Huiskamer
Happyapple
06-04-2026 om 22:18
Dolfje schreef op 06-04-2026 om 09:32:
Aan mezelf. Ik krijg de knop van niet snaaien niet gevonden. Bewegen gaat redelijk tot goed maar dat gevreet van mij moet echt ophouden.
Ja dit is voor mij helaas ook heel herkenbaar. En ik moet echt afvallen...
Nikki1973
07-04-2026 om 09:02
Happyapple schreef op 06-04-2026 om 22:18:
[..]
Ja dit is voor mij helaas ook heel herkenbaar. En ik moet echt afvallen...
Same here. Vind ik ook irritant van mezelf. Ik zit al weer aan een restje suikerbrood.
Dolfje
07-04-2026 om 09:12
Ik heb me vannacht gek bewogen in bed, ik draaide me om of zo en ik hoorde en voelde een soort krak in mijn zij en nu dus pijn .
Broadway
07-04-2026 om 09:39
Dolfje schreef op 06-04-2026 om 09:32:
Aan mezelf. Ik krijg de knop van niet snaaien niet gevonden. Bewegen gaat redelijk tot goed maar dat gevreet van mij moet echt ophouden.
die knop bestaat ook niet. wél kun je kijken wat je snaaimomenten zijn waarop het het vaakst voorkomt en er daar één van stoppen of vervangen. gaat dat goed doe je er nog één en zo door. in 1x alles is gedoemd te mislukken en dat is helemaal normaal.
JtM
07-04-2026 om 09:40
Ex beloofd al weken/maanden dat wanneer PSV kampioen wordt ze samen naar het stadion gaan. Puntje bij paaltje... hij weet niet of hij het haalt om vanmiddag op tijd te stoppen met werken.
kerst
07-04-2026 om 10:25
Ik was al geen ochtendmens, maar sinds de invoering van de (stomme) zomertijd is het helemaal erg..
SuzyQFive
07-04-2026 om 11:03
JtM schreef op 07-04-2026 om 09:40:
Ex beloofd al weken/maanden dat wanneer PSV kampioen wordt ze samen naar het stadion gaan. Puntje bij paaltje... hij weet niet of hij het haalt om vanmiddag op tijd te stoppen met werken.
Had helemaal niet door dat ze al kampioen zijn 😬
JtM
07-04-2026 om 11:33
SuzyQFive schreef op 07-04-2026 om 11:03:
[..]
Had helemaal niet door dat ze al kampioen zijn 😬
Schandalig!
Grapje natuurlijk
madee
07-04-2026 om 18:08
Dat in de media heel vaak de term depressie wordt gebruikt waar het om een rouwproces gaat. Na bijvoorbeeld het verlies van een dierbare is het geen ziektebeeld als je groot verdriet voelt, maar rouw! Is dat een taboe?
Yumi
07-04-2026 om 18:13
kerst schreef op 07-04-2026 om 10:25:
Ik was al geen ochtendmens, maar sinds de invoering van de (stomme) zomertijd is het helemaal erg..
Het is me nog niet gelukt om op een "normale" tijd wakker te worden of naar bed te gaan. Twee afspraken die ik in de ochtend had, zorgden ervoor dat ik met een slaperig hoofd mijn afspraak nakwam en in de middag plat moest was helemaal stuk.
Ik heb een ander woord voor stomme zomertijd
Yumi
07-04-2026 om 18:28
Had een taartje gekocht om te geven aan vriendin met Pasen. Blijkt dat het toen ik het zaterdag kocht al over de datum was. Vandaag opgehaald en naar de bakker, die keek er niet eens naar toen ik de datum wou laten zien. Kon wel een andere krijgen uit de vriezer 🤨 Zei dat geen Paasgebak meer cadeau wil geven (zeker niet uit de vriezer) Heb er wat anders voor genomen, maar had wel het idee dat dit geen verrassing was, en hij wist dat ze over de datum waren. Denk niet dat ik daar nog vaak kom, de manier waarop dit ging zit me niet lekker.
Bakblik
07-04-2026 om 19:30
Yumi schreef op 07-04-2026 om 18:28:
Had een taartje gekocht om te geven aan vriendin met Pasen. Blijkt dat het toen ik het zaterdag kocht al over de datum was. Vandaag opgehaald en naar de bakker, die keek er niet eens naar toen ik de datum wou laten zien. Kon wel een andere krijgen uit de vriezer 🤨 Zei dat geen Paasgebak meer cadeau wil geven (zeker niet uit de vriezer) Heb er wat anders voor genomen, maar had wel het idee dat dit geen verrassing was, en hij wist dat ze over de datum waren. Denk niet dat ik daar nog vaak kom, de manier waarop dit ging zit me niet lekker.
