Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Roos57 schreef op 04-05-2026 om 11:22:

[..]

Klopt

Ik ben vrij

😜

Ik ook 😇

En ik 

Afgelopen weekend familiebezoek gehad. Die mensen zien we gelukkig niet al te vaak. Ze zijn niet onaardig, maar ze zuigen energie en blijven te lang zitten. Ik was helemaal leeg toen ze weg waren.

Hemke schreef op 04-05-2026 om 09:23:


nee, ik stop niet, ik doe mijn werk met veel plezier, het leeftijds-
verschil tussen de bewoners en mij is niet groot, klopt.
Geeft mooie gesprekken, ik weet uit ervaring hoe leven toen was.
Bij ouderen met dementie geeft dit veel erkenning en herkenning.

Geweldig dat je dat nog doet! Is zeer zeker waardevol! 

Ik erger me dat ik een vet dikke koortslip heb en het doet pijn.

Het irriteert me dat de plaatselijke chinees precies om 20 uur aanbelde om eten te bezorgen. Niet dat wij het besteld hadden, het was voor de buren die op hetzelfde nummer wonen maar dan met een letter erachter. Beetje slechte timing, al snap ik dat niet iedereen daar erg in heeft. Wij zijn sowieso al pakketpunt voor de drie andere huizen met hetzelfde nummer en verschillende letters trouwens. Blijkbaar is het nummer-zonder-letter het makkelijkst te vinden, of ze hebben geen zin om verder te rijden want wij zijn het eerste huis 😅

Wieder schreef op 04-05-2026 om 20:14:

Het irriteert me dat de plaatselijke chinees precies om 20 uur aanbelde om eten te bezorgen. Niet dat wij het besteld hadden, het was voor de buren die op hetzelfde nummer wonen maar dan met een letter erachter. Beetje slechte timing, al snap ik dat niet iedereen daar erg in heeft. Wij zijn sowieso al pakketpunt voor de drie andere huizen met hetzelfde nummer en verschillende letters trouwens. Blijkbaar is het nummer-zonder-letter het makkelijkst te vinden, of ze hebben geen zin om verder te rijden want wij zijn het eerste huis 😅

Nou! Stom!
Mijn dochter werkt als pizzabezorger en ik heb haar een alarm laten zetten voor ze wegging op 19:59. Stoppen als je onderweg bent op dat moment en de twee minuten stil zijn. 

Wieder schreef op 04-05-2026 om 20:14:

Het irriteert me dat de plaatselijke chinees precies om 20 uur aanbelde om eten te bezorgen. Niet dat wij het besteld hadden, het was voor de buren die op hetzelfde nummer wonen maar dan met een letter erachter. Beetje slechte timing, al snap ik dat niet iedereen daar erg in heeft. Wij zijn sowieso al pakketpunt voor de drie andere huizen met hetzelfde nummer en verschillende letters trouwens. Blijkbaar is het nummer-zonder-letter het makkelijkst te vinden, of ze hebben geen zin om verder te rijden want wij zijn het eerste huis 😅

Ik heb ook een toevoeging achter mijn huisnummer, maar die wordt niet altijd goed meegepakt in het (bezorg)adres. Ik heb weleens drie herinneringen/aanmaningen voor een factuur ontvangen omdat alles op het nummer zonder toevoeging werd bezorgd en zij dat om onduidelijke redenen niet bij mij in de brievenbus hebben gestopt

Cle0 schreef op 04-05-2026 om 20:31:

[..]

Ik heb ook een toevoeging achter mijn huisnummer, maar die wordt niet altijd goed meegepakt in het (bezorg)adres. Ik heb weleens drie herinneringen/aanmaningen voor een factuur ontvangen omdat alles op het nummer zonder toevoeging werd bezorgd en zij dat om onduidelijke redenen niet bij mij in de brievenbus hebben gestopt

Ja, dat gebeurt dus hier ook regelmatig. De nummers met toevoeging zijn hier een eindje verderop in de straat dus ik app altijd even. Iedereen moet altijd hierlangs de straat uit dus kunnen ze het even ophalen als ze toch langsrijden. 

SuzyQFive schreef op 04-05-2026 om 20:26:

[..]

Nou! Stom!
Mijn dochter werkt als pizzabezorger en ik heb haar een alarm laten zetten voor ze wegging op 19:59. Stoppen als je onderweg bent op dat moment en de twee minuten stil zijn.

