Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Roos57 schreef op 31-03-2026 om 11:03:

[..]

De TO is selectief in reageren denk ik 🤔

Geen idee, ik heb het niet gezien, maar heb je misschien een irritant vraagje gesteld?  

Yumi schreef op 31-03-2026 om 11:18:

[..]

Geen idee, ik heb het niet gezien, maar heb je misschien een irritant vraagje gesteld?

Ik ????

😂😂😂😂

Roos57 schreef op 31-03-2026 om 11:18:

[..]

Ik ????

😂😂😂😂

Joh, jij kan er een heel topic aan besteden  

Ff gemist hoe wat waar Roos. Ben benieuwd  nu.  

Mijn ergernis: ik heb een paar mega slechte dagen en baal daar behoorlijk van. De vooruitgang is al zo minimaal en nu lukt er helemaal niks.

lientje69 schreef op 31-03-2026 om 12:01:

Ff gemist hoe wat waar Roos. Ben benieuwd nu.

Mijn ergernis: ik heb een paar mega slechte dagen en baal daar behoorlijk van. De vooruitgang is al zo minimaal en nu lukt er helemaal niks.

Ach lientje wat zwaar 

Vrijdagochtend wakker geworden met keelpijn en snotterig. Vrijdagavond tijdens het eten van een dropje breekt mijn kies af. Vervolgens zit ik de volgende dag ook nog eens onder de uitslag. Een of andere reactie op iets. En ik wou deze week naar de sauna. 

Ik weet het, er zijn ergere dingen maar ik wilde het toch even kwijt. Kies is inmiddels hersteld gelukkig. Nu de rest nog.

je maakt mij ook nieuwsgierig in welk topic dat was

Ergernis: man.
Hij is ruim 10 week geleden gevallen en sindsdien doe ik het werk voornamelijk alleen.
Normaal was het om en om een dag en zaterdag samen, ik ma, woe en vrij en hij di en do.
En naar zijn idee, kan hij nog steeds niet alles alleen doen op zijn dagen, want nog steeds zo vreselijk last van zijn lichaam 
Ik weet dat hij, naast die valpartij en de kneuzing die hij daarbij opliep, lichamelijk niet helemaal oké is en dat dat ook niet beter gaat worden (slijtage op verschillende plekken in zijn lichaam)
Maar ondertussen wel van alles buiten om huis kunnen doen

Mama-Inge schreef op 31-03-2026 om 13:54:

je maakt mij ook nieuwsgierig in welk topic dat was

Mij ook 😂 (maar ik ben te lui om te zoeken).

Nog een ergernis.  Ik bestel een borduurpakket.  Die hangt nu al een week op : versturen naar sorteercentrum ( DHL , aanbieder heeft hem verzonden) 
Ik wil graag weer borduren. Dus bestel bij een andere aanbieder  een andere borduurset. Zou vandaag bezorgd worden. En staat ook sinds half 3 vanmiddag op bezorgd. Alleen: ik heb niets ontvangen... grrr... 
Zal vast wel nog komen en alvast afgemeld zijn ofzo, maar ik vind dit echt héél irritant.

Ginevra schreef op 31-03-2026 om 10:28:

[..]

Dat ze dat zegt is zodat je weet wat er gebeurt. Niet omdat het optioneel is. Het is voorzover ik weet de standaard hoe je deze handeling hoort te verrichten, net zoals de huid ontsmet wordt voor erin gesneden wordt.

Verdoving is in de meeste gevallen optioneel en dat vragen ze dus. Voor de rest bepaalt de tandarts hoe de behandeling plaatsvindt en welke handelingen daarbij noodzakelijk zijn. Die heeft ervoor geleerd en wordt er ook op aangesproken als die zich niet aan de professionele standaarden houdt.

Bij mijn tandarts is het nieuw, eerder gebruikten ze watjes. Dus ze had me echt wel mogen vertellen dat het extra kost. (En als het standaard is waarom zit het dan niet in het standaard tarief ).  

Ik ben me er nu in gaan verdiepen, ik lees hier dat het type wat ze gebruikt hebben niet gedeclareerd mag worden (volgens de 2024 standaarden). Even checken of de regels nu nog steeds zo zijn en dan contact opnemen met de tandarts. 

https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/tandarts-tarieven-en-verzekeringen/klopt-dit-wel

lientje69 schreef op 31-03-2026 om 19:14:

Nog een ergernis. Ik bestel een borduurpakket. Die hangt nu al een week op : versturen naar sorteercentrum ( DHL , aanbieder heeft hem verzonden)
Ik wil graag weer borduren. Dus bestel bij een andere aanbieder een andere borduurset. Zou vandaag bezorgd worden. En staat ook sinds half 3 vanmiddag op bezorgd. Alleen: ik heb niets ontvangen... grrr...
Zal vast wel nog komen en alvast afgemeld zijn ofzo, maar ik vind dit echt héél irritant.

Dat is inderdaad stom. Misschien nog de moeite waard om aan buren te vragen of daar iets ligt?

Ook een pakket-ergernis. Wij hebben een pakketbox, en toch worden er nog pakketjes voor de deur in de regen gelegd (zonder te checken/wachten of we thuis zijn). Vandaag eentje die zelfs door een normale brievenbus zou passen... 

Rogue schreef op 29-03-2026 om 15:15:

[..]

vind het eigenlijk absurd, dat je van je ouders/moeder ''verwacht/eist'' dat ze oppassen.

mijn moeder had in het begin een vaste oppasdag, en nu pas ze af en toe op en haalt ze me neefje soms op van school.

soms spring ik ook bij, vaak in de vakanties of wanneer mijn moeder niet kan.

OT: ik krijg strakll-time oppas bezoek maar heb er zoo geen zin in.... heb het al 3x verzet dus afzeggen kan ook niet

😐️

Eens, toen ik zwanger was toen zeiden mijn ouders ook dat ze best wel eens wilden oppassen maar niet voor vast. Ze werkten toen ook nog (ik was 18, mijn moeder 41 en vader 45) dus helemaal logisch vond ik ook. 

Mijn ex kreeg na die twee van ons samen ook nog drie kinderen. Daar paste zijn moeder 1 dag in de week op en haar moeder, elke week van Rotterdam naar Groningen, ook twee dagen.

Ik vind dat opa’s en oma’s lekker opa en oma moeten zijn en geen opvoeders. 

Als ik straks oma word wil ik prima af en toe oppassen maar niet op een vaste dag. En helemaal prima als dat is wanneer ze samen een avondje of weekendje weg willen. Die oplaadmomenten heb je als ouders ook nodig. 

SuzyQFive schreef op 31-03-2026 om 20:57:

[..]

Eens, toen ik zwanger was toen zeiden mijn ouders ook dat ze best wel eens wilden oppassen maar niet voor vast. Ze werkten toen ook nog (ik was 18, mijn moeder 41 en vader 45) dus helemaal logisch vond ik ook.

Mijn ex kreeg na die twee van ons samen ook nog drie kinderen. Daar paste zijn moeder 1 dag in de week op en haar moeder, elke week van Rotterdam naar Groningen, ook twee dagen.

Ik vind dat opa’s en oma’s lekker opa en oma moeten zijn en geen opvoeders.

Als ik straks oma word wil ik prima af en toe oppassen maar niet op een vaste dag. En helemaal prima als dat is wanneer ze samen een avondje of weekendje weg willen. Die oplaadmomenten heb je als ouders ook nodig.

Ik heb ervaren dat het prima samen kan gaan mits je goede afspraken maakt. 

Mijn moeder had al tien jaar als gastouder voor verschillende kinderen gezorgd. Daarna heeft ze nog een aantal jaar voor de mijne gezorgd. Eén dag per week, in combinatie met kdv. 

Vooralsnog werk ik vier dagen in een betaalde baan en heb ik het te druk om wekelijks een dag op te passen indien ik nu oma zou worden

Hier ook een pakket ergernis, de bezorger heeft het pakketje met kleding in een bak met een laagje water gelegd. 

Heb mn nagels helemaal afgebeten. Suf en zonde 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.