelijk, je bent al door je rug gegaan

En in geld opeens gruwelijk terug gegaan

Maar het voordeel, grote voordeel van een afgekeurd bestaan

Is dat jij maandagmorgen niet zo vroeg hoeft op te staan

refrein:

Maandagmorgen

Dan horen ze de wekker (maandagmorgen oe)

En ze sliepen net zo lekker

Opstaan, vloeken, sokken zoeken

Zijn er nog schone onderbroeken

En met snelgepoetste tanden

Je bek aan thee verbranden

Maandagmorgen

Dringen duwen bij de bussen (maandagmorgen)

In kluwes hangen aan de lussen

Met zijn alle in de kudde

Voor een loon van FC Knudde

Naar fabrieken en kantoren

Enkel om erbij te horen

Moyrrie schreef op 31-05-2026 om 12:43:

[..]

Gatver Lientje. Hopelijk slaap je vannacht beter.

Ik moest wel meteen het lied Maandagmorgen van Harrie Jekkers denken:

Het is geen pretje om afgekeurd te zijn

En als je klaagt, volgens iedereen een zeur te zijn

Het valt niet mee een zieke sul te zijn

En bij bezuinigingen steeds maar weer de lul te zijn

Afschuwelijk, je bent al door je rug gegaan

En in geld opeens gruwelijk terug gegaan

Maar het voordeel, grote voordeel van een afgekeurd bestaan

Is dat jij maandagmorgen niet zo vroeg hoeft op te staan

refrein:

Maandagmorgen

Dan horen ze de wekker (maandagmorgen oe)

En ze sliepen net zo lekker

Opstaan, vloeken, sokken zoeken

Zijn er nog schone onderbroeken

En met snelgepoetste tanden

Je bek aan thee verbranden

Maandagmorgen

Dringen duwen bij de bussen (maandagmorgen)

In kluwes hangen aan de lussen

Met zijn alle in de kudde

Voor een loon van FC Knudde

Naar fabrieken en kantoren

Enkel om erbij te horen

Haha. Ja . Het is denk ik ook het enige voordeel dat ik er tot nu toe uit heb. Afgekeurd ben ik ( nog ) niet. Ik maak wel zorgen. Je ziet niks aan me en stel dat ik goedgekeurd word, kan ik nog steeds niet werken maar heb geen inkomen meer. Is voorlopig nog niet aan de orde, maar het is wel iets dat door mijn hoofd spookt. 

Kermis is vandaag ook nog. Dus of ik goed slaap ? We gaan het zien.

Ik heb hele fijne sandalen van skechers maar ze zijn twee jaar oud en beginnen echt  te verslijten maar helaas is dit model ( nu) niet meer leverbaar.
Heb ook al twee paar andere sandalen van Clarks, ook fijn maar bij lang wandelen gaat het toch ergens schuren met blaren tot gevolg. Hoe vaak ik zo ook al gedragen heb. Bij de skechers dus nooit ergens last van gehad.
Morgen in de winkel het nieuwere model dan maar eens proberen.

Dolfje schreef op 31-05-2026 om 15:38:

Ik heb hele fijne sandalen van skechers maar ze zijn twee jaar oud en beginnen echt te verslijten maar helaas is dit model ( nu) niet meer leverbaar.
Heb ook al twee paar andere sandalen van Clarks, ook fijn maar bij lang wandelen gaat het toch ergens schuren met blaren tot gevolg. Hoe vaak ik zo ook al gedragen heb. Bij de skechers dus nooit ergens last van gehad.
Morgen in de winkel het nieuwere model dan maar eens proberen.

Vinted? Ik zoek mn favo's daar altijd als mijne op zijn. Bijna altijd prijs. 

Koettie schreef op 31-05-2026 om 16:45:

[..]

Vinted? Ik zoek mn favo's daar altijd als mijne op zijn. Bijna altijd prijs.

Deze zijn niet te vinden in mijn maat.

Dolfje schreef op 31-05-2026 om 17:13:

[..]

Deze zijn niet te vinden in mijn maat.

Jammer want dat was ook mijn tip inderdaad. Heb je ook al met een foto van jouw exemplaar gezocht?  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.