De laatste overgebleven banketbakker in ons dorp vertoont ook dit soort gedrag. Telefonisch klachten indienen levert altijd een heel lulverhaal op waar niemand wat mee kan. Daarna een paar keer live gaan klagen en inmiddels besloten dat ik voor een feestje op maandag niks meer haal daar.
Ik had een keer een bestelling gedaan die ik om 09.30 op zou halen. We zaten om 10.00 aan de koffie met gebak. 8 van de 12 gebakjes hadden ijs in diverse gradaties. Eentje was zelfs nog rocksolid bevroren. Toen ik ging klagen zei de baas: Wij gaan er niet van uit dat mensen die gebak op komen halen dat al een half uur later gaan eten en dieetgebak komt altijd uit de vriezer dus daar kunnen we niks aan doen. Dat was dat stijfbevroren gebakje. Voor andere dagen in de week halen ze dat er de avond vantevoren uit maar op zondag kan dat niet. We wonen niet in de biblebelt dus hij had dat gewoon wel kunnen gaan doen.
Dat gebak is voor een halfjaarlijks evenement waarvoor wij de aantallen 2 weken tevoren doorgeven. 12 is een kleine bestelling maar we hebben ook wel 30 en meer gehad. Met mijn ondernemers opvoeding heb ik wel geleerd dat je vaste klanten moet proberen te houden en daar een stapje extra voor zet. Deze bakker is ons dus kwijt als klant. Nu gaan we naar de Hema. Heel zonde want het steunen van de kleine zelfstandige zit bij alle leden van onze kerngroep in het bloed maar na zoveel slechte ervaringen is het einde verhaal.
Yumi
07-04-2026 om 22:58
Bakblik schreef op 07-04-2026 om 19:30:
[..]
De laatste overgebleven banketbakker in ons dorp vertoont ook dit soort gedrag. Telefonisch klachten indienen levert altijd een heel lulverhaal op waar niemand wat mee kan. Daarna een paar keer live gaan klagen en inmiddels besloten dat ik voor een feestje op maandag niks meer haal daar.
Ik had een keer een bestelling gedaan die ik om 09.30 op zou halen. We zaten om 10.00 aan de koffie met gebak. 8 van de 12 gebakjes hadden ijs in diverse gradaties. Eentje was zelfs nog rocksolid bevroren. Toen ik ging klagen zei de baas: Wij gaan er niet van uit dat mensen die gebak op komen halen dat al een half uur later gaan eten en dieetgebak komt altijd uit de vriezer dus daar kunnen we niks aan doen. Dat was dat stijfbevroren gebakje. Voor andere dagen in de week halen ze dat er de avond vantevoren uit maar op zondag kan dat niet. We wonen niet in de biblebelt dus hij had dat gewoon wel kunnen gaan doen.
Dat gebak is voor een halfjaarlijks evenement waarvoor wij de aantallen 2 weken tevoren doorgeven. 12 is een kleine bestelling maar we hebben ook wel 30 en meer gehad. Met mijn ondernemers opvoeding heb ik wel geleerd dat je vaste klanten moet proberen te houden en daar een stapje extra voor zet. Deze bakker is ons dus kwijt als klant. Nu gaan we naar de Hema. Heel zonde want het steunen van de kleine zelfstandige zit bij alle leden van onze kerngroep in het bloed maar na zoveel slechte ervaringen is het einde verhaal.
Wat belachelijk, dat hij ervanuit gaat dat je gebak niet na een half uur zou opeten. Bovendien verwacht je geen diepvriesgebak van de bakker, dan kan je het beter uit de vriezer van de supermarkt halen stuk goedkoper. Ik herken overigens wel dat je dieetgebak bevroren meekrijgt, maar dat had ik niet besteld.
Deze bakker reageerde eigenlijk helemaal niet, ik deed mijn verhaal, geen sorry wat vervelend, niks. Vaste klant, koop een ieniemienie taartje 4 personen van € 20,- en dan deze reactie. Paar deuren verder zit nog een bakker.... 
Bailey26
08-04-2026 om 09:46
De offerte van de traprenovatie valt tegen.
En ik kreeg net een flinke spetter vet op mij tijdens het vlees aanbraden. Dat doet zeer!