Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Kampeerder schreef op 12-04-2026 om 11:25:

[..]

Tja, de weg is ook van hen. En als iedereen een beetje meebeweegt dan past er veel verkeer over die weg.

Natuurlijk, iedereen mag er fietsen. Maar ik zou het fijn vinden als ze gewoon een bel op de fiets gooien zodat ik weet dat ze eraan komen en me niet de pleuris schrik als ze weer eens voorbij komen stormen. Je schrikt je dood. Fatbikers idem dito. Maar die hoor je aankomen dankzij de motor. 

Herfstappeltaart schreef op 12-04-2026 om 11:26:

[..]

En de ene wielrenner is de andere niet....

Nee wij hebben vandaag dik 30 km gefietst en werden door verschillende groepen wielrenners ingehaald. De meesten zeggen niks of roepen " aan de kant" maar 1 groepje belde op tijd  en zei meteen " 3"  en de laatste riep " laatste".

Dolfje schreef op 12-04-2026 om 11:43:

[..]

Nee wij hebben vandaag dik 30 km gefietst en werden door verschillende groepen wielrenners ingehaald. De meesten zeggen niks of roepen " aan de kant" maar 1 groepje belde op tijd en zei meteen " 3" en de laatste riep " laatste".

Mijn pelotonnetje is vandaag niet onderweg naar dat zouden die van mij kunnen zijn. 

Ik krijg altijd veel drek over mij heen als ik zeg dat man en kinderen wielrennen voor de sport. Maar ze gedragen zich keurig. Alleen dat "paaltje" roepen doen ze wel. De voorste ziet dat paaltje en die 2 erachter niet, omdat de voorste het zicht blokkeert.

Zeggen met hoeveel je bent als de eerste inhaalt is prettig. Dan weet je hoeveel het er zijn een kan je er rekening mee houden. 

Yumi schreef op 11-04-2026 om 10:25:

[..]

Wow, dan moet er meer dan één familie knagers wonen, heb je dat niet eerder gemerkt?

Het was een grote flat met 120 bergingen. Aan die zak was niets te zien behalve dat er een knaaggaatje aan de onderkant zat. Ik merkte het pas toen ik de zak oppakte en er dus niets meer in zat. 

Ik mis een puzzelstukje grrrr

Kampeerder schreef op 12-04-2026 om 11:24:

[..]

Nee, als je in een groepje fietst zie je ze soms te laat. Degene die vlak voor je fietst ontneemt jou het zicht op het paaltje, en zo voorkomen ze valpartijen.

Verder vind ik ook wel dat ze een bel moeten gebruiken want dat is toch mijn oog met verplicht op de openbare weg. Zou best jammer zijn als wielrenners niet meer op de openbare weg zouden mogen.

Daar is het inderdaad voor en ik zag dat het ook echt wel nodig was.... Maar het moet niet zo zijn, dat ze alleen op paaltjes letten, maar ook op een rood verkeerslicht... en ervoor stoppen. Ik wou net oversteken toen die ploeg met een noodvaart bijna over me heen raasde. Er staat daar een boom en struiken aan de rand van de stoep waardoor ze mij niet zagen en ik hun niet. Maar ze reden dus allemaal door rood en ik kon nog net terug springen. Nu weet ik dat ze niet willen stoppen, maar doorfietsen is behoorlijk asociaal, zeker op een druk onoverzichtelijk kruispunt met een school om de hoek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.