Huiskamer
kerst
22-03-2026 om 13:36
Suzy Q, of je het nu links of rechts noemt, feit is dat veel milieumaatregelen in een studentenstad
de burger/ ondernemer veel geld en ergernis kosten.En vaak ook nog weinig milieuwinst. De studenten hebben er meestal weinig last van!!
Bellebelle
22-03-2026 om 13:44
Het weer. Het ziet er echt zonnig uit, maar er staat best een koude wind.
Dolfje
22-03-2026 om 13:56
Wij waren naar Ikea net. Net als half Brabant. En het is niet eens tweede paasdag.
En de hotdogs zijn minder lekker.
Rogue
22-03-2026 om 14:25
Jujubee schreef op 22-03-2026 om 09:16:
Ik betaal tikkies ook echt direct en zou het asociaal vinden om twee dagen te wachten. Zou er gewoon een appje achteraan gooien hoor. Mijn moeder vergeet wel vaak tikkies te betalen. Die is gewoon een chaoot.
Ik ergerde me gisteren weer suf aan klanten die een voor vijf nog even de winkel in springen en dan uitgebreid advies willen over tachtig dingen. Terwijl ik dus al aangaf dat de winkel ondertussen al gesloten was. Mijn jonge collegaatje is niet zo assertief dus terwijl ik met mijn klant aan het afronden was stond zij nog heel rustig de tachtig vragen te beantwoorden. Nu was haar klant een bekende van ons, een Indische dame en die stellen altijd honderdduizend vragen dus dat heb ik even afgekapt. Inmiddels was het al zes over. Haar verzocht maandag terug te komen zodat we haar wel weer uitgebreid kunnen helpen. Dat was prima en toen ging ze eindelijk weg.
Ik kan daar echt zo niet tegen, dat gedrag. Kom gewoon terug als we open zijn. Dan nemen we alle tijd voor je. Echt waar. Maar niet als ik al dicht ben en ook nog twintig minuten met de kassa's bezig ben. Flikker op.
Indische klanten zijn sowieso onze grootste ergernis. Altijd alle aandacht opeisen, geen zin om een potje te lezen dus alles vragen. Ze houden je zo een half uur vast. Altijd zeuren om korting en vragen of er nog een betere deal is. Ze trekken wat uit een vak en gooien het ergens anders weer neer. De mannen zijn erg gebiedend en vrouwonvriendelijk en knippen je met hun vingers alsof je een hond bent. In mijn dorp stikt het ervan, want het zijn allemaal expats die in de Bijlmer werken. Het enige wat ik er fijn aan vind is dat ze altijd pinnen en een tas bij zich hebben.En even voor de duidelijkheid: nee niet alle Indische mensen zijn zo. Sommigen zijn ook erg aardig. Voor ik als racist weggezet word. Het zijn gewoon mijn ervaringen als winkelpersoneel.
bedoel je dan Indonesiërs of een indiers?
ik heb ook heel lang in de retail gewerkt en Indiërs zijn idd errug veel eisend, ik had collega's die ook wel is op schiphol werkte en die waren ook geen fan van ze.
bij ons ging een collega rond 17;50 als een bouncher voor de deur staan en we lieten niemand meer binnen
had idd vaak genoeg mensen die het toch probeerde en dat was het gewoon, nee wij willen ook graag naar huis morgen om 10:00 bent u weer welkom.
in de zomer verkochten we ook ijs en als het druk was wederom een collega die dan achteraan in de rij aansloot,en doorgaf dat het ijsbalie ging sluiten.
we hadden dik een uur nodig, voor het opruimen, schoonmaken, voorbereiden voor de volgende dag.
kassa's tellen deden we altijd in de ochtend dus dat scheelde wel.
had idd vaak genoeg mensen die het toch probeerde en dat was het gewoon, nee wij willen ook graag naar huis morgen om 10:00 bent u weer welkom.
Dolfje schreef op 22-03-2026 om 13:56:
Wij waren naar Ikea net. Net als half Brabant. En het is niet eens tweede paasdag.
En de hotdogs zijn minder lekker.
ik was vanmorgen even naar de stad en daar was het takkedruk
Mick87
22-03-2026 om 16:31
Ginevra schreef op 21-03-2026 om 21:55:
[..]
Bij mensen die je niet vaak ziet, of waar je niet heel vertrouwd mee bent? Dan is dat niet heel netjes nee. Volgens mij is het vrij algemeen gebruikelijk dat je een tikkie meteen betaalt, als je het netjes wil doen.
( vroeger met papieren rekeningen en zo was dat normaler, dan ging je er even voor zitten om alles te betalen. Maar als je dat op een stapel of in een bakje had liggen raakte het ook niet kwijt. Een tikkie raakt snel ondergesneeuwd dus als je dagenlang wacht met betalen gaan mensen zich afvragen of je het vergeten bent, of het is weggezakt, of dat je laks bent of geen geld hebt etc. )
We zijn inmiddels 3 dagen verder en nog steeds niks op m'n rekening. Baal er echt van. En denk er het mijne van. Denk dat het nu einde aangehaalde banden is. Ik heb geen zin om een herinnering te sturen. Dan liever maar weer jaren geen contact. Blijkbaar sta ik niet zo hoog in het prioriteitenlijstje of zo
Broodjebrie
22-03-2026 om 17:33
Mick87 schreef op 22-03-2026 om 16:31:
[..]
We zijn inmiddels 3 dagen verder en nog steeds niks op m'n rekening. Baal er echt van. En denk er het mijne van. Denk dat het nu einde aangehaalde banden is. Ik heb geen zin om een herinnering te sturen. Dan liever maar weer jaren geen contact. Blijkbaar sta ik niet zo hoog in het prioriteitenlijstje of zo
Het gaat toch om 70 euro? Wil je dit echt laten zitten??
Roos57
22-03-2026 om 17:44
[..]
Wat een passief agressieve reactie. Je kunt toch appen en zeggen hallo vergeet je niet om mij nog 70 euro over te maken ☺️
Loulou39
22-03-2026 om 17:49
Roos57 schreef op 22-03-2026 om 17:44:
[..]
Wat een passief agressieve reactie. Je kunt toch appen en zeggen hallo vergeet je niet om mij nog 70 euro over te maken ☺️
Precies wat ik ook dacht!
Kampeerder
22-03-2026 om 17:58
Broodjebrie schreef op 22-03-2026 om 17:33:
[..]
Het gaat toch om 70 euro? Wil je dit echt laten zitten??
Mick had 70 euro betaald. Dus ik denk dat het tikkie maar 35 zou zijn, toch?
Loulou39
22-03-2026 om 18:08
Kampeerder schreef op 22-03-2026 om 17:58:
[..]
Vind ik nog steeds te veel om te laten zitten.
Een simpel appje ter herinnering is toch zo gedaan. Moest ik laatst ook doen bij een vriendin, die was het gewoon vergeten ivm druk op werk en ziek kind.
Broodjebrie
22-03-2026 om 18:21
Kampeerder schreef op 22-03-2026 om 17:58:
[..]
Oh ja, dan zal het inderdaad 35 zijn. Maar dan nog vind ik het best wat geld.
Broodjebrie
22-03-2026 om 18:42
Dolfje schreef op 22-03-2026 om 18:27:
Al was het 3,50 je hebt dat gewoon te betalen.
Ik zou blijven appen.
Inderdaad.
En niks meer voorschieten Mick87, als je er een bepaald gevoel bij hebt. Ik doe dat ook niet meer bij 1 vriendin.
Yumi
22-03-2026 om 18:43
SuzyQFive schreef op 22-03-2026 om 11:29:
[..]
Wij hebben hier een studentenpartij: Student&Stad. Helemaal prima.
Maar een studentenstad heeft ook heel veel onderwijspersoneel en zorgpersoneel. En je kan studenten niet verwijten dat ze mogelijk weer weggaan, er komen altijd weer nieuwe studenten dus de demografische populatie blijft gelijk.
En we hebben hier bijv Vindicaters dia iha rechts stemmen.
Word een beetje moe over het gezeur over links of rechts en wiens schuld dat is. Alsof de bevolking dom is en van niks weet. Hou er gewoon mee op. Dit soort gezeur helpt alleen maar polarisatie in de hand.
Zo hé ik heb het nergens over een bevolking die dom is en van niks weet.
Ik schreef het jammer te vinden dat het stemgedrag vd studenten zoveel invloed heeft en de puinzooi die ze van de mooie herenhuizen maken. Dat lijkt me geen reden om ineens zo uit te vallen.
Ginevra
22-03-2026 om 18:48
[..]
kom op zeg, wees ff een grote meid (of jongen, weet ik het). 35 euro is belachelijk om te “vergeten”. Stuur een appje dat je nog geld krijgt en dat je het prettig vindt als ze dat vandaag nog betaalt.
geen zin om een herinnering te sturen geeft alleen maar als signaal dat je het eigenlijk niet belangrijk vindt of dat je niet durft. Zulke mensen mogen er best even aan herinnerd worden dat andermans portemonnee ook niet onbeperkt is.