Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dank je wel! 
Ja, zo sta ik er dus ook in maar als je dat hardop zegt vinden mensen je maar zwaarmoedig. Ik vind het ook relaxt zo, hoor. Ik volg totaal geen nieuws, want zalig zijn de onwetenden, en heb een kleine bubbel om me heen. 
En dat vind ik prima zo. Ik heb geen kinderen waar ik voor hoef te zorgen, ben vogelvrij in alle aspecten. En dat vind ik ook heerlijk. Ik heb een fijne familie, een paar lieve vrienden en ik vind het belangrijk om lief te zijn voor de mensen om me heen. Ook tegen onbekenden ben ik altijd vriendelijk, behulpzaam en beleefd. Eigenlijk, als ik er dan zo over nadenk, vind ik dat best een zinvolle indeling van mijn leven. 
De oorlog in Iran kan ik niet fiksen en me er druk om maken gaat ook al niet helpen. Dus lekker mijn eigen leven lijden en mijn eigen ding doen. 

Jujubee  , van harte gefeliciteerd met je baan!

Wieder schreef op 20-04-2026 om 16:25:

[..]

Ja, is wel een goed idee. Ik heb alleen altijd een hekel aan naar de opticiën gaan omdat dat altijd een godsgruwelijke eeuwigheid duurt. Maar toch maar even doen ja. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn neus, maar een iets prominenter exemplaar was briltechnisch gezien handiger. En ik blijk geen lenzenmens, anders was dat nog een oplossing. Dus ik ga van het weekend maar even moed verzamelen om te gaan stasn wachten in de brillenwinkel!

Ze kunnen die kussentjes van die vleugeltjes ook aanpassen naar antislip. Dat laat mijn man altijd meteen doen zodra de bril er is. Die kan ook geen bril hebben zonder van die losse vleugeltjes. Maar die zijn vaak nog te glad en dan vervangen ze die voor wat stroevere, zodat de bril inderdaad niet naar beneden zakt.

BlairW schreef op 21-04-2026 om 09:33:

[..]

Ze kunnen die kussentjes van die vleugeltjes ook aanpassen naar antislip. Dat laat mijn man altijd meteen doen zodra de bril er is. Die kan ook geen bril hebben zonder van die losse vleugeltjes. Maar die zijn vaak nog te glad en dan vervangen ze die voor wat stroevere, zodat de bril inderdaad niet naar beneden zakt.

Oh top, ga ik daarnaar vragen!

Wieder schreef op 21-04-2026 om 08:24:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

En wat heeft het leven eigenlijk voor nut? Die discussie heb ik jaren terug gehad met iemand. Het leven heeft voor mij geen nut, het doet er voor het geheel der dingen helemaal niks toe of ik er ben of niet. Mijn gesprekspartner vond dat een heel trieste gedachtengang terwijl het mij juist een gevoel van lichtheid en vrijheid geeft. Het is allemaal niet mijn verantwoordelijkheid. Als ik er nou voor zorg dat ik een beetje prettig in de omgang ben voor mijn omgeving en dat we het allemaal een beetje leuk en leefbaar houden met elkaar, dan is dat voldoende. Ik kan de wereldproblematiek niet oplossen en heb verdomd weinig invloed op het lot. Best rustgevend, dat ik dat allemaal niet hoef te doen. Dan kan ik gewoon een boek pakken en niemand lastig vallen en dan is het eigenlijk al voldoende 😉

Nja het kan twee kanten op slaan, naar het nihilisme (ik doe er niet toe dus ik hoef er niet te zijn) of, naar de kant van mijn keuze, het absurdisme (ik doe er niet toe dus ik zet een feestmuts op en fiets midden in de nacht op een eenwieler terwijl ik chocoladetaart eet zonder mes en vork...maw maak er wat leuks van).

Jujubee schreef op 21-04-2026 om 07:54:

[..]

Hier nog een (bijna 39). Vannacht weer slecht geslapen door dat onrustige gevoel. Kan ook komen omdat ik nog hyper was na mijn goede sollicitatiegesprek gisteren (ik heb de baan gekregen, joepie!) maar ik ben al weken onrustig. Nu ben ik dat van nature ook wel hoor en ik moet ook ongesteld worden, dat helpt ook niet mee. En ik heb mijn leenhond nog steeds in huis en dat begint ook wat veel te worden na vier en een halve week. Ik heb veel behoefte aan een leeg huis. Maar ja, ik doe het met liefde voor zijn baasje die met haar nieuwe heup zit. Maar voor een loner als ik is het wel pittig om iemand constant om je heen te hebben. En dat wandelen komt je ook je neus uit, zeker als je een hekel hebt aan buiten zijn.

Maar goed, het is wat het is. Nog een week of twee, dan ben ik weer alleen. Maar dat gevoel van: wat heeft het leven nou eigenlijk voor nut? En zeker mijn eigen leven, dat herken ik heel sterk. Maar dat heb ik altijd wel gehad eigenlijk.

Ik heb in mijn buurt 2 hondjes waarvan ik altijd denk, jou ontvoer ik en neem ik in huis. Ik vind die echt geweldig. Een worsterige corgi en een VEEL TE GROTE bernersenner die alleen maar kan sjokken. Maar het idee dat je elke dag 3-4x per dag moet wandelen en dan ook nog *ril* in de OCHTEND, dat houdt me tegen (ja en de illegaliteit van mijn plan, dat ook wel).

