Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn eettafel was leeg en schoon. Bosje bloemen en onderzetters erop. Netherfield blij. Toen kwam man thuis…

Koettie schreef op 01-05-2026 om 17:55:

[..]

Ja, niet ver (wel onhandig op de fiets) maar dit zijn ook gewoon dingen als gereedschap, mn skeelers, zomer-en winterkleding, dus dingen die ik regelmatig gebruik. Heb nu een garagebox recht tegenover mn flat die we afgelopen zaterdag helemaal hebben volgezet omdat vriend hier is ingetrokken..

O wat een onhandige timing Koettie!

Netherfield schreef op 01-05-2026 om 16:38:

Ik erger me er altijd aan als ik iemand in tshirt op een motor zie zitten. Stel dat hij onderuit gaat… brrrr

Mijn man zegt dit ook altijd. Wij hebben zelf motor gereden en ook een korte broek was een no-go, zelfs bij dertig graden. Armen en benen waren altijd bedekt. Als je valt liggen de vellen eraf. 

Herfstappeltaart schreef op 02-05-2026 om 07:21:

[..]

Mijn man zegt dit ook altijd. Wij hebben zelf motor gereden en ook een korte broek was een no-go, zelfs bij dertig graden. Armen en benen waren altijd bedekt. Als je valt liggen de vellen eraf.

Ik zag laatst een jonge jongen met een jong meisje. Hij spijkerbroek en t-shirt. Zij spaghettitopje en kort rokje. Het eerste wat ik dan denk…als dat mijn schoonzoon zou zijn die mijn dochter zo onverantwoord zou vervoeren….en als dat mijn dochter zou zijn die zo onverantwoord op een motor zou meerijden…echt, ik trek dat ook niet.

Net wakker en liggen nog in bed en meteen hup de tv aan voor formule 1. 

hierachter heeft een buurman besloten om rond 7u iets te gaan schuren of zagen  had dat even lekker na 9u gedaan ofzo. 

Dit betekent ook niet alleen dat je niet gewenste zwangerschap niet kan afbreken maar ook missed abortions niet kunnen worden opgewekt. Wat dan waarschijnlijk alleen nog maar kan met curettage, met alle gevolgen daarvan. 

Aan mezelf.  Als ik een goede nacht heb gehad voel ik me best wel oké.  Dus start ik de dag op alsof ik niets mankeer. Niet zo heel slim want binnen een uur kom ik erachter dat ik dus helaas nog steeds niet hersteld ben. 
En de Action is ook nog steeds een no-go zone voor me heb ik ondervonden.  5 minuten  kan. 10 minuten en iets zoeken  dus NIET.

Kurkdroog buiten.
Morgen graag alle regen deze kant op.

En de batterijen van de chipfeeder van de kat zijn leeg als ik net boodschappen heb gedaan.

Koettie schreef op 01-05-2026 om 15:50:

[..]

Ja, maandag hypotheekadviseur bellen of er wat mogelijk is maar denk het niet. Hopelijk morgen even rust om een oplossing te bedenken want ik kan in mn huis niets meer kwijt.

Net uitgezocht of het met persoonlijke lening kan maar helaas. En zo te lezen kan het ook niet meegenomen worden in de hypotheek dus we moeten gaan plannen hoe we het gaan leegruimen. Baal als een stekker. 

Aan schoonouders, zullen we ergens een bakkie doen, ik noem 3 locaties die ik ken en in de buurt en leuke locatie met lekkere koffie, Nee dat is 15 min rijden, nu op de snelweg een plaatsje erlangs opgezocht en gaan we op de gok??? Nee alsof dat geen kwartier zoeken naar parkeerplek, cafeetje,  terug naar de snelweg is. Af en toe, neem gewoon iets aan. Oja en die vent van mij had er ook wat van kunnen zeggen maar die vind alles al best.

Koettie schreef op 01-05-2026 om 13:15:

Ik huur een garagebox en ze hebben net de huur aangezegd dus moet eruit. Die opslag maakt mn huis leefbaar
Aanbod om over te kopen maar dat red ik niet met spaargeld

Hebben ze alleen de huur opgezegd of ook een ontruimingsaanzegging gedaan. Als ze dat laatste (nog) niet gedaan hebben, hoef je (nog) niet te ontruimen.

Dit vond ik op internet:

"De enkele huuropzegging geldt niet tevens als ontruimingsaanzegging. Als in de opzeggingsbrief geen ontruimingsaanzegging is gedaan, wordt daarmee de verplichting tot ontruiming van de gehuurde ruimte niet gestart. In de brief zal letterlijk dienen te staan dat u het gehuurde tegen het einde van de huurovereenkomst ontruimd dient te hebben.

Twee maanden ontruimingsbescherming

De wet geeft de huurder ontruimingsbescherming over een wettelijke periode van twee maanden na het tijdstip waarop de ontruiming is aangezegd (bijvoorbeeld 28 februari 2007), dus tot en met 30 april 2007. Het gehuurde moet dus ontruimd zijn op 1 mei 2007"

Is wel uit 2019, dus het zou kunnen dat daar nog iets in veranderd is.

Xandora schreef op 02-05-2026 om 13:43:

Aan schoonouders, zullen we ergens een bakkie doen, ik noem 3 locaties die ik ken en in de buurt en leuke locatie met lekkere koffie, Nee dat is 15 min rijden, nu op de snelweg een plaatsje erlangs opgezocht en gaan we op de gok??? Nee alsof dat geen kwartier zoeken naar parkeerplek, cafeetje, terug naar de snelweg is. Af en toe, neem gewoon iets aan. Oja en die vent van mij had er ook wat van kunnen zeggen maar die vind alles al best.

Je hoefd ons niet thuis af te zetten. We gaan lopen vanaf jullie huis dan zijn we nog even buiten na 3 uur in de auto te hebben gezeten. Hoezo je kunt toch in het park achter een rondje lopen? Dus worden gewoon thuis afgezet. Wat snap je niet aan nee. Het is bij ons helemaal niet gezellig wandelen!!! 

Aan mijn man, dat hij zo'n @#$%*-zooi van de schuur heeft gemaakt 
"Ja, dat ga ik nog opruimen hoor".....Doe het gewoon gelijk!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.