Dochter wilde nog even met de trekker aan de slag, maar ik heb haar ook gezegd te wachten tot na 20 uur. Hoort wat mij betreft bij de opvoeding, als je het niet voor jezelf doet, dan toch uit respect voor een ander. Maar ik kan me ook voorstellen dat de Chinese bezorger die niet zo goed Nederlands spreekt niet perse meekrijgt dat het vandaag dodenherdenking is, dus ik neem het hem maar niet kwalijk ☺️. Wel handig om te weten dat ze ook bezorgen trouwens, da's dan weer het voordeel!

Cle0 schreef op 04-05-2026 om 20:31:

[..]

Ik heb ook een toevoeging achter mijn huisnummer, maar die wordt niet altijd goed meegepakt in het (bezorg)adres. Ik heb weleens drie herinneringen/aanmaningen voor een factuur ontvangen omdat alles op het nummer zonder toevoeging werd bezorgd en zij dat om onduidelijke redenen niet bij mij in de brievenbus hebben gestopt

Het ging niet om het huisnummer maar om de tijd waarop werd aangebeld. Niet gingen de aso's van het hoekje precies om 20.00 hun bak aan de weg zetten die morgen wordt geleegd. 

Dat doe je of en voor 20.00 of dik daarna.  Niet precies om 20.00.

Bakblik schreef op 04-05-2026 om 20:55:

[..]

Het ging niet om het huisnummer maar om de tijd waarop werd aangebeld. Niet gingen de aso's van het hoekje precies om 20.00 hun vak aan de weg zetten die morgen wordt geleegd.

Dat doe je of en voor 20.00 of dik daarna. Niet precies in 20.00.

Uh ja ik snap dat dat de ergernis is, maar er staat meer in de post en daar haakte ik op aan. De ergernis bevestigen zonder daar verder op in te gaan, leek me wat overbodig.

Cle0 schreef op 04-05-2026 om 21:12:

[..]

Uh ja ik snap dat dat de ergernis is, maar er staat meer in de post en daar haakte ik op aan. De ergernis bevestigen zonder daar verder op in te gaan, leek me wat overbodig.

Sorry ik had een beetje hyperfocus op mensen die rare dingen doen tijdens de 2 minuten stilte. 

We hebben hier al jaren aso buren die precies om 20.00 de straat door scheuren op hun brommer,  de bak buiten zetten met herrie,  even lekker Hazes draaien in de tuin als het mooi weer is. 

Ik sla daar altijd erg op aan.  Sorry dat ik je post verkeerd begrepen heb. 

Bakblik schreef op 04-05-2026 om 21:17:

[..]

Sorry ik had een beetje hyperfocus op mensen die rare dingen doen tijdens de 2 minuten stilte.

We hebben hier al jaren aso buren die precies om 20.00 de straat door scheuren op hun brommer, de bak buiten zetten met herrie, even lekker Hazes draaien in de tuin als het mooi weer is.

Ik sla daar altijd erg op aan. Sorry dat ik je post verkeerd begrepen heb.

Geeft niet, ik snap de zwaarte van de irritatie. 

Ik overwoog ook wel om mijn post daarmee te beginnen ter erkenning, maar ik dacht uiteindelijk dat dat vanzelfsprekend was en dus overbodige woorden. Had ik misschien anders moeten doen om te voorkomen dat het verkeerd overkwam. 

De schreeuwerds op de Dam, tijdens de herdenking.
Blijkt dat deze persoon, inmiddels 2 keer minachting heeft gedemonstreerd naar de aanwezigen die bij de Herdenking aanwezig waren.

lees nu ook, dat hun advocaat Een van de aangehouden activisten is Frank van der Linde, meldt zijn advocaat Willem Jebbink. "Die arrestatie is een schending van het recht om te protesteren, van de Grondwet en van het internationaal recht", aldus Jebbink. "Ik zal mijn cliënt en zijn mededemonstranten aanraden klachten in te dienen en een schadevergoeding te eisen wegens onrechtmatig overheidshandelen", stelt Jebbink.

Daar gaat mijn bloed van koken,ik vraag nu ook af, wie dat gaat betalen, die Frank komt nergens aan de bak, met zijn gedrag, geen VOG, geen verstand.

ben om de paar uur ineens klaarwakker 🫩

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.