Rockstar schreef op 21-04-2026 om 10:03:

[..]

Ik heb in mijn buurt 2 hondjes waarvan ik altijd denk, jou ontvoer ik en neem ik in huis. Ik vind die echt geweldig. Een worsterige corgi en een VEEL TE GROTE bernersenner die alleen maar kan sjokken. Maar het idee dat je elke dag 3-4x per dag moet wandelen en dan ook nog *ril* in de OCHTEND, dat houdt me tegen (ja en de illegaliteit van mijn plan, dat ook wel).

@ Lientje, dank je wel. Lief van je. 

@ Rockstar, heel herkenbaar haha. Hier lopen ook van die geweldige honden in de buurt, maar nu ik weet hoeveel werk het is om het fulltime te doen, ben ik echt wel zeker dat ik geen eigen fulltime hond wil hebben. Ik had mijn leenhond altijd maar een weekje te logeren gehad, maar na een maand piep je wel anders. Als ik uit werk kom en kapot ben wil ik gewoon op de bank ploffen, niet weer meteen naar buiten moeten. En gewoon het idee dat je door weer en wind altijd naar buiten moet, gruwelijk. 

Vanochtend was ik ook zo moe en brak en er stond een ijskoude wind. Ik was liever binnen gebleven. Maar dat ben ik sowieso altijd liever. Ook in de zomer, want dan stoor ik me weer aan de herrie, de insecten en de wind. Ik ben gewoon echt geen buitenmens. Maar goed, het voordeel van deze tijd met de hond is dat ik niet meer hoef te twijfelen over mijn hondenwens. Een deelhond is ideaal voor mij. Een eigen hond? Nee, dank je. 

Gisteren in de sportschool: weer zo'n dame die in de 35 minuten dat ik 6 oefeningen en een warm-up afwerk het presteert om al scrollend op haar telefoon al die tijd op hetzelfde apparaat te blijven zitten. 

Of nee, ik overdrijf: toen ik binnen kwam zat ze naast het apparaat te scrollen en toen ik weg ging zat ze op het apparaat te scrollen. Dus ze heeft wel degelijk bewogen. Maar waarom kom je hiervoor naar de sportschool, denk ik dan. Zou ze na afloop echt denken: "Zo hè! Ik heb lekker gesport!"

BlairW schreef op 21-04-2026 om 09:33:

[..]

En als er geen vleugeltjes aan een kunststofbril zitten, bestaat dan ook antislip? Ik heb een nieuwe kunststofbril en merk dat als ik wat zweet, de bril langs mijn neus glijdt. Heb ik last van nu het (af en toe!) al wat warmer is.

Luttjetrut schreef op 21-04-2026 om 10:49:

Gisteren in de sportschool: weer zo'n dame die in de 35 minuten dat ik 6 oefeningen en een warm-up afwerk het presteert om al scrollend op haar telefoon al die tijd op hetzelfde apparaat te blijven zitten.

Of nee, ik overdrijf: toen ik binnen kwam zat ze naast het apparaat te scrollen en toen ik weg ging zat ze op het apparaat te scrollen. Dus ze heeft wel degelijk bewogen. Maar waarom kom je hiervoor naar de sportschool, denk ik dan. Zou ze na afloop echt denken: "Zo hè! Ik heb lekker gesport!"

En dan vraag jij niet of ze even ergens anders kan gaan zitten, zodat jij er gebruik van kan maken? 

Auwereel schreef op 21-04-2026 om 10:50:

[..]

En als er geen vleugeltjes aan een kunststofbril zitten, bestaat dan ook antislip? Ik heb een nieuwe kunststofbril en merk dat als ik wat zweet, de bril langs mijn neus glijdt. Heb ik last van nu het (af en toe!) al wat warmer is.

Dat weet ik zo niet, want die heeft man dus nooit 😁 maar lijkt me dat er wel van die plakstickertjes moeten zijn die je er op kan plakken.

Ik luister meestal naar Radio 10 en Veronica. Helaas hebben ze nu beiden een prijsvraag, resp. de lach van 10 en de fluisteraar. Gevolg....de hele dag bellen met luisteraars. Hele gesprekken over wat ze met het geld zouden gaan doen als ze winnen. BOEIT MIJ NIETS!! En dan denk ik dat ik voor veel luisteraars spreek. 

Het ergste is nog dat als de lach of stem eenmaal geraden is nog een week lang het gesprek met de winnaar een paar keer per dag herhaald wordt. Er zal heus wel een hele ingenieuze tactiek achter zitten maar persoonlijk vind ik het zwaar irritant.

Auwereel schreef op 21-04-2026 om 10:50:

[..]

Volgens de opticien

Heb je een kunststof bril die afzakt? Dat kan komen doordat de zijkanten lichtjes vervormen door temperatuurschommelingen in bijvoorbeeld het weer. Als dat het geval is, dan brengt de opticien de bril weer in zijn oorspronkelijke vorm.

Luttjetrut schreef op 21-04-2026 om 10:49:

De telefoon zou gewoon verboden moeten worden in de sportschool. Om bovenstaande reden en om stiekem filmen te voorkomen. 

Dat het voor een linkshandig iemand het bijna onmogelijk is om een blik op te draaien met een blikopener. En ja ik heb al een speciale opener voor linkshandigen. Ik kan er niet mee overweg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.