Huiskamer
Mama-Inge
04-02-2026 om 06:42
nl allert om half 7 voor extreem weer.
Kranten komen niet vanmorgen, kinderen hoeven pas later of niet naar school
Konden we uitslapen, krijg je dat alarm.
Netherfield
04-02-2026 om 06:47
Het is hier in het noorden nu code rood. Zou oranje zijn tot 10 uur, dochters hoeven daardoor pas om elf uur op school te zijn. Krijgen we net om half zeven een NL Alert dat je binnen moet blijven en alleen 112 mag bellen in levensbedreigende situaties! Hele huis wakker…
Broodjebrie
04-02-2026 om 07:47
Netherfield schreef op 04-02-2026 om 06:47:
Het is hier in het noorden nu code rood. Zou oranje zijn tot 10 uur, dochters hoeven daardoor pas om elf uur op school te zijn. Krijgen we net om half zeven een NL Alert dat je binnen moet blijven en alleen 112 mag bellen in levensbedreigende situaties! Hele huis wakker…
Ik weet hoe je je voelt, hier was een paar maanden geleden snachts een grote brand in een fabriek uitgebroken. Kreeg dus snachts een nl alert
Pooh-Bear
04-02-2026 om 08:06
hier ook wel eens midden in de nacht wakker geworden door NL Alert ik schrok me eigen echt te pletter doen. En er was niks aan de hand. In de avond moesten we onze ramen dichtdoen vanwege iets bij de Esso. Kregen we midden in de nacht NLallert dat ze weer open mochten.
Bakblik
04-02-2026 om 08:13
Pooh-Bear schreef op 04-02-2026 om 08:06:
hier ook wel eens midden in de nacht wakker geworden door NL Alert ik schrok me eigen echt te pletter doen. En er was niks aan de hand. In de avond moesten we onze ramen dichtdoen vanwege iets bij de Esso. Kregen we midden in de nacht NLallert dat ze weer open mochten.
Dat hadden wij in de nieuwjaarsnacht, eerst die alerts over overbelasting van 112, daarna om ramen en deuren dicht te doen vanwege een brand en toen uren later (we lagen eindelijk lekker te slapen) een nl-alert dat het weer veilig was. Dat hadden we vanzelf gezien als we om 9.00 wakker werden en de gordijnen openden, dan zagen we die dikke zwarte rook niet meer voorbij de ramen waaien.
Dat ze overdag een sein veilig geven dat kan ik inkomen maar om 04.00? Doe normaal en wacht daarmee tot het dag is!
BlairW
04-02-2026 om 08:35
Mama-Inge schreef op 04-02-2026 om 06:42:
nl allert om half 7 voor extreem weer.
Kranten komen niet vanmorgen, kinderen hoeven pas later of niet naar school
Konden we uitslapen, krijg je dat alarm.
Zo apart dat het bij jullie code rood is. Hier midden van het land en het was vannacht 5 graden. Alle strooiers staan op stal en er is niks aan de hand. Zulke grote verschillen in zo’n klein landje 😊
Netherfield
04-02-2026 om 08:59
Scholen van dochters blijven de hele dag dicht zie ik net in de mail. Ja echt raar, die grote verschillen. In Limburg wordt het vandaag 10 graden volgens het radionieuws.
Pooh-Bear
04-02-2026 om 10:52
Netherfield schreef op 04-02-2026 om 08:59:
Scholen van dochters blijven de hele dag dicht zie ik net in de mail. Ja echt raar, die grote verschillen. In Limburg wordt het vandaag 10 graden volgens het radionieuws.
Ja, hier is het nu ook van 7° ben toch wel heel erg blij dat ik niet in het noorden woon.