Huiskamer
Happyapple
24-05-2026 om 08:32
Aan de automatische mail van de bibliotheek dat ik mijn boek zo snel mogelijk in moet leveren omdat het gereserveerd is voor iemand anders. Ja dat weet ik ook wel, want daardoor kon ik het niet verlengen. Maar gisteren moest het pas terug, het is echt niet zo dat ik al weken te laat ben. Maar gisteren kon ik het dus helaas niet terugbrengen door andere verplichtingen en vandaag en morgen zijn ze dicht. En normaal kom ik elke maandag in de bibliotheek maar ja...
Yumi
24-05-2026 om 09:31
Eksters, mooie vogels maar net zoals vorig jaar zomer zitten ze herrie te schoppen, met hun gekras. Niks geen vrolijk vogelgetwitter op het balkon of in de boom voor mijn slaapkamer.
BlairW
24-05-2026 om 09:37
Happyapple schreef op 24-05-2026 om 08:32:
Aan de automatische mail van de bibliotheek dat ik mijn boek zo snel mogelijk in moet leveren omdat het gereserveerd is voor iemand anders. Ja dat weet ik ook wel, want daardoor kon ik het niet verlengen. Maar gisteren moest het pas terug, het is echt niet zo dat ik al weken te laat ben. Maar gisteren kon ik het dus helaas niet terugbrengen door andere verplichtingen en vandaag en morgen zijn ze dicht. En normaal kom ik elke maandag in de bibliotheek maar ja...
Maar die mail is dan toch heel terecht, als je nu al te laat bent met inleveren? En heeft de bieb niet gewoon zo’n brievenbus waar je je boek doorheen kan gooien? Ik ken geen enkele bieb die dat niet heeft.
lientje69
24-05-2026 om 10:03
Yumi schreef op 24-05-2026 om 09:31:
Eksters, mooie vogels maar net zoals vorig jaar zomer zitten ze herrie te schoppen, met hun gekras. Niks geen vrolijk vogelgetwitter op het balkon of in de boom voor mijn slaapkamer.
Kraaien hier dito
lientje69
24-05-2026 om 10:03
BlairW schreef op 24-05-2026 om 09:37:
[..]
Maar die mail is dan toch heel terecht, als je nu al te laat bent met inleveren? En heeft de bieb niet gewoon zo’n brievenbus waar je je boek doorheen kan gooien? Ik ken geen enkele bieb die dat niet heeft.
Onze bieb niet hoor
Loulou39
24-05-2026 om 10:15
Eksters en kraaien hebben hier nesten in de bomen, als je onder die bomen op het pad loopt dan vallen ze je aan 😱 🏃🏽♀️➡️
Dolfje
24-05-2026 om 10:17
BlairW schreef op 24-05-2026 om 09:37:
[..]
Mijn bieb heeft dat niet hoor. En weet er nog wel meer. Dat is echt geen standaard ding.
lientje69
24-05-2026 om 10:20
Loulou39 schreef op 24-05-2026 om 10:15:
Eksters en kraaien hebben hier nesten in de bomen, als je onder die bomen op het pad loopt dan vallen ze je aan 😱 🏃🏽♀️➡️
Yumi
24-05-2026 om 10:36
Happyapple schreef op 24-05-2026 om 08:32:
Je wist al dat het gereserveerd was en je het niet kon verlengen. Als je het op de laatste dag niet kunt terug brengen dan had je het toch eergisteren kunnen doen?
Kampeerder
24-05-2026 om 10:39
Yumi schreef op 24-05-2026 om 10:36:
[..]
Je wist al dat het gereserveerd was en je het niet kon verlengen. Als je het op de laatste dag niet kunt terug brengen dan had je het toch eergisteren kunnen doen?
Of niet natuurlijk. Ik had ook eens een boek dat ik net niet uit had. Mocht niet verlengen want gereserveerd. Dus te laat ingeleverd mét boete want ga echt niet dat boek dan weer reserveren voor de laatste 20 blz.
Dolfje
24-05-2026 om 10:43
Kampeerder schreef op 24-05-2026 om 10:39:
[..]
Of niet natuurlijk. Ik had ook eens een boek dat ik net niet uit had. Mocht niet verlengen want gereserveerd. Dus te laat ingeleverd mét boete want ga echt niet dat boek dan weer reserveren voor de laatste 20 blz.
Ja dat had ik dan ook uitgelezen en dan maar een paar kwartjes boete.
Pooh-Bear
24-05-2026 om 11:33
vrijdag moest mijn kat naar de dierenarts. Hier heeft hij medicijnen gehad voor vijf dagen. De eerste heeft de dierenarts gegeven om 12:00 uur.
Hij moet dat medicijn één keer per dag. Maar dat moet wel echt om de 24 uur waarop ik me realiseerde dat dit heel mijn planning voor morgen in de war gooit.
12 uur is echt een rottijd met mijn dochter heb ik een traditie om op eerste pinksterdag altijd naar een evenement te gaan en daar gaan we dan lunchen bij de poffertjes tent helaas moet ik dus of om 12:00 uur weer thuis zijn of dan pas de deur uit. Dit jaar wil haar vriendin mee en die wil niet na twaalven pas hier weg want dan zal het daar veel te druk zijn. Wat ook wel klopt. Maar met een huur reistijd zou ik die poffertjes lunch voor 11 uur op moeten hebben daar heb ik echt geen zin in.
ik vermoed dat ik even meegaat en terug naar huis en dat we lekker met z’n tweeën gaan lunchen. Jammer ‘k had er wel zin in.