Huiskamer
amarna
29-05-2026 om 12:40
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom er zoveel online besteld wordt als ik in dit topic de vele ergernissen over problemen met levering lees.
Komen jullie nooit bij meer bij een stenen winkel? Hoe deden jullie dat ca. 15 jaar geleden toen er nog nauwelijks besteld werd?
Het enige dat ik bestel zijn dingen (boeken en cd's) die door de brievenbus passen.
Wasgij
29-05-2026 om 12:46
amarna schreef op 29-05-2026 om 12:40:
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom er zoveel online besteld wordt als ik in dit topic de vele ergernissen over problemen met levering lees.
Komen jullie nooit bij meer bij een stenen winkel? Hoe deden jullie dat ca. 15 jaar geleden toen er nog nauwelijks besteld werd?
Het enige dat ik bestel zijn dingen (boeken en cd's) die door de brievenbus passen.
Waar ik woon zijn maar weinig winkels.
Koettie
29-05-2026 om 12:52
Ik werk fulltime en heb geen zin om op een drukke zaterdag naar de dierenwinkel oid te beuken om iets te halen.
Vind het niet erg als ik weet dat ik op een pakketje moet wachten maar wel dat ik 5 mails krijg en dan niet het pakketje op de afgesproken dag. Afgelopen maandag iets besteld (feestdag) met bericht volgende dag in huis en vervolgens staat het nu nog op niet aangemeld bij postnl. Zeg dan je krijgt het binnen 7 werkdagen ofzo. En eeuwige ellende met DHL die alles open en bloot voor de flat neerflikkerd.
Netherfield
29-05-2026 om 12:58
Dank, door jullie heb ik mijn retour aangemeld wat ik nog moest doen en krijg ik mijn geld terug!
Dolfje
29-05-2026 om 13:01
Wasgij schreef op 29-05-2026 om 12:46:
[..]
Waar ik woon zijn maar weinig winkels.
En ik haat winkel in en winkel uit en passen etc.
Online hup van alles in het mandje en thuis op mijn gemak passen.
Vandaag gedaan maar kan helaas ook de helft weer terug sturen want " net niet" dus ik wil binnenkort wel voor een bikini op pad naar een echte winkel.
Herfstappeltaart
29-05-2026 om 13:21
Maar jij woont in Rotterdam.....Waar ik woon gebeurt het volgende: "Hallo verkoopster, heb je misschien dit topje ook in maat 38?". Antwoord: "Nee mevrouw, maar ik kan het wel voor u bestellen"..... Ja dat kan ik dus zelf ook.
amarna
29-05-2026 om 13:26
Herfstappeltaart schreef op 29-05-2026 om 13:21:
[..]
Maar jij woont in Rotterdam.....Waar ik woon gebeurt het volgende: "Hallo verkoopster, heb je misschien dit topje ook in maat 38?". Antwoord: "Nee mevrouw, maar ik kan het wel voor u bestellen"..... Ja dat kan ik dus zelf ook.
Ook in Rotterdam is het winkelaanbod veel minder geworden.
amarna
29-05-2026 om 13:29
Herfstappeltaart schreef op 29-05-2026 om 13:21:
[..]
Ook in Rotterdam is het winkelaanbod veel minder geworden. En echt niet allemaal dichtbij.
Dolfje schreef op 29-05-2026 om 13:01:
[..]
En ik haat winkel in en winkel uit en passen etc.
Online hup van alles in het mandje en thuis op mijn gemak passen.
Vandaag gedaan maar kan helaas ook de helft weer terug sturen want " net niet" dus ik wil binnenkort wel voor een bikini op pad naar een echte winkel.
En daar heb ik een schijthekel aan: terugsturen als iets niet past! Bij zo'n pakketpunt met 10 wachtenden voor je. In de winkel iets passen vind ik veel handiger.
Bloemenzee
29-05-2026 om 13:30
1) We zeuren graag
2) De voordelen zijn groter dan de nadelen.
Herfstappeltaart
29-05-2026 om 13:31
amarna schreef op 29-05-2026 om 13:29:
[..]
Ook in Rotterdam is het winkelaanbod veel minder geworden. En echt niet allemaal dichtbij.
[..]
En daar heb ik een schijthekel aan: terugsturen als iets niet past! Bij zo'n pakketpunt met 10 wachtenden voor je. In de winkel iets passen vind ik veel handiger.
O dat is hier geen enkel probleem. Pakjes die via DHL terug moeten geven we af bij een benzinepomp en pakjes die via Post.nl terug moeten bij Gamma. Ik wacht eigenlijk bijna nooit. (veel minder dicht bevolkt dan R'dam denk ik).
Mick87
29-05-2026 om 13:36
Dat hele systeem van pakketjes bestellen en laten leveren is zwaar overbelast. Zou beter zijn als we daarin wat minderen. Maar dat is helaas niet voor iedereen haalbaar
Herfstappeltaart
29-05-2026 om 13:43
Mick87 schreef op 29-05-2026 om 13:36:
[..]
Dat hele systeem van pakketjes bestellen en laten leveren is zwaar overbelast. Zou beter zijn als we daarin wat minderen. Maar dat is helaas niet voor iedereen haalbaar
Ik weet niet of dat beter zou zijn. Als iedereen met een eigen auto naar een stad rijdt om spullen te kopen heb je misschien nog wel meer uitstoot dan als een busje volgeladen met spullen overal alles gaat afleveren. Daarbij komt dat veel busjes tegenwoordig elektrisch rijden. Het zou wel beter zijn als de bezorgers eens fatsoenlijk betaald zouden worden en goede arbeidscontracten hadden.
Bakblik
29-05-2026 om 13:51
Herfstappeltaart schreef op 29-05-2026 om 13:43:
[..]
Ik weet niet of dat beter zou zijn. Als iedereen met een eigen auto naar een stad rijdt om spullen te kopen heb je misschien nog wel meer uitstoot dan als een busje volgeladen met spullen overal alles gaat afleveren. Daarbij komt dat veel busjes tegenwoordig elektrisch rijden. Het zou wel beter zijn als de bezorgers eens fatsoenlijk betaald zouden worden en goede arbeidscontracten hadden.
Nou dit! Gisteravond bij Jinek gehoord dat en bezorger 180-200 pakketten niet bezorgen per dag. Eten? Naar de wc? Hoe doe je dat?
Zolang ik het in een echte winkel kan halen doe ik dat en als het echt besteld moet worden laat ik leveren bij pakketpunt als het op de fiets op te halen is. En ik kan vertellen dat je heel veel per fiets kan halen hoor!
Yumi
29-05-2026 om 13:58
Bloemenzee schreef op 29-05-2026 om 13:30:
[..]
1) We zeuren graag
2) De voordelen zijn groter dan de nadelen.
1) Klopt ik zeur regelmatig over pakjes niet op tijd zijn, belofte maakt schuld... Tegenwoordig zijn er ook webshops die aangeven uw pakket bezorgen we tussen datum x en xx, beter!
2) Absoluut, jurk die (gelukkig) niet in mijn maat was winkel in mijn buurt, kon ik online met 50% korting bestellen.
Ysenda
29-05-2026 om 14:08
Mick87 schreef op 28-05-2026 om 14:12:
Ik erger me aan domme reacties op nieuwsberichten. Met name van wappies. Ieder weerbericht is angstzaaiierij of klimaatpropaganda. Zelfde met reacties op berichten over Ebola. Allemaal complotten en uiteraard de lachende gezichtjes emoji's
In Frankrijk klachten over het te rood zijn van de temperatuur kaarten. Dat zou geen goede weergave zijn van hoe warm het is.