Huiskamer
Dolfje
13-02-2026 om 22:54
Bloemenzee schreef op 13-02-2026 om 22:48:
[..]
Of bijbetalen voor een tweede betaalpas bij een en/of rekening
![]()
Wij hebben een en /of rekening maar man is het "hoofd" dus hij kan wel mijn uitgaven met mijn creditcard zien maar ik die van hem niet. Hou ouderwets is dat?
Eigenlijk wil ik daarom naar een andere bank maar weet niet of dat dan ook niet zo is.
Happyapple
14-02-2026 om 07:15
Wat bizar Dolfje
Geen idee of dat overal zo is. Wij hebben geen creditcard op de gezamenlijke rekening. Bij de gewone afschrijvingen van de pinpas zien we beide alle betalingen op de app.
Wij hebben wel iets soortgelijks met de app van de kinderopvang. Daar krijg je wel allebei een account voor de foto's van je kind en om af te melden enzo maar maar 1 ouder kan de facturen inzien.
Kampeerder
14-02-2026 om 07:24
Iemand komt vandaag een klusje doen op onze badkamer. Man heeft het afgesproken maar weet niet hoe laat. Het zou eerst door de week zijn maar kwam verzoek vanuit het bedrijf voor vandaag.
Nu moet ik heel vroeg op want als de klusser er is kan ik de badkamer niet meer gebruiken voor een paar uur.....
Hoezo vraag je niet naar de tijd?
Herfstappeltaart
14-02-2026 om 08:11
Dolfje schreef op 13-02-2026 om 22:54:
[..]
Wij hebben een en /of rekening maar man is het "hoofd" dus hij kan wel mijn uitgaven met mijn creditcard zien maar ik die van hem niet. Hou ouderwets is dat?
Eigenlijk wil ik daarom naar een andere bank maar weet niet of dat dan ook niet zo is.
Dat is bij onze zorgverzekering ook zo. Echt belachelijk. Man kan wel zien wat ik heb gebruikt en waaraan, maar andersom niet omdat ik ben 'meeverzekerd' .
Ted68
14-02-2026 om 08:19
Hier precies hetzelfde met de zorgverzekering: vind dat zo enorm ouderwets….man heeft als Hoofd inzicht op mijn Dossier….Kan me er echt aan ergeren
Bakblik
14-02-2026 om 08:22
Bakblik schreef op 13-02-2026 om 17:01:
[..]
O Dolfje wat begrijp ik je goed.
Hier tegenover wordt door professionals gebouwd en dat maakt af en toe irritant geluid maar het schiet wel op een het grote voordeel is dat er tussen 07.00 en 16.00 geluid is en dan is het klaar. Vanochtend waren ze al om 6.00 en grote hijskraan aan het uitklappen maar ach ik weet dat ik in ieder geval de avonden en weekends rust heb.
De zelfklussende buren zijn veel erger. Gisteravond was er om om 23.50 nog een halve malle bezig met een slijptol. Dat gezin knapt oude auto's op in hun garage. Als het af moet dan moet het af en gaan ze gewoon door tot diep in de nacht.
De bouwvakkers zijn weekend gaan vieren en die auto is opgehaald. Ik hoop dat ze niet nog een andere hebben staan waar ze vanavond mee verder gaan.
Ze hadden helaas nog wat te klussen gisteravond laat. Dik na bedtijd werd er nog op metaal getimmerd.
Dolfje
14-02-2026 om 08:50
Ted68 schreef op 14-02-2026 om 08:19:
Hier precies hetzelfde met de zorgverzekering: vind dat zo enorm ouderwets….man heeft als Hoofd inzicht op mijn Dossier….Kan me er echt aan ergeren
Ja dat is toch enorm ouderwets!
In Coronatijd had ik het bij Corendon. We konden de reis omboeken naar het jaar erop maar omdat ik bij het boeken eerst man's gegeven had ingevuld was hij de hoofdboeker en moest ik wachten tot hij thuis was zodat hij telefonisch kon bevestigen dat hij het was en het mocht.
Tegenwoordig vul ik dus mijn gegevens overal eerst in maar als er dan met mij iets zou zijn ( erg ziek of zo) en man moet het regelen zit hij met dat probleem. Ik vind het zo ontzettend raar.
We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd en al 100 jaar samen.
BlairW
14-02-2026 om 08:58
Ik vind het niet heel vreemd dat je bij een reis alleen wijzigingen via de hoofdboeker kan doen. Dat is tenslotte degene waar je de overeenkomst mee hebt afgesloten. En ook met die nieuwe avg regels kom je daar dus niet onderuit als bedrijf.
En/of rekeningen is een ander verhaal, daar heb je beide voor getekend en zou dus geen verschil tussen moeten zitten.
Koettie
14-02-2026 om 09:28
Bakblik schreef op 14-02-2026 om 08:22:
[..]
Ze hadden helaas nog wat te klussen gisteravond laat. Dik na bedtijd werd er nog op metaal getimmerd.
Ik heb deze week nog p de verwarmingspijp lopen rammen toen iemand ging boren om 22:30. Was toen gelukkig snel over. Eikels
Ginevra
14-02-2026 om 09:48
Aegon vindt ook dat mijn man over de hypotheek gaat en dat het vrouwtje zich niet met de centjes moet bemoeien.
eerst waren de papieren brieven ook alleen aan hem gericht terwijl de hypotheek toch echt van ons samen is en we samen betalen. Maar zelfs na een klacht van mij kon dat zogenaamd niet veranderd worden.
nu staan we wel samen boven de brieven maar alleen mijn man kan inloggen…..
Achterlijk achterlijk achterlijk.
Schemerlampje
14-02-2026 om 10:19
Herfstappeltaart schreef op 14-02-2026 om 08:11:
[..]
Dat is bij onze zorgverzekering ook zo. Echt belachelijk. Man kan wel zien wat ik heb gebruikt en waaraan, maar andersom niet omdat ik ben 'meeverzekerd' .
Tot vorig jaar was dat bij ons ook zo, ik kon alles van man en volwassen kind zien, maar zij alleen van henzelf.
Sinds dit jaar kan ik het van hen niet meer zien. Bij Zilveren Kruis.
Ted68
14-02-2026 om 10:20
Trouwens hier ook hetzelfde met de Credit kaart: ik doe al eeuwen de boekhouding; maar voor zijn afrekening moet ik altijd op zijn naam inloggen…..
Emancipatie? Niet bij de zorgverzekering en de Bank…..
Nikki1973
14-02-2026 om 12:15
werkt met de ozb ook zo. Huis staat op beider namen maar alleen vriend kan bezwaar maken, omdat de aanslag op zijn naam staat. In dit geval niet omdat hij de man is maar oudste. Vind ik ook een stomme regel. Huis is van allebei dus de aanslag ook.
Bloemenzee
14-02-2026 om 12:18
Ik vraag me af of het écht bewust de man is. Als je meeverzekerd bent, is het de hoofdverzekerde. Misschien is het vaak de eerste naam die ingetoetst is, etc. Maar bij een en/of rekening en zo is het wel vreemd.