Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik erger me aan het feit dat ik veel dingen niet snap. Komt vast  door mijn hersenbloedingen. Terwijl ik altijd ( maar dat dacht ik zelf ) best wel intelligent ben.  Zo begrijp ik de uitleg van mut nog steeds niet maar van mij mag ze zich ergeren hoor. ( in het werktopic )En ik erger me ontzettend aan het feit dat meerdere  mensen het beter lijken te weten en daar dan maar op blijven hameren. Alsof ik zelf een halve dombo ben, zo voelt het dan. Zal ook wel door mijn hersenbloedingen komen. Korter lontje ofzo.
En dan nog eentje: dat ik deze reactie in het werktopic had geplakt in plaats van hier.    Gelukkig was het nog op tijd om te knippen en te plakken.  Ja , gaat echt lekker met me hoor....ahum .. 

Nou wat je schrijft is prima te begrijpen, dus dat komt niet dom over hoor Lientje!

Ik erger me aan het feit dat ik vanmorgen opeens een bloedneus had! Tijd geleden dat me dat is overkomen. Hoe ik er zo opeens aan kom?

En ik erger me ook aan spierpijn in mijn linkerbeen door yoga. Spierpijn moet symmetrisch zijn! Dus ook spierpijn rechts, of geen spierpijn!

lientje69 schreef op 09-04-2026 om 09:21:

Ik erger me aan het feit dat ik veel dingen niet snap. Komt vast door mijn hersenbloedingen. Terwijl ik altijd ( maar dat dacht ik zelf ) best wel intelligent ben. Zo begrijp ik de uitleg van mut nog steeds niet maar van mij mag ze zich ergeren hoor. ( in het werktopic )En ik erger me ontzettend aan het feit dat meerdere mensen het beter lijken te weten en daar dan maar op blijven hameren. Alsof ik zelf een halve dombo ben, zo voelt het dan. Zal ook wel door mijn hersenbloedingen komen. Korter lontje ofzo.
En dan nog eentje: dat ik deze reactie in het werktopic had geplakt in plaats van hier. Gelukkig was het nog op tijd om te knippen en te plakken. Ja , gaat echt lekker met me hoor....ahum ..

Nou ik snap die uitleg ook niet helemaal dat ligt echt niet aan jou. Ik denk dat je daarvoor in België moet wonen. 

Vind dat trouwens wel een ding. Soms wil ik hier een ergenis neerzetten maar bedenk dan dit gaat niemand snappen zonder een hele uitleg of zonder details die ik niet op het forum kwijt wil.
Meestal Laat ik het dan maar.

Haal mijn hoortoestel uit mijn oor omdat hij niet lekker zit, blijkt er geen dopje meer aan te zitten. Met een zaklamp op zoek ik in de hoop dat hij eraf is gegaan met verwijderen. Voel dat hij er nog in zit, maar te diep. Google, niet zelf proberen met een pincet maar meteen naar huisarts of kno-arts. Dat ging niet want zoiets gebeurt uiteraard alleen in de avond/nacht. Bel de huisartsenpost, komt u maar meteen langs dan halen we hem eruit. Dat had ik niet verwacht, wel fijn dat ik zo snel langs mocht komen en dat hij er na even zoeken snel uit was. Maar wat een gedoe, voor zo iets stoms als een dopje dat blijft zitten  Overigens vind ik dat hoortoestel ook een ergernis, met dank aan long covid die gehoorschade (kan) veroorzaakt.

Auwereel schreef op 09-04-2026 om 09:24:

Nou wat je schrijft is prima te begrijpen, dus dat komt niet dom over hoor Lientje!

Ik erger me aan het feit dat ik vanmorgen opeens een bloedneus had! Tijd geleden dat me dat is overkomen. Hoe ik er zo opeens aan kom?

Zit je rond je menstruatie of heb je wat meer stress?  Dat zijn bij mij altijd de triggers voor spontane bloedneuzen. 

Ik heb ze zo maanden lang niet en dan opeens 4x in de week. En bij mij zijn ze ook heel heftig. Had het een keer niet door, dacht nee he snotneus. Keek in de spiegel. Schrok me rot midden in de nacht, leek zo uit een horrorfilm weg gelopen te zijn 🤣😅.

PinkFlower schreef op 09-04-2026 om 10:20:

[..]

Zit je rond je menstruatie of heb je wat meer stress? Dat zijn bij mij altijd de triggers voor spontane bloedneuzen.

Ik heb ze zo maanden lang niet en dan opeens 4x in de week. En bij mij zijn ze ook heel heftig. Had het een keer niet door, dacht nee he snotneus. Keek in de spiegel. Schrok me rot midden in de nacht, leek zo uit een horrorfilm weg gelopen te zijn 🤣😅.

Menstruatie doe ik al heel lang niet meer aan, da's meer iets voor jonge dames.

Gisteren een erg drukke dag gehad en omdat ik het aan zag komen dat het druk zou worden, de nacht daarvoor erg slecht geslapen. Vannacht juist prima geslapen, maar misschien toch een restje steess dat mijn neus uitkomt!

Loulou39 schreef op 08-04-2026 om 21:02:

[..]

Alle katten hebben dat wel helaas. Ik haal altijd de speeltjes met veertjes, touwtjes en elastiekjes weg als ik er niet bij ben. Dat kan zo gevaarlijk zijn.

Sommige katten doen er niets mee, maar anderen eten alles. Vooral elastiekjes en touwtjes zijn gevaarlijk, daar kan een kat heel akelig en pijnlijk aan overlijden, maar dat weet je waarschijnlijk wel en die zul je ook niet laten liggen 😅😁.

mijn wijlen opa kitty, kauwde ook altijd op touwtjes, zelfs veters of kleding was niet veilig voor hem.
later stapte hij over op gras/onkruid in de tuin

Jujubee schreef op 09-04-2026 om 09:06:

Domme klanten in de winkel die denken dat een korting op alles geld i.p.v. op bepaalde producten. Zo hinderlijk. Het staat er gewoon duidelijk bij hoor. LEZEN!!! Ik zal blij zijn als ik een andere baan heb. Ik ben echt klaar met die dommigheid en die irritante figuren die mekkeren dat alles zo duur is geworden. Joh, je meent het? Je hoeft al die onzin niet te slikken hé. De meeste van die supplementen werken toch niet. Maar ja, dat kan ik dan weer niet hardop zeggen, helaas.

nog een reden dat ik blij ben dat ik niet meer in de retail werk.. en dat gezeik over prijzen was 10 jaar geleden ookal.

maar echt niemand stuurt je om het te kopen, ben sowieso allergisch voor mensen die dat zeggen.

OT: aan het feit dat er tot 2x toe werd aangebeld, terwijl ik sliep... WTF moet je?! en nu erger ik me dat ik niet weet wie of wat er voor me deur stond.

Ik erger mij aan de medische wereld. Mijn moeder is ernstig ziek, heeft een hele zware operatie ondergaan en heeft een flink delier gehad. Nu na 2 maanden nog erg vergeetachtig (wat ze daarvoor ookal was), en vergeet daardoor oa te eten en ook de medicatie te nemen die daarvoor nodig is. Begrijpt ook niet dat ze medicatie heeft en dat ze zo ziek is. Gevolg is dat ze heel erg afvalt. Thuiszorg kan maar beperkt worden ingezet, want er is geen diagnose. Huisarts heeft het over versterven en is laaiend op de nazorg van het ziekenhuis. Nu deze week met spoed opgenomen, ivm zwaar ondergewicht en een kleine ontsteking, zodat er verder onderzoek gedaan kon worden naar de geheugenproblemen. Uitslag: geen dementie op basis van 1 gesprek en 1 testje, dus geen hulp, ze kan weer naar huis.... terwijl het thuis zonder zorg echt niet gaat. Zo gaan we dus om met onze oudjes... En dan zwijg ik maar over wat het met onze relatie doet, want ik ben met alles de boeman.  

kerst schreef op 08-04-2026 om 20:51:

[..]

Dierenarts zegt dat braakmiddel bij kat maar in de helft van de gevallen effect heeft. Tot nu toe risico nog genomen om het af te wachten. En kat te observeren.

Maar durf hem niet meer alleen te laten met speeltjes die hij op kan eten.

Zouden jullie het leuk vinden om in het topic "Miauw - onze katten" mee te schrijven? Ik vind het daar zo stil de laatste tijd.

Anomarie 

Rogue schreef op 09-04-2026 om 10:31:

mijn wijlen opa kitty, kauwde ook altijd op touwtjes, zelfs veters of kleding was niet veilig voor hem.
later stapte hij over op gras/onkruid in de tuin

OT: aan het feit dat er tot 2x toe werd aangebeld, terwijl ik sliep... WTF moet je?! en nu erger ik me dat ik niet weet wie of wat er voor me deur stond.

Mijn katertje at ook een keer die lusjes die wel eens aan de binnenkant bij de schouders van een tshirt zitten. Bij de dierenarts laten braken, gelukkig kwam het er uit 😅.

Dit ken ik met de telefoon, dan word je gebeld door een onbekend nummer maar kun je niet opnemen of je hebt het niet gehoord oid. Dan ben ik ook zo benieuwd wie dat was, dan ben ik helemaal geïrriteerd dat er geen voicemail bericht is 😂. (Zomaar terugbellen durf ik tegenwoordig niet meer.)

ik erger me overal aan. Moet ongesteld worden. Vandaar. Zodra ik weer ongesteld ben kan ik de wereld weer aan.

anomarie schreef op 09-04-2026 om 11:18:

Ik erger mij aan de medische wereld. Mijn moeder is ernstig ziek, heeft een hele zware operatie ondergaan en heeft een flink delier gehad. Nu na 2 maanden nog erg vergeetachtig (wat ze daarvoor ookal was), en vergeet daardoor oa te eten en ook de medicatie te nemen die daarvoor nodig is. Begrijpt ook niet dat ze medicatie heeft en dat ze zo ziek is. Gevolg is dat ze heel erg afvalt. Thuiszorg kan maar beperkt worden ingezet, want er is geen diagnose. Huisarts heeft het over versterven en is laaiend op de nazorg van het ziekenhuis. Nu deze week met spoed opgenomen, ivm zwaar ondergewicht en een kleine ontsteking, zodat er verder onderzoek gedaan kon worden naar de geheugenproblemen. Uitslag: geen dementie op basis van 1 gesprek en 1 testje, dus geen hulp, ze kan weer naar huis.... terwijl het thuis zonder zorg echt niet gaat. Zo gaan we dus om met onze oudjes... En dan zwijg ik maar over wat het met onze relatie doet, want ik ben met alles de boeman.

Hug, dit is een voorbeeld van hoe je met een klein beetje extra (thuis)zorg aan het begin je een hoop kosten later kan voorkomen. Je huisarts lijkt het te zien, nu de rest nog...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.