Huiskamer
Nikki1973
16-02-2026 om 09:47
Caroline80 schreef op 16-02-2026 om 09:41:
[..]
Zo herkenbaar. Op mijn vrije dag ben ik altijd ook het liefst alleen thuis om ongestoord te kunnen rommelen.
Ja he. Ik had mijn dag wat anders willen invullen maar morgen ook vrij dus dan kan ik mijn gang gaan.
ToetieToover
16-02-2026 om 10:26
Mijn ergernis is de hoest van vriendlief. Ik weet wel dat hij er niks aan kan doen maar na drie (!) weken ben ik er wel klaar mee. Vooral omdat ik wil leren voor een examen. Ik wil stilte. Focus.
Ik leg hem helemaal in de watten, want elke activiteit slingert die hoest weer aan. Zet elke dag een liter thee tegen de hoest (tijm, munt, citroenschil, gember, honing), reik vanallesennogwat aan roep voortdurend “nee
blijf maar zitten, ik doe het wel”.
Dat hoesten duurt irritant lang. Hij had ook anderhalve week koorts. En het is geen mannengriep. Ik heb nergens last van. Behalve een berg wasgoed, omdat hij op bedden en banken heeft liggen zweten en hij normaal gesproken de was doet.
Enige voordeel is dat ik merk hoeveel hij altijd in ons huishouden doet 
Broadway
16-02-2026 om 11:01
Dolfje schreef op 13-02-2026 om 22:54:
[..]
Wij hebben een en /of rekening maar man is het "hoofd" dus hij kan wel mijn uitgaven met mijn creditcard zien maar ik die van hem niet. Hou ouderwets is dat?
Eigenlijk wil ik daarom naar een andere bank maar weet niet of dat dan ook niet zo is.
je zou het moeten navragen hoe het verder zit met inzage, maar toen wij overstapte vorig naar naar SNS (nu ASN) was ik positief verrast dat op mijn pas (en/of rekening) mijn naam - zijn naam staat en op zijn pas van dezelfde rekening zijn naam-mijn naam.
alleen dat vond ik al bewonderingswaardig.
Broadway
16-02-2026 om 11:07
Nikki1973 schreef op 16-02-2026 om 07:59:
ergernis van vandaag, man heeft besloten toch thuis te werken ivm de sneeuw. Bussen rijden gewoon maar hij heeft geen zin. Ik snap het maar ik heb een vrije dag en wil lekker rustig OS kijken, wat in huis rommelen en lekker mijn eigen gang gaan. Voelt nu toch anders
ohhh dat is niet tof. dat snap ik volkomen
Bakblik
16-02-2026 om 11:14
Ik doe mee aan een online onderzoek naar de kwaliteit van leven met epilepsie. Daar krijg ik iedere 3 maanden een enquête voor.
Vanmorgen was ik de was van gisteren aan het vouwen, de was van vandaag ophangen, vaatwasser uitruimen en toen zag ik bij mijn kopje thee om 10.00 dat ik al een herinnering had ontvangen van de laatste vragenlijst dus meteen maar gaan invullen op de computerkamer.
Lijst klaar, schoenen aan om naar de supermarkt te gaan, begint het toch te regenen. Nog maar even wachten, het is maar 350 meter maar met deze regen ben ik dan goed nat.
kerst
16-02-2026 om 11:19
ToetieToover schreef op 16-02-2026 om 10:26:
Mijn ergernis is de hoest van vriendlief. Ik weet wel dat hij er niks aan kan doen maar na drie (!) weken ben ik er wel klaar mee. Vooral omdat ik wil leren voor een examen. Ik wil stilte. Focus.
Ik leg hem helemaal in de watten, want elke activiteit slingert die hoest weer aan. Zet elke dag een liter thee tegen de hoest (tijm, munt, citroenschil, gember, honing), reik vanallesennogwat aan roep voortdurend “nee
blijf maar zitten, ik doe het wel”.
Rust is heel belangrijk. Lief dat je hem zo in de watten legt !
Tip; elke dag zelfgemaakte kippensoep en elke avond een vers gesneden ui naast het bed( helpt mij goed)
En schaf een doosje wax oordoppen aan.
Yumi
16-02-2026 om 11:29
Voel me al een paar weken niet lekker. Paracetamol, Broomhexine en Isla staan de laatste week standaard op het menu. Ben er klaar mee, wil anderen niet besmetten dus afspraken worden steeds verzet, maar zou fijn zijn als het weer keer door kan gaan 
Loulou39
16-02-2026 om 12:14
Bakblik schreef op 16-02-2026 om 11:14:
Lijst klaar, schoenen aan om naar de supermarkt te gaan, begint het toch te regenen. Nog maar even wachten, het is maar 350 meter maar met deze regen ben ik dan goed nat.
Hier ook, ik moet naar het lab, maar die regen!
En het is drie kwartier lopen 😫
Nikki1973
16-02-2026 om 12:56
Broadway schreef op 16-02-2026 om 11:07:
[..]
ohhh dat is niet tof. dat snap ik volkomen
😬 het is niet dat ik m graag uit huis wil hebben ofzo hoor, maar ik had even een dagje me-time gepland. Nou ja, ik geniet wel heel erg van de OS 😁
Mama-Inge
16-02-2026 om 13:45
Man heeft kind vanmorgen naar school gebracht en daarna mijn auto naar de garage want er moest ergens naar gekeken worden
Of het eind van de middag klaar kan zijn
Geen vervangend vervoer geregeld en vergeten dat kind ook weer opgehaald moet worden
En nu kan hij degene die alles regelt daar niet te pakken krijgen
Gaat weer lekker
Zijn auto is stuk, dus die kan ook niet gebruikt en kind weet niet hoe hij met de bus thuis moet komen (vso)
Jojo63
16-02-2026 om 14:05
Ik zou vandaag voor het eerst gaan lopen, met een groep, maar die regen, vd week een zonnetje zag ik dus verplaats daar maar heen.
Netherfield
16-02-2026 om 14:15
Hier ook meer mensen in mijn huis dan ik zou willen. Morgen naar kantoor.
Jojo63
16-02-2026 om 14:26
Herkenbaar,
Man zit beneden heeft teams vergadering, ik zou lopen met een groep maar nu ook van regen naar plenzen, bah.
Ben maar op bed gaan liggen.
Hij zijn ding en ik.
Nikki1973
16-02-2026 om 14:35
Jojo63 schreef op 16-02-2026 om 14:26:
Herkenbaar,
Man zit beneden heeft teams vergadering, ik zou lopen met een groep maar nu ook van regen naar plenzen, bah.
Ben maar op bed gaan liggen.
Hij zijn ding en ik.
Hier is het nog wit